Τρίτη 3 Απριλίου 2012
Ο Έλληνας "Παλαμήδης" πήρε χρυσό στο τάβλι
Ο Έλληνας "Παλαμήδης" πήρε χρυσό στο τάβλι
Η έντεχνη σοφία του και η επινοητικότητά του σε μια σειρά από γνωστές εφευρέσεις, τον κατέταξαν μεταξύ των πρώτων εφευρετών στην αρχαιότητα. Στις μέρες μας, ο Παλαμήδης, ο πρωτότοκος γιος του βασιλιά Ναυπλίου και της Ησιόνης, που ξεχώριζε για την σοφία του, ξαναβρήκε την χαμένη του αίγλη, χάρη σε ένα πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης για ηλεκτρονικά παιχνίδια.
Στην πρόσφατη "Ολυμπιάδα" επιτραπέζιων παιχνιδιών για προγράμματα ηλεκτρονικών υπολογιστών με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, που διεξήχθη στα τέλη της περασμένης χρονιάς, στην Ολλανδία, ο Έλληνας "Παλαμήδης" κέρδισε το χρυσό μετάλλιο στο τάβλι, και συγκεκριμένα στο αγώνισμα backgammon, δηλαδή τις δημοφιλείς πόρτες, νικώντας σκληρούς αντιπάλους, πρωταθλητές προηγούμενων χρόνων.
Ο "Παλαμήδης" είναι ένα πρόγραμμα ηλεκτρονικού υπολογιστή που παίζει τα ελληνικά παραδοσιακά παιχνίδια ταβλιού- Πόρτες, Πλακωτό και Φεύγα- χρησιμοποιώντας ένα εξελιγμένο τεχνητό νευρωνικό δίκτυο, το οποίο του επιτρέπει να βελτιώνει συνεχώς την απόδοσή του και να διδάσκεται από τα λάθη του.
Ο δημιουργός του προγράμματος, υποψήφιος διδάκτορας Τεχνητής Νοημοσύνης, του τμήματος Εφαρμοσμένης Πληροφορικής του πανεπιστημίου Μακεδονίας Νικόλαος Παπαχρήστου, δεινός σκακιστής, αναφέρθηκε στους λόγους που τον οδήγησαν να αναπτύξει το συγκεκριμένο πρόγραμμα στον υπολογιστή.
"Μάστερ" στις πόρτες
"Μέχρι τώρα δεν υπήρχε κάποιο παρόμοιο πρόγραμμα για το τάβλι, σε πολύ ανεπτυγμένο επίπεδο, παρ' όλο που πρόκειται για ένα δημοφιλές παιχνίδι στην Ελλάδα. Αρχικά, δημιούργησα το πρόγραμμα για τα άλλα δύο παιχνίδια, το πλακωτό και το φεύγα, που θεωρούνται δυσκολότερα από τις πόρτες, αλλά δεν είναι γνωστά στο εξωτερικό" ανέφερε, σημειώνοντας ότι ο τομέας δημιουργίας ηλεκτρονικών παιχνιδιών σε υπολογιστή, αν και έχει πολύ ενδιαφέρον, δεν παρουσιάζει ανάπτυξη στην χώρα μας.
"Το πρόγραμμα Παλαμήδης έχει παίξει εκατομμύρια παρτίδες τάβλι κόντρα στον εαυτό του και κάθε φορά βελτίωνε την απόδοσή του, καθώς διαθέτει ένα τεχνητό νευρωνικό δίκτυο. Αυτό του δίνει τη δυνατότητα να αξιοποιεί όλες τις πιθανές κινήσεις που προκύπτουν από κάθε ζαριά, προβλέπει τις πιθανές επόμενες ζαριές και τις πιθανές επόμενες κινήσεις του αντιπάλου, βαθμολογώντας την καλύτερη δυνατή κίνηση που θα τον φέρει πιο κοντά στην νίκη" εξήγησε ο επίκουρος καθηγητής και επιβλέπων του προγράμματος Ιωάννης Ρεφανίδης.
Η "Ολυμπιάδα" διεξάγεται από το 1989, κάθε χρόνο, με στόχο την ανάπτυξη της έρευνας στην Τεχνητή Νοημοσύνη στα παιχνίδια υπολογιστών.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου