Εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Τα άγρια ζώα μπήκαν σε 36 τάξεις"
Μια ηλιόλουστη μέρα του Μάη τα παιδιά της πέμπτης τάξης του 8ου δημοτικού σχολείου με το δάσκαλό τους Λύτρα Νίκο, πήγαν στο Νυμφαίο. Καθώς περπατούσανε στο δάσος, ο Άγγελος πρόσεξε μια σκοτεινή σπηλιά και αποφάσισε να μπει μέσα. Εκεί βρίσκονταν δύο χνουδωτά, γλυκά καφέ αρκουδάκια, τα οποία, αποκάλυψαν στα παιδιά ότι ένας άκαρδος αρκουδιάρης αιχμαλώτισε τη μαμά τους.
Η ριψοκίνδυνη παρέα κατορθώνει μετά από αγωνιώδη αναζήτηση να ελευθερώσει τη μαμά αρκούδα και να ενώσει την οικογένεια.
Η ιστορία αυτή, των μαθητών της πέμπτης τάξης του 8ου δημοτικού σχολείου, με τίτλο «Αναζητώντας τη μαμά αρκούδα» πήρε το πρώτο βραβείο στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Τα άγρια ζώα μπήκαν σε 36 τάξεις», που υλοποιήθηκε από τον ΑΡΚΤΟΥΡΟ και τις Παιδικές Βιβλιοθήκες του Δήμου Θεσσαλονίκης. Οι μαθητές που γνώρισαν τα άγρια ζώα έγραψαν ιστορίες με την καθοδήγηση των ειδικών.
Στις 15 Νοεμβρίου, στην αίθουσα εκδηλώσεων της Κεντρικής Δημοτικής Βιβλιοθήκης, στις 7μμ, τα παιδιά-οι συγγραφείς, οι ειδικοί, οι κριτές και τα άγρια ζώα θα παρουσιάσουν σε ειδική εκδήλωση την «Ιστορία των 30 ιστοριών και των 500 συγγραφέων.
Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2011
Πέμπτη 3 Νοεμβρίου 2011
Το πεινάω τερματίζει πρώτο, δεύτερο ακολουθεί το κρυώνω, τρίτο το φοβάμαι και σε μεγαλύτερη απόσταση πίσω τους το πονάω, το μισώ το αγαπώ.
Η Ζωρζ Σαρρή θέλει να μας δείξει με τα λόγια αυτά το πόσο δύσκολα περνούσαν οι άνθρωποι εκείνα τα χρόνια στην κατοχή.
Για το συγγραφέα η πείνα είναι το πρώτο δύσκολο πράγμα που αντιμετωπίζει ένας άνθρωπος στον πόλεμο, γιατί χωρίς φαΐ δεν έχει δύναμη ούτε να πολεμήσει, ούτε να αντιμετωπίσει κάθε δυσκολία. Έπειτα έρχεται το κρύο. Τρέμει, παγώνουν τα χέρια του, τα πόδια του, όλο το κορμί του και οι δυνάμεις του χάνονται. Τρίτο στη σειρά είναι ο φόβος. Με το φόβο δεν μπορείς να αντιμετωπίσεις τον εχθρό, κρύβεσαι και ο εχθρός κάνει ότι θέλει και στο τέλος δεν κατακτάει. Πολύ πιο πίσω είναι ο πόνος, το μίσος και η αγάπη. Παύεις να πονάς, να μισείς, να αγαπάς γιατί φοβάσαι, γιατί δεν έχεις πλέον αισθήματα, γιατί ο πόλεμος δεν έχει κάνει να μην έχεις αισθήματα να μην νιώθεις τίποτα. Όσο για το γέλιο αυτό είναι κάτι, που χάθηκε εντελώς από τα χείλη μια και ο εχθρός σου στέρησε την ελευθερία επομένως και την ευτυχία να ζεις ελεύθερος και να χαμογελάς.
Ξανθούλα Παπ.
Ένα βιβλίο της συγγραφέα Ζωρζ Σαρή που αναφέρεται στα χρόνια της Κατοχής από τους Γερμανούς κατακτητές.Λέει,λοιπόν πως ειδικά για τους κατοίκους των πόλεων τα χρόνια ήταν πολύ δύσκολα.Παντού κυριαρχούσε η πείνα.Στα χωριά ήταν πιο εύκολα τα πράγματα διότι οι άνθρωποι εκεί καλλιεργούσαν πολλά σπαρτά κι έτσι είχαν τροφή.Οι κάτοικοι όμως των πόλεων ,εκτός από το ότι πεινούσαν ,κρυώνανε γιατί δεν είχαν χρήματα για ρουχισμό.Επίσης, φοβόντουσαν αλλά και μισούσαν τους Γερμανούς.Αν και αγαπιόντουσαν μεταξύ τους ,δεν το δείχνανε.Άλλωστε δεν είχαν χρόνο για αγάπες...Έπρεπε να σκεφτούν πώς θα κατάφερνανν να ζήσουν ,να επιβιώσουν.Τώρα όσον αφορά το γέλιο,είχε σβήσει από τη ζωή τους και ούτε ξέρω ούτε θα μάθω ποτέ αν θα εμφανιζόταν ξανά στα χείλη τους.Η Ζωρζ Σαρή αναφέρει ακόμη πως από όλες τις συμφορές που συνέβησαν την περίοδο της Κατοχής το πιο σημαντικό ήταν η πείνα και μόνον η πείνα...
Ιοκάστη Χατ. ,μαθήτρια της Ε΄1 τάξης
Όλες οι παραπάνω λέξεις χαρακτηρίζουν τις συνέπειες του πολέμου, την πείνα, το κρύο, το φόβο, τον πόνο, το μίσος και την αγάπη. Όπως λέει το κείμενο μέσα το γέλιο και η χαρά δεν υπάρχουν σε έναν πόλεμο, επειδή ένας πόλεμος φέρνει μόνο καταστροφές. Η πείνα έρχεται σε πρώτη μοίρα, οι άνθρωποι έχουν πολλές ελλείψεις από φαγώσιμα στον πόλεμο, σε δεύτερη μοίρα ακολουθεί το κρύο, οι άνθρωποι δεν έχουν ρούχα και κουβέρτες. Τέλος όλοι αισθάνονται τον <> στην καρδιά τους, αλλά με τόσες δυσκολίες είναι το μόνο που μπορούν να αντιμετωπίσουν. Το μόνο που δεν τους νοιάζει είναι ο μεγάλος πόνος που έχουν στην καρδιά τους, το μίσος και η αγάπη για τους ανθρώπους και για όλα όσα συμβαίνουν. Και δεν μπορούν να φανταστούν τι θα συμβεί.
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΤ. Ε1
Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2011
Η δύναμη της αγάπης

Κάθε μέρα ο Νεκτάριος και η παρέα του είχαν ραντεβού. Μόλις χτυπούσε το κουδούνι για το δεύτερο διάλειμμα, όλη η παρέα συναντιόταν στη μέση του γηπέδου για τον αγώνα. Το δεύτερο διάλειμμα ήταν μικρό σε διάρκεια, γι’ αυτό τα παιδιά θα έπρεπε να βρίσκονται στη θέση τους έγκαιρα.
Πέρασε ένας μήνας στην Ε΄ τάξη. Μια μέρα ο διευθυντής του σχολείου μπήκε στην τάξη και ανακοίνωσε στα παιδιά το ευχάριστο νέο. Τους σύστησε το Μηνά, το νέο τους συμμαθητή. Ήταν ένα ξανθό αγόρι με ωραία πράσινα μάτια. Ο δάσκαλος έδειξε στο Μηνά το θρανίο που θα καθόταν. Βρισκόταν ακριβώς μπροστά από το θρανίο του Νεκτάριου. Ο Μηνάς κάθισε μόνος στο θρανίο, γιατί το τροχοκάθισμά του δεν άφηνε περιθώριο για να καθίσει άλλο παιδί δίπλα του.
Καθώς ο διευθυντής μιλούσε με το δάσκαλο, ο Νεκτάριος έπιασε φιλία με το Μηνά. Ο Μηνάς ήταν έξυπνος και διέθετε μπόλικο χιούμορ. Δεν πρόλαβαν καλά καλά να γνωριστούν κι άρχισαν τα πειράγματα. Ξαφνικά το κουδούνι χτύπησε! Ο Νεκτάριος θυμήθηκε το ραντεβού. Πετάχτηκε από την καρέκλα και το βλέμμα του έπεσε στο Μηνά . . . ( συνέχισε την ιστορία )(τρεις εκδοχές για την ίδια ιστορία από τους μαθητές της Ε2 τάξης)
1)Κάθε μέρα ο Νεκτάριος και η παρέα του είχαν ραντεβού. Μόλις χτυπούσε το κουδούνι για το δεύτερο διάλειμμα, όλη η παρέα συναντιόταν στη μέση του γηπέδου για τον αγώνα. Το δεύτερο διάλειμμα ήταν μικρό σε διάρκεια, γι' αυτό τα παιδιά θα έπρεπε να βρίσκονται στη θέση τους έγκαιρα.
Πέρασε ένας μήνας στην Ε' τάξη. Μια μέρα ο διευθυντής του σχολείου μπήκε στην τάξη και ανακοίνωσε στα παιδιά το ευχάριστο νέο. Τους σύστησε το Μηνά, το νέο τους συμμαθητή. Ήταν ένα ξανθό αγόρι με ωραία πράσινα ματιάσω δάσκαλος έδειξε στο Μηνά το θρανίο που καθόταν. Βρισκόταν ακριβώς μπροστά από το θρανίο του Νεκτάριου. Ο Μήνας κάθισε μόνος στο θρανίο, γιατί το τροχοκαθισμα του δεν άφηνε περιθώριο για να καθίσει άλλο παιδί διπλά του.
Καθώς ο διευθυντής μιλούσε με το δασκάλου Νεκτάριος έπιασε φιλία με το Μηνά. Ο Μήνας ήταν έξυπνος και διέθετε μπόλικο χιούμορ. Δεν πρόλαβαν καλά να γνωριστούν και άρχισαν τα πειράγματα. Ξαφνικά το κουδούνι χτύπησε! Ο Νεκτάριος θυμήθηκε το ραντεβού. Πετάχτηκε από την καρεκλά και το βλέμμα του έπεσε στο Μηνά.
Μόλις κατέβηκαν στην αυλή άρχισαν να παίζουν στο γήπεδο. Ο Μήνας όμως δεν μπορούσε να παίξει γιατί βρισκόταν στο τροχοκαθισμα. Ξαφνικά ένα δάκρυ κύλησε στο μάγουλο του. Ήθελε πολύ να παίξει μαζί με το Νεκτάριο αλλά δεν μπορούσε. Το βλέμμα του Νεκταρίου στράφηκε προς το Μηνά και πήγε κοντά του.
Ο Μήνας άρχισε να του διηγήθηκε πως έμεινε σε τροχοκαθισμα. Μια μέρα καθώς πήγαινε να περάσει το δρόμο έτσι απρόσεκτος όπως ήταν τον πάτησε ένα αυτοκίνητο. Μια κύρια που περνούσε από εκεί τον είδε και τηλεφώνησε στους γονείς του και μετά κάλεσε το ασθενοφόρο που τον μετέφερε στο νοσοκομείο. Μετά από λίγες ήμερες έγινε καλά όμως μπήκε σε αναπηρικό καροτσάκι. Τότε ο Νεκτάριος συγκινημένος έσκυψε και τον αγκάλιασε.
ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΧΡ.Ε1
2)Μόλις έφτασε ο Νεκτάριος μαζί με την παρέα του στο γήπεδο άρχισε να τους μιλάει για τον καινούριο μαθητή ,τον Μηνά, και συγκεκριμένα τους είπε να τον βάλουν στην παρέα τους.Όλοι συμφώνησαν.Μέτα πήγαν βρήκαν τον Μηνά και του είπαν ότι αν θέλει να μπει στην παρέα τους θα έμπαινε.Ο Μηνάς χάρηκε με αυτό που άκουσε.Μόλις τελείωσε το σχολείο ο Μήνας πήγε σπίτι του και μίλησε στη μαμά του για τους καινούριους φίλους που έκανε.Τέλος όταν ο Μηνάς πήγε να κοιμηθεί παρακάλεσε τον Χριστό να μπορέσει να περπατήσει ξανά.Έκανε την προσευχή του και κοιμήθηκε.Το άλλο πρωί μόλις ξύπνησε προσπάθησε να δει αν μπορούσε να περπατήσει ξανά.Όντως μπορούσε.Έτρεξε να πει το υπέροχο νέο στους γονείς του.Εκείνοι με δάκρυα από χαρά στα μάτια τον αγκάλιασαν.Μόλις πήγε στο σχολείο χωρίς το καροτσάκι του όλοι οι φίλοι του τον ρώτησαν <>και εκείνος τους απάντησε ότι μπορούσε να περπατήσει ξανά.
Ανθούλης Β.Ε1
3)Κάθε μέρα ο Νεκτάριος και η παρέα του είχαν ραντεβού.Μόλις χτυπούσε το κουδούνι για το δεύτερο διάλειμμα,όλη η παρέα συναντιόταν στη μέση του γηπέδου για τον αγώνα.Το δεύτερο διάλειμμα ήταν μικρό σε διάρκεια,γι' αυτό τα παιδιά θα έπρεπε να βρισκόταν στη θέση τους έγκαιρα.
Πέρασε ένας μήνας στην Ε' τάξη.Μια μέρα ο διευθυντής του σχολείου μπήκε στην τάξη και ανακοίνωσε στα παιδιά το ευχάριστο νέο.Τους σύστησε το Μηνά,το νέο τους συμμαθητή.Ήταν ένα ξανθό αγόρι με ωραία πράσινα μάτια.Ο δάσκαλος έδειξε στο Μηνά το θρανίο που θα καθόταν.Βρισκόταν ακριβώς μπροστά από το θρανίο του Νεκτάριου.Ο Μηνάς κάθισε μόνος στο θρανίο,γιατί το τροχοκάθισμά του δεν άφηνε περιθώριο για να καθίσει άλλο παιδί δίπλα του.
Καθώς ο διευθυντής μιλούσε με το δάσκαλο,ο Νεκτάριος έπιασε φιλία με τον Μηνά .Ο Μηνάς ήταν έξυπνος και διέθετε μπόλικο χιούμορ.Δεν πρόλαβαν καλά καλά να γνωριστούν κι άρχισαν τα πειράγματα.Ξαφνικά το κουδούνι χτύπησε!Ο Νεκτάριος θυμήθηκε το ραντεβού.Πετάχτηκε από την καρέκλα και το βλέμμα του έπεσε πάνω στο Μηνά και σταμάτησε.Θυμήθηκε ότι ο Μηνάς είναι ανάπηρος και δεν μπορούσε να παίξει ποδόσφαιρο και τον λυπήθηκε.Έτσι τον βοήθησε να βγει στην αυλή,για να γνωριστούν καλύτερα.το διάλειμμα πέρασε χωρίς να το καταλάβει κανένα από τα δύο παιδιά.
Όταν ήρθε το τέλος του μαθήματος ο Νεκτάριος πρότεινε στο Μηνά να πάνε για παγωτό στο πάρκο. Αργότερα ο Μηνάς κάλεσε στο σπίτι του τον Νεκτάριο για να παίξουνε. Την άλλη μέρα στο σχολείο η παρέα του Νεκτάριου θύμωσε γιατί δεν ήρθε να παίξει ποδόσφαιρο μαζί τους. Εκείνος τους είπε ότι έχει ένα νέο φίλο, τον Μηνά που κάνουνε πολύ παρέα και δεν μπορεί να ασχολείται μόνο με την παρέα του. Έτσι αυτή η φιλία του Νεκτάριου και του Μηνά κράτησε έως τα βαθιά γεράματα.
Ζήσης Α.Ε1
Λίμερικ
Τα λίμερικ (limerick) είναι ποιήματα σύντομα, σατιρικά ή απλώς κωμικά, "δίχως νόημα". Ξακουστά είναι εκείνα του Έντουαρντ Λιρ (Edward Lear), που το 1864 δημοσίευσε μια ποιητική συλλογή με λίμερικ, με τον τίτλο The book of nonsense. Τον Λιρ τον μιμήθηκαν μεγάλοι συγγραφείς, όπως ο Σουίνμπερν, ο Τένυσον, ο Κίπλινγκ, αλλά μάλλον δεν μπόρεσαν να τον φτάσουν.
Να ένα λίμερικ του Λιρ :
Υπήρχε ένας γέρος στο έλος
από τη φύση του ήταν ασήμαντος κι ανέμελος
καθισμένος σ' ένα πετραδάκι
τραγουδούσε δημοτικά σ' ένα βατραχάκι
αυτός ο διδακτικός γέρος στο έλος.
Στην Ελλάδα, πρώτος που αποπειράθηκε να γράψει λίμερικ είναι ο Γιώργος Σεφέρης. Μάλιστα, πήγε να αποδώσει τον όρο στα ελληνικά με τη λέξη "ληρολόγημα", συνδυάζοντας το όνομα του Λιρ με τη λέξη "λήρος", που σημαίνει τρελή κουβέντα, ασυνάρτητα λόγια. Το 1975 εξέδωσε μια συλλογή από λίμερικ, με τον τίτλο Ποιήματα με ζωγραφιές σε μικρά παιδιά.
Εδώ το πρώτο της συλλογής :
Ήταν μια κοπέλα από τη Σάμο
που έχωσε το δεξί της στην άμμο
και με τ' άλλο χέρι
εκρατούσε ένα αστέρι
ετούτη η κοπέλα απ' τη Σάμο.
Τι πρέπει να γνωρίζουμε για το λίμερικ.
Συνήθως αποτελείται από πέντε στίχους. Ομοιοκαταληκτούν ο πρώτος, ο δεύτερος και ο πέμπτος στίχος μεταξύ τους και ο τρίτος με τον τέταρτο.
Ο πρώτος στίχος μάς λέει ποιος είναι ο πρωταγωνιστής της ποιητικής μας ιστορίας, δηλαδή στον πρώτο στίχο δηλώνεται το Υποκείμενο (Ποιος;).
Ο δεύτερος στίχος μάς πληροφορεί για την ιδιότητα του πρωταγωνιστή, δηλαδή αποτελεί το Κατηγόρημα.
Ο τρίτος και τέταρτος στίχος μάς λέει τι έκανε ο πρωταγωνιστής ή τι είπε ο κόσμος γι’ αυτή του την πράξη. Λύνεται, με άλλα λόγια, το κατηγόρημα του δεύτερου στίχου.
Ο πέμπτος στίχος είναι αφιερωμένος στο τελικό επίθετο που χαρακτηρίζει τον πρωταγωνιστή.
Δύο παραδείγματα λίμερικ:
Ποιος; Ένα παιδί από την Παλλήνη
Ιδιότητα; τρελαινόταν να παίζει με πλαστελίνη
Τι έκανε; παντού, όπου κι αν πήγαινε
Τι έκανε; για πλαστελίνη μίλαγε
Επίθετο; το ταλαντούχο παιδί απ’ την Παλλήνη
Ποιος; Ζούσε ένας ποντικός στο μεγάλο πύργο
Ιδιότητα; δυο παπούτσια φόραγε κι ένα σκούφο τρύπιο
Τι έκαναν οι άλλοι; οι γάτες τον κορόιδευαν κάθε που τον θωρούσαν
Τι έκαναν οι άλλοι; κουδούνια δυο του φόραγαν όταν τον συναντούσαν
Επίθετο; του καημένου ποντικού που θα ‘θελα για φίλο
Οι μαθητές της Δ1 τάξης έγραψαν τέτοια ποιήματα :
Ήταν ο Μάνος από την Αγγλία
και ήθελε να ζήσει στην Παπαγαλία
έχασε το δρόμο κι έφτασε στο Βόρειο Πόλο
εκεί συνάντησε το Μάρκο Πόλο
Ο Πολυταξιδεμένος Μάνος από την Αγγλία.
Δ1 όλοι μαζί
Ήταν ενα ροζ ψαράκι που έμοιαζε με λουκουμάκι
και του άρεσε ένα χρυσό ψαράκι που ήταν αγοράκι
ήταν ομορφούλι κι γλυκούλι κι πολύ πολύ ατακτούλι
αγαπηθήκανε πολύ πολύ και ζήσανε μαζί
το ροζ ψαράκι που έμοιαζε με λουκουμάκι
Φωτεινή-Ανατολή Γκ-Αναστασία.Αν.,μαθήτριες του Δ1
Ήταν ένα λουλούδι που χασκογελούσε
και στη φύση συνέχεια μιλούσε.
Οι μέλισσες το φοβόντουσαν
και γι αυτό απομακρυνόντουσαν.
Το όμορφο λουλούδι που χασκογελούσε!
Δήμητρα Μαυρ. Δ 1
Ήταν ένα αγγούρι
που ήτανε πολύ χουζούρι,
πήγαινε Αυστραλία, Αμερική
και έκανε μπάνιο στην Χαλκιδική,
ήταν ένα πράσινο αγγούρι.
Θάλεια Ψαρ. - Δ1
Ήταν ένα μολύβι που όλο μιλούσε
Και στην τάξη πολύ γελούσε
Η δασκάλα του έλεγε να κάνει τα μαθήματα του
Αλλά αυτό ήταν στο χαβά του
Το γελαστό μολύβι που όλο μιλούσε
Κατερίνα Μητρ. Δ1
Να ένα λίμερικ του Λιρ :
Υπήρχε ένας γέρος στο έλος
από τη φύση του ήταν ασήμαντος κι ανέμελος
καθισμένος σ' ένα πετραδάκι
τραγουδούσε δημοτικά σ' ένα βατραχάκι
αυτός ο διδακτικός γέρος στο έλος.
Στην Ελλάδα, πρώτος που αποπειράθηκε να γράψει λίμερικ είναι ο Γιώργος Σεφέρης. Μάλιστα, πήγε να αποδώσει τον όρο στα ελληνικά με τη λέξη "ληρολόγημα", συνδυάζοντας το όνομα του Λιρ με τη λέξη "λήρος", που σημαίνει τρελή κουβέντα, ασυνάρτητα λόγια. Το 1975 εξέδωσε μια συλλογή από λίμερικ, με τον τίτλο Ποιήματα με ζωγραφιές σε μικρά παιδιά.
Εδώ το πρώτο της συλλογής :
Ήταν μια κοπέλα από τη Σάμο
που έχωσε το δεξί της στην άμμο
και με τ' άλλο χέρι
εκρατούσε ένα αστέρι
ετούτη η κοπέλα απ' τη Σάμο.
Τι πρέπει να γνωρίζουμε για το λίμερικ.
Συνήθως αποτελείται από πέντε στίχους. Ομοιοκαταληκτούν ο πρώτος, ο δεύτερος και ο πέμπτος στίχος μεταξύ τους και ο τρίτος με τον τέταρτο.
Ο πρώτος στίχος μάς λέει ποιος είναι ο πρωταγωνιστής της ποιητικής μας ιστορίας, δηλαδή στον πρώτο στίχο δηλώνεται το Υποκείμενο (Ποιος;).
Ο δεύτερος στίχος μάς πληροφορεί για την ιδιότητα του πρωταγωνιστή, δηλαδή αποτελεί το Κατηγόρημα.
Ο τρίτος και τέταρτος στίχος μάς λέει τι έκανε ο πρωταγωνιστής ή τι είπε ο κόσμος γι’ αυτή του την πράξη. Λύνεται, με άλλα λόγια, το κατηγόρημα του δεύτερου στίχου.
Ο πέμπτος στίχος είναι αφιερωμένος στο τελικό επίθετο που χαρακτηρίζει τον πρωταγωνιστή.
Δύο παραδείγματα λίμερικ:
Ποιος; Ένα παιδί από την Παλλήνη
Ιδιότητα; τρελαινόταν να παίζει με πλαστελίνη
Τι έκανε; παντού, όπου κι αν πήγαινε
Τι έκανε; για πλαστελίνη μίλαγε
Επίθετο; το ταλαντούχο παιδί απ’ την Παλλήνη
Ποιος; Ζούσε ένας ποντικός στο μεγάλο πύργο
Ιδιότητα; δυο παπούτσια φόραγε κι ένα σκούφο τρύπιο
Τι έκαναν οι άλλοι; οι γάτες τον κορόιδευαν κάθε που τον θωρούσαν
Τι έκαναν οι άλλοι; κουδούνια δυο του φόραγαν όταν τον συναντούσαν
Επίθετο; του καημένου ποντικού που θα ‘θελα για φίλο
Οι μαθητές της Δ1 τάξης έγραψαν τέτοια ποιήματα :
Ήταν ο Μάνος από την Αγγλία
και ήθελε να ζήσει στην Παπαγαλία
έχασε το δρόμο κι έφτασε στο Βόρειο Πόλο
εκεί συνάντησε το Μάρκο Πόλο
Ο Πολυταξιδεμένος Μάνος από την Αγγλία.
Δ1 όλοι μαζί
Ήταν ενα ροζ ψαράκι που έμοιαζε με λουκουμάκι
και του άρεσε ένα χρυσό ψαράκι που ήταν αγοράκι
ήταν ομορφούλι κι γλυκούλι κι πολύ πολύ ατακτούλι
αγαπηθήκανε πολύ πολύ και ζήσανε μαζί
το ροζ ψαράκι που έμοιαζε με λουκουμάκι
Φωτεινή-Ανατολή Γκ-Αναστασία.Αν.,μαθήτριες του Δ1
Ήταν ένα λουλούδι που χασκογελούσε
και στη φύση συνέχεια μιλούσε.
Οι μέλισσες το φοβόντουσαν
και γι αυτό απομακρυνόντουσαν.
Το όμορφο λουλούδι που χασκογελούσε!
Δήμητρα Μαυρ. Δ 1
Ήταν ένα αγγούρι
που ήτανε πολύ χουζούρι,
πήγαινε Αυστραλία, Αμερική
και έκανε μπάνιο στην Χαλκιδική,
ήταν ένα πράσινο αγγούρι.
Θάλεια Ψαρ. - Δ1
Ήταν ένα μολύβι που όλο μιλούσε
Και στην τάξη πολύ γελούσε
Η δασκάλα του έλεγε να κάνει τα μαθήματα του
Αλλά αυτό ήταν στο χαβά του
Το γελαστό μολύβι που όλο μιλούσε
Κατερίνα Μητρ. Δ1
Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2011
Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2011
Ο Άγιος Δημήτριος
Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2011
"Κι αν σου μιλώ με παραμύθια και παραβολές...είναι γιατί τ' ακούς γλυκύτερα..." Γ. Σεφέρης
Η δύναμη της θέλησης
Κάποτε ο Πλάτωνας πήγε στο Σωκράτη και τον ρώτησε τι θα
χρειαζόταν να κάνει για να είναι σίγουρος ότι θα πετύχει εκείνο
που θέλει.
Ο Σωκράτης τον πήγε σε μια Λίμνη και του βούτηξε
το κεφάλι μέσα στο νερό για πολύ ώρα.
Στο τέλος 0 Πλάτωνας, απελπισμένους
και κοντεύοντας να σκάσει, κατάφερε να του ξεφύγει και να τινάξει
το κεφάλι του έξω φωνάζοντας.
-Τι κάνεις εκεί? Πας να με σκοτώσεις?
Ο Σωκράτης αποκρίθηκε ήρεμα
- Όταν θα θέλεις κάτι με την ίδια λαχτάρα
που ήθελες αυτή την ανάσα, τότε να ξέρεις πως θα το πετύχεις.
Σωκράτης
Κάποτε ο Πλάτωνας πήγε στο Σωκράτη και τον ρώτησε τι θα
χρειαζόταν να κάνει για να είναι σίγουρος ότι θα πετύχει εκείνο
που θέλει.
Ο Σωκράτης τον πήγε σε μια Λίμνη και του βούτηξε
το κεφάλι μέσα στο νερό για πολύ ώρα.
Στο τέλος 0 Πλάτωνας, απελπισμένους
και κοντεύοντας να σκάσει, κατάφερε να του ξεφύγει και να τινάξει
το κεφάλι του έξω φωνάζοντας.
-Τι κάνεις εκεί? Πας να με σκοτώσεις?
Ο Σωκράτης αποκρίθηκε ήρεμα
- Όταν θα θέλεις κάτι με την ίδια λαχτάρα
που ήθελες αυτή την ανάσα, τότε να ξέρεις πως θα το πετύχεις.
Σωκράτης
"Κι αν σου μιλώ με παραμύθια και παραβολές...είναι γιατί τ' ακούς γλυκύτερα..." Γ. Σεφέρης
Πρόσεχε την ψυχή σου
Κάποτε ήταν ένας βασιλιάς, ο οποίος είχε ένα γιο πονηρό. Έχοντας χάσει κάθε ελπίδα για αλλαγή προς το καλύτερο, ο πατέρας καταδίκασε τον γιο του σε θάνατο.
Του έδωσε ένα μήνα περιθώριο για να προετοιμαστεί.
Πέρασε ο μήνας, και ο πατέρας ζήτησε να παρουσιασθεί ο γιος του. Προς μεγάλη του έκπληξη, παρατήρησε πως ο νεαρός ήταν αισθητά αλλαγμένος: το πρόσωπό του ήταν αδύνατο και χλωμό, και ολόκληρο το κορμί του έμοιαζε να είχε υποφέρει.
«-Πώς και σου συνέβη τέτοια μεταμόρφωση, γιε μου;», ρώτησε ο πατέρας.
«-Πατέρα μου και κύριέ μου», απάντησε ο γιος, «πώς είναι δυνατόν να μην έχω αλλάξει, αφού η κάθε μέρα με έφερνε πιο κοντά στον θάνατο;».
«-Καλώς, παιδί μου», παρατήρησε ο βασιλιάς. «Επειδή προφανώς έχεις έρθει στα συγκαλά σου, θα σε συγχωρήσω. Όμως, θα χρειαστεί να τηρήσεις αυτή την διάθεση επιφυλακής της ψυχής σου, για την υπόλοιπη ζωή σου».
«-Πατέρα μου», απάντησε ο γιος, «αυτό είναι αδύνατο. Πώς θα μπορέσω να αντισταθώ στα αμέτρητα ξελογιάσματα και τους πειρασμούς;».
Ο βασιλιάς τότε διέταξε να του φέρουν ένα δοχείο γεμάτο λάδι, και είπε στον γιο του:
«-Πάρε αυτό το δοχείο, και μετάφερε το στα χέρια σου, διασχίζοντας όλους τους δρόμους της πόλεως. Θα σε ακολουθούν δύο στρατιώτες με κοφτερά σπαθιά. Εάν χυθεί έστω και μία σταγόνα από το λάδι, θα σε αποκεφαλίσουν».
Ο γιος υπάκουσε. Με ανάλαφρα, προσεκτικά βήματα, διέσχισε όλους τους δρόμους της πόλεως, με τους στρατιώτες να τον συνοδεύουν συνεχώς, και δεν του χύθηκε ούτε μία σταγόνα.
Όταν επέστρεψε στο κάστρο, ο πατέρας τον ρώτησε:
«-Γιε μου, τι πρόσεξες καθώς τριγυρνούσες μέσα στους δρόμους της πόλεως;».
«-Δεν πρόσεξα τίποτε».
«-Τι εννοείς, ‘τίποτε';», τον ρώτησε ο βασιλιάς. «Σήμερα ήταν μεγάλη γιορτή. Σίγουρα θα είδες τους πάγκους που ήταν φορτωμένοι με πολλές πραμάτειες, τόσες άμαξες, τόσους ανθρώπους, ζώα».
«-Δεν είδα τίποτε απ' όλα αυτά», είπε ο γιος. «Όλη η προσοχή μου ήταν στραμμένη
στο λάδι μέσα στο δοχείο. Φοβήθηκα μην τυχόν μου χυθεί μια σταγόνα και έτσι
χάσω τη ζωή μου».
«-Πολύ σωστή η παρατήρησή σου», είπε ο βασιλιάς.
«Κράτα λοιπόν αυτό το μάθημα κατά νου, για την υπόλοιπη ζωή σου. Να τηρείς
την ίδια επιφυλακή για την ψυχή μέσα σου, όπως έκανες σήμερα για το λάδι μέσα στο δοχείο. Να στρέφεις τους λογισμούς σου μακριά από εκείνα που γρήγορα παρέρχονται, και να τους προσηλώνεις σε εκείνα που είναι αιώνια.
Θα είσαι ακολουθούμενος, όχι από οπλισμένους στρατιώτες, αλλά από τον θάνατο,
στον οποίον η κάθε μέρα μας φέρνει πιο κοντά. Να προσέχεις πάρα πολύ
να φυλάς την ψυχή σου από όλους τους καταστροφικούς πειρασμούς».
Ο γιος υπάκουσε τον πατέρα, και έζησε έκτοτε ευτυχής.
Κάποτε ήταν ένας βασιλιάς, ο οποίος είχε ένα γιο πονηρό. Έχοντας χάσει κάθε ελπίδα για αλλαγή προς το καλύτερο, ο πατέρας καταδίκασε τον γιο του σε θάνατο.
Του έδωσε ένα μήνα περιθώριο για να προετοιμαστεί.
Πέρασε ο μήνας, και ο πατέρας ζήτησε να παρουσιασθεί ο γιος του. Προς μεγάλη του έκπληξη, παρατήρησε πως ο νεαρός ήταν αισθητά αλλαγμένος: το πρόσωπό του ήταν αδύνατο και χλωμό, και ολόκληρο το κορμί του έμοιαζε να είχε υποφέρει.
«-Πώς και σου συνέβη τέτοια μεταμόρφωση, γιε μου;», ρώτησε ο πατέρας.
«-Πατέρα μου και κύριέ μου», απάντησε ο γιος, «πώς είναι δυνατόν να μην έχω αλλάξει, αφού η κάθε μέρα με έφερνε πιο κοντά στον θάνατο;».
«-Καλώς, παιδί μου», παρατήρησε ο βασιλιάς. «Επειδή προφανώς έχεις έρθει στα συγκαλά σου, θα σε συγχωρήσω. Όμως, θα χρειαστεί να τηρήσεις αυτή την διάθεση επιφυλακής της ψυχής σου, για την υπόλοιπη ζωή σου».
«-Πατέρα μου», απάντησε ο γιος, «αυτό είναι αδύνατο. Πώς θα μπορέσω να αντισταθώ στα αμέτρητα ξελογιάσματα και τους πειρασμούς;».
Ο βασιλιάς τότε διέταξε να του φέρουν ένα δοχείο γεμάτο λάδι, και είπε στον γιο του:
«-Πάρε αυτό το δοχείο, και μετάφερε το στα χέρια σου, διασχίζοντας όλους τους δρόμους της πόλεως. Θα σε ακολουθούν δύο στρατιώτες με κοφτερά σπαθιά. Εάν χυθεί έστω και μία σταγόνα από το λάδι, θα σε αποκεφαλίσουν».
Ο γιος υπάκουσε. Με ανάλαφρα, προσεκτικά βήματα, διέσχισε όλους τους δρόμους της πόλεως, με τους στρατιώτες να τον συνοδεύουν συνεχώς, και δεν του χύθηκε ούτε μία σταγόνα.
Όταν επέστρεψε στο κάστρο, ο πατέρας τον ρώτησε:
«-Γιε μου, τι πρόσεξες καθώς τριγυρνούσες μέσα στους δρόμους της πόλεως;».
«-Δεν πρόσεξα τίποτε».
«-Τι εννοείς, ‘τίποτε';», τον ρώτησε ο βασιλιάς. «Σήμερα ήταν μεγάλη γιορτή. Σίγουρα θα είδες τους πάγκους που ήταν φορτωμένοι με πολλές πραμάτειες, τόσες άμαξες, τόσους ανθρώπους, ζώα».
«-Δεν είδα τίποτε απ' όλα αυτά», είπε ο γιος. «Όλη η προσοχή μου ήταν στραμμένη
στο λάδι μέσα στο δοχείο. Φοβήθηκα μην τυχόν μου χυθεί μια σταγόνα και έτσι
χάσω τη ζωή μου».
«-Πολύ σωστή η παρατήρησή σου», είπε ο βασιλιάς.
«Κράτα λοιπόν αυτό το μάθημα κατά νου, για την υπόλοιπη ζωή σου. Να τηρείς
την ίδια επιφυλακή για την ψυχή μέσα σου, όπως έκανες σήμερα για το λάδι μέσα στο δοχείο. Να στρέφεις τους λογισμούς σου μακριά από εκείνα που γρήγορα παρέρχονται, και να τους προσηλώνεις σε εκείνα που είναι αιώνια.
Θα είσαι ακολουθούμενος, όχι από οπλισμένους στρατιώτες, αλλά από τον θάνατο,
στον οποίον η κάθε μέρα μας φέρνει πιο κοντά. Να προσέχεις πάρα πολύ
να φυλάς την ψυχή σου από όλους τους καταστροφικούς πειρασμούς».
Ο γιος υπάκουσε τον πατέρα, και έζησε έκτοτε ευτυχής.
Σάββατο 22 Οκτωβρίου 2011
Βροχή από πεφταστέρια το Σαββατοκύριακο

Οι Ωριωνίδες κορυφώνονται τα χαράματα του Σαββάτου στο βόρειο ημισφαίριο, που περιλαμβάνει και την χώρα μας ενώ την ίδια ώρα θα είναι ορατός και ο Αρης.
Οι Ωριωνίδες διαρκούν από τις αρχές Οκτωβρίου έως τα μέσα Νοεμβρίου. Την χώρα μας θα επισκεφτούν αυτό το Σαββατοκύριακο και θα φτάσουν στο μέγιστο σημείο τους λίγο πριν την ανατολή του ηλίου του Σαββάτου.
Αν θέλετε να απολαύσετε το εκπληκτικό θέαμα, προτιμήστε λοιπόν λίγο μετά τα μεσάνυχτα και πριν την αυγή. Αν ο ουρανός είναι καθαρός και δεν έχει σύννεφα τότε θα έχετε σίγουρα την δυνατότητα να κάνετε πολλές ευχές με τα αστέρια που θα πέφτουν...
Οι Ωριωνίδες πήραν το όνομά τους από τον αστερισμό του Ωρίωνα από όπου προέρχονται. Δημιουργούνται από υλικά, τα οποία έχει αφήσει πίσω του ο διάσημος κομήτης του Χάλεϊ.
Τα συγκεκριμένα "πεφταστέρια" συνήθως κινούνται με μεγάλη ταχύτητα έως 67 χιλιομέτρων το δευτερόλεπτο και αφήνουν έντονα ίχνη στον ουρανό.
Όμως άλλο ένα υπέροχο θέαμα θα είναι ορατό στον ουρανό. Κοντά στο μισογεμάτο φεγγάρι θα είναι και ο πλανήτης Αρης, με χρώμα πορτοκαλο-κίτρινο, περίπου δέκα μοίρες κάτω αριστερά από το δορυφόρο μας.
Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2011
Τα θαύματα του Χριστού
Συζητώντας με τους μαθητές για τα θαύματα του Χριστού βάζω τα παρακάτω βιντεάκια για να τα ξαναθυμηθούν με ευχάριστο τρόπο παρακολουθώντας τα κινούμενα σχέδια
Τα θαύματα του Ιησού μέρος 1ο
Τα θαύματα του Ιησού μέρος 2ο
Τα θαύματα του Ιησού μέρος 3ο
Τα θαύματα του Ιησού μέρος 4ο
Τα θαύματα του Ιησού μέρος 1ο
Τα θαύματα του Ιησού μέρος 2ο
Τα θαύματα του Ιησού μέρος 3ο
Τα θαύματα του Ιησού μέρος 4ο
Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2011
Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2011
Θεαματική βροχή από πεφταστέρια το Σάββατο 8/10

Μια ακόμη «βροχή» από πεφταστέρια, οι Δρακοντίδες ή Ιακωβινίδες, θα σημειωθεί στους ουρανούς της Ελλάδας και του υπόλοιπου βόρειου ημισφαιρίου στις αρχές Οκτωβρίου, με κορύφωση το βράδυ του Σαββάτου, 8 Οκτωβρίου.
Οι αστρονόμοι προβλέπουν για φέτος σημαντική έξαρση δραστηριότητας, ορατή και από την Ελλάδα. Η χώρα μας θεωρείται ότι έχει προνομιακή διεθνώς γεωγραφική θέση για την παρατήρηση του φαινομένου.
Οι προβλέψεις των αστρονόμων δείχνουν ότι η βροχή από πεφταστέρια θα φτάσει στο ανώτατο σημείο της σε δύο ξεχωριστά «μέγιστα»: κατά τις 8 μ.μ. ώρα Ελλάδος με ένταση 60-100 διαττόντων την ώρα και, λίγο αργότερα, στις 11 μ.μ. ώρα Ελλάδας, οπότε αναμένονται από 500 μέχρι 800 (ακόμα και 1.000) διάττοντες ανά ώρα, στο βαθμό που οι κατά τόπους καιρικές συνθήκες επιτρέπουν την παρατήρηση. Κάθε «μέγιστο» θα διαρκέσει περίπου μία ώρα και η έξαρση αναμένεται να έχει λήξει το αργότερο έως την 1 π.μ. το πρωί της Κυριακής.
Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2011
Πως δημιουργούμε gmail
Αρχικά πηγαίνουμε στην ηλεκτρονική σελίδα http://www.google.gr
στο πάνω μέρος της σελίδας δίπλα από την λέξη Περισσότερα υπάρχει το Gmail
Κάντε κλικ πάνω του και εμφανίζεται η παρακάτω σελίδα

Πάνω δεξιά κάνουμε κλικ Δημιουργία Λογαριασμού
τότε ανοίγει η παρακάτω σελίδα

Συμπληρώστε την φόρμα και πατήστε στο κάτω μέρος στο Συμφωνώ Δημιουργήστε το λογαριασμό μου
Κάθε φορά που θα μπαίνετε στη σελίδα της www.google.gr και θα κάνετε κλικ στο Gmail, βάζοντας το username και το password(κωδικό) σας θε έχετε το δικό σας προσωπικό mail στον Παγκόσμιο ιστό.
Καλή επιτυχία
στο πάνω μέρος της σελίδας δίπλα από την λέξη Περισσότερα υπάρχει το Gmail
Κάντε κλικ πάνω του και εμφανίζεται η παρακάτω σελίδα
Πάνω δεξιά κάνουμε κλικ Δημιουργία Λογαριασμού
τότε ανοίγει η παρακάτω σελίδα
Συμπληρώστε την φόρμα και πατήστε στο κάτω μέρος στο Συμφωνώ Δημιουργήστε το λογαριασμό μου
Κάθε φορά που θα μπαίνετε στη σελίδα της www.google.gr και θα κάνετε κλικ στο Gmail, βάζοντας το username και το password(κωδικό) σας θε έχετε το δικό σας προσωπικό mail στον Παγκόσμιο ιστό.
Καλή επιτυχία
Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2011
Ο γύρος του κόσμου σε ένα λεπτό
Μπορεί ο φανταστικός χαρακτήρας του Ιούλιου Βερν, Phileas Fogg, να έκανε το γύρο του κόσμου σε 80 ημέρες, όμως το παρακάτω video δίνει τη δυνατότητα σε όλους να θαυμάσουν ολόκληρο τον πλανήτη γη σε ένα μόλις λεπτό.
Πρόκειται ουσιαστικά για φωτογραφίες του διεθνή διαστημικού σταθμού ISS, το οποίο ταξιδεύει πάνω από την επιφάνεια της γης με ταχύτητα 220 μιλίων.
Τις φωτογραφίες επεξεργάστηκε ο καθηγητής φυσικής Drake χρησιμοποιώντας 600 φωτογραφίες της γης που βρήκε στο διαδίκτυο. Μοντάροντάς τες δημιούργησε ένα video που διαρκεί 60 δευτερόλεπτα και δίνει τη δυνατότητα στον κάθε ένα να δει ολόκληρο τον πλανήτη σε ένα λεπτό.
Πρόκειται ουσιαστικά για φωτογραφίες του διεθνή διαστημικού σταθμού ISS, το οποίο ταξιδεύει πάνω από την επιφάνεια της γης με ταχύτητα 220 μιλίων.
Τις φωτογραφίες επεξεργάστηκε ο καθηγητής φυσικής Drake χρησιμοποιώντας 600 φωτογραφίες της γης που βρήκε στο διαδίκτυο. Μοντάροντάς τες δημιούργησε ένα video που διαρκεί 60 δευτερόλεπτα και δίνει τη δυνατότητα στον κάθε ένα να δει ολόκληρο τον πλανήτη σε ένα λεπτό.
Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2011
Ηλεκτρονική τάξη-Εφημερίδα του 8ου Δημοτικού σχολείου Θεσσαλονίκης
Η σελίδα που διαβάζετε είναι μια ηλεκτρονική δημοσίευση της εφημερίδας που η κατασκευή της ξεκίνησε πριν από χρόνια από τότε που ήμασταν τρίτη τάξη(2006-07). Τότε όλα μας φαίνονταν βουνό. Τώρα μετά από χρόνια και αφού βγάλαμε πια αρκετά τεύχη μας φαίνεται παιχνίδι. Ελπίζουμε να σας αρέσει.
Καλή ανάγνωση ΣΤ2 8 Δ. Σ. Θεσσαλονίκης.
Σχολικό έτος 2009-10 Δυστυχώς όμως ο χρόνος κύλισε γρήγορα και η χρονιά πέρασε. Απόφοιτοι πια του Δημοτικού σχολείου περνάμε την σκυτάλη της εφημερίδας μας, που από εφημερίδα της τάξης μας γίνεται πλέον από το σχολικό έτος 2010-11 εφημερίδα όλου του 8ου δημοτικού σχολείου Θεσσαλονίκης, στις υπόλοιπες τάξεις με μια ευχή Καλή Επιτυχία παιδιά και καλή συνέχεια, ελπίζουμε να αγαπήσετε την εφημερίδα μας όσο την αγαπήσαμε και εμείς.Οι μαθητές της ΣΤ2 τάξης.(2009-10)
Ηλεκτρονική τάξη.
Μετά το πέρασμα αρκετού χρόνου με την χρήση της Αστερόσκονης ως σχολικής εφημερίδας όπου οι μαθητές δημοσίευαν διάφορα θέματα, αποφασίσαμε να μετατρέψουμε το blog μας σε μια ηλεκτρονική τάξη. Στο ψηφιακό μας βήμα θα συνεχίσουν να δημοσιεύονται εργασίες και πληροφορίες των μαθητών αλλά και άλλα ενδιαφέροντα θέματα σχετικά με τα μαθήματα, ασκήσεις, χάρτες ιστορικοί, γεωγραφικοί και διάφορα άλλα σχετικά με την διδασκαλία. Ηλεκτρονική τάξη λοιπόν γιατί η μάθηση δεν σταματά στο σχολείο, ούτε περιορίζεται στους τοίχους των τάξεων.
Καλή ανάγνωση ΣΤ2 8 Δ. Σ. Θεσσαλονίκης.
Σχολικό έτος 2009-10 Δυστυχώς όμως ο χρόνος κύλισε γρήγορα και η χρονιά πέρασε. Απόφοιτοι πια του Δημοτικού σχολείου περνάμε την σκυτάλη της εφημερίδας μας, που από εφημερίδα της τάξης μας γίνεται πλέον από το σχολικό έτος 2010-11 εφημερίδα όλου του 8ου δημοτικού σχολείου Θεσσαλονίκης, στις υπόλοιπες τάξεις με μια ευχή Καλή Επιτυχία παιδιά και καλή συνέχεια, ελπίζουμε να αγαπήσετε την εφημερίδα μας όσο την αγαπήσαμε και εμείς.Οι μαθητές της ΣΤ2 τάξης.(2009-10)
Ηλεκτρονική τάξη.
Μετά το πέρασμα αρκετού χρόνου με την χρήση της Αστερόσκονης ως σχολικής εφημερίδας όπου οι μαθητές δημοσίευαν διάφορα θέματα, αποφασίσαμε να μετατρέψουμε το blog μας σε μια ηλεκτρονική τάξη. Στο ψηφιακό μας βήμα θα συνεχίσουν να δημοσιεύονται εργασίες και πληροφορίες των μαθητών αλλά και άλλα ενδιαφέροντα θέματα σχετικά με τα μαθήματα, ασκήσεις, χάρτες ιστορικοί, γεωγραφικοί και διάφορα άλλα σχετικά με την διδασκαλία. Ηλεκτρονική τάξη λοιπόν γιατί η μάθηση δεν σταματά στο σχολείο, ούτε περιορίζεται στους τοίχους των τάξεων.
Τετάρτη 15 Ιουνίου 2011

Εύχομαι σε όλους τους μαθητές της ΣΤ τάξης του σχολείου μας που φεύγουν για το Γυμνάσιο
ΚΑΛΌ ΚΑΛΟΚΑΊΡΙ ΚΑΙ ΚΑΛΉ ΠΡΌΟΔΟ
Ειδικά στους μαθητές της ΣΤ2 τάξης που περάσαμε αρκετές δημιουργικές ώρες μαζί αφιερώνω το παρακάτω ποίημα του Καβάφη
ΙΘΑΚΗ
Σα βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη,
να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος,
γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Τους Λαιστρυγόνας και τους Κύκλωπας,
τον θυμωμένο Ποσειδώνα μη φοβάσαι,
τέτοια στον δρόμο σου ποτέ σου δεν θα βρεις,
αν μέν' η σκέψις σου υψηλή, αν εκλεκτή
συγκίνησις το πνεύμα και το σώμα σου αγγίζει.
Τους Λαιστρυγόνας και του Κύκλωπας,
τον άγριο Ποσειδώνα δεν θα συναντήσεις,
αν δεν τους κουβανείς μες στην ψυχή σου,
αν η ψυχή σου δεν τους στήνει εμπρός σου.
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος,
Πολλά τα καλοκαιρινά πρωϊά να είναι
που με τι ευχαρίστηση, με τι χαρά
θα μπαίνει σε λιμένας πρωτοειδωμένους
να σταματήσεις σ' εμπορεία Φοινικικά,
και τες καλές πραγμάτειες ν' αποκτήσεις,
σεντέφια και κοράλλια, κεχριμπάρια κ' έβενους,
και ηδονικά μυρωδικά κάθε λογής,
όσο μπορείς πιο άφθονα ηδονικά μυρωδικά'
σε πόλεις Αιγυπτιακές πολλές να πας,
να μάθεις και να μάθεις απ' τους σπουδασμένους.
Πάντα στον νου σου νάχεις την Ιθάκη.
Το φθάσιμον εκεί είν' ο προορισμός σου.
Αλλά μη βιάζεις το ταξείδι διόλου.
Καλλίτερα χρόνια πολλά να διαρκέσει'
και γέρος πια ν' αράξεις στο νησί,
πλούσιος με όσα κέρδισες στο δρόμο,
μη προσδοκώντας πλούτη να σε δώσει η Ιθάκη.
Η Ιθάκη σ' έδωσε τ' ωραίο ταξείδι.
χωρίς αυτήν δεν θάβγαινες στον δρόμο.
Αλλά δε έχει να σε δώσει πια.
Κι αν πτωχική την βρεις, η Ιθάκη δεν σε γέλασε.
Έτσι σοφός που έγινες, με τόση πείρα,
ήδη θα το κατάλαβες οι Ιθάκες τι σημαίνουν.
Διαβάστε το με προσοχή, μην στέκεστε στις λέξεις. Προσπαθήστε να κατανοήσετε το νόημα πίσω από αυτές.
Καλό ταξίδι παιδιά..
Πηγές ενέργειας και οικολογία
Στα πλαίσια της πρακτική μας άσκησης πέντε φοιτητές, οι Θανάσης Μάττας, Γιάννης Στεφανίδης, Στέλλα Ξυδιά, Σοφία Παρχαρίδου και Γκιοκχάν Μολλά Ογλού αναλάβαμε την ΣΤ’2 τάξη του 8ο δημοτικού σχολείου Θεσσαλονίκης. Την τελευταία εβδομάδα της παραμονής μας στο σχολείο ασχοληθήκαμε με το θέμα ‘’πηγές ενέργειας και οικολογία’’. Ως τελικό προϊόν κατασκευάσαμε μία μακέτα: ‘’ χωριό παραγωγής ενέργειας’’. Ο ζήλος και η αφοσίωση που εκδήλωσαν τα παιδιά στις διδασκαλίες μας την εβδομάδα του project καθώς και η αισθητή αλλαγή στη διάθεση τους αποκαλύπτουν ευθέως ότι τα παιδιά αυτά πήραν τα πρώτα ερεθίσματα για να αρχίζουν να ονειρεύονται το σχολείο όπως το θέλουν. Το σχολείο τους. Το σχολείο που θα αγαπήσουν. Το σχολείο που τους αξίζει. Τους ευχαριστούμε θερμά γιατί μας βοήθησαν να κάνουμε το ίδιο.
Ο ΣΩΣΤΟΣ ΟΙΚΟΛΟΓΟΣ ΜΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΕΙ:
Χρησιμοποιείστε οικολογικές λάμπες.
Προτιμάτε να πηγαίνετε στο σχολείο με τα πόδια.
Βγάζετε όλες τις συσκευές από τη πρίζα όταν δεν τις χρησιμοποιείτε.(Όταν οι συσκευές βρίσκονται σε αναμονή εξακολουθούν να καταναλώνουν ρεύμα)
Κάντε δενδροφύτευση όποτε έχετε την ευκαιρία.
Χρησιμοποιείτε ηλιακούς θερμοσίφωνες.
Όταν πλένετε τα δόντια σας ή κάνετε μπάνιο κλείνετε το νερό που τρέχει άσκοπα.
Προτιμάτε τα βιολογικά προϊόντα από τα ευρείας παραγωγής.
Μαζεύετε τα σκουπίδια σας από την παραλία πριν φύγετε.
Χρησιμοποιείτε ποδήλατο.
Κάντε ανακύκλωση.
Σβήνετε το φως όταν φεύγετε από ένα δωμάτιο.
Χρησιμοποιείτε χάρτινες σακούλες αντί πλαστικές.
Ανακυκλώνετε τις άδειες μπαταρίες στους ειδικούς κάδους.
Προτιμάτε ανεμιστήρα από τα κλιματιστικά.
Επιμέλεια ΣΤ΄2
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)