Τετάρτη 13 Απριλίου 2011

ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ


Πριν από περίπου ένα μήνα, πήγαμε για τρεις μέρες, στις 25, 26 και 27 Φεβρουαρίου, στην Αθήνα, την πρωτεύουσα της Ελλάδας. Την εκδρομή την είχε οργανώσει το σχολείο. Στην Αθήνα, πήγαν κάποια παιδιά της τάξης μου και κάποια άλλα απ’ τη Στ’1 του σχολείου μας, συνοδευμένα απ’ τους γονείς τους.
Ξεκινήσαμε την Παρασκευή, περίπου στις 6 το πρωί και αφού κάναμε τρεις στάσεις, φτάσαμε στην Αθήνα γύρω στις 4 το μεσημέρι. Πήγαμε στο ξενοδοχείο, όπου θα μέναμε, ταχτοποιήσαμε τα πράγματά μας και ξαπλώσαμε για μία ώρα. Στις 5, κατεβήκαμε στη ρεσεψιόν και περίπου ένα τέταρτο αργότερα ξεκινήσαμε με τα πόδια για να πάμε στο Μουσείο της Ακρόπολης. Ήταν όλα τα αντικείμενα του μουσείου όμορφα και ενδιαφέροντα, ενώ ο ξεναγός μας μίλαγε για αυτά πολύ καλά. Όταν τελείωσε η ξενάγηση καθίσαμε στο καφέ του μουσείου, όπου πήραμε κάτι να πιούμε και μετά πήγαμε στο θέατρο Περοκέ. Εκεί είδαμε την παράσταση «Mrs. Doubtfire», με τον Μάρκο Σεφερλή. Η υπόθεση ήταν η εξής: Οι γονείς μιας οικογένειας αποφασίζουν να πάρουν διαζύγιο και την κηδεμονία των παιδιών αναλαμβάνει η μητέρα. Όμως ο πατέρας θέλει να βλέπει τα παιδιά του. Η μητέρα τους είχε βάλει αγγελία, γιατί έψαχνε μια νταντά για να φροντίζει τα παιδιά ενώ θα λείπει και έτσι ο πατέρας τους μεταμφιέζεται σε μεσήλικη νταντά και προσλαμβάνεται. Μια μέρα, όμως, ανακαλύπτουν ότι ήταν ο πατέρας των παιδιών. Στο τέλος, η μητέρα των παιδιών πηγαίνει στον πατέρα τους, του ζητάει συγνώμη κι έτσι η οικογένεια ενώνεται. Αφού τελείωσε η παράσταση, γυρίσαμε στο ξενοδοχείο στις 1.30 η ώρα και κοιμηθήκαμε.
Το Σάββατο, ξυπνήσαμε στις 7 το πρωί και μόλις ντυθήκαμε, κατεβήκαμε κάτω για να φάμε πρωινό. Στις 9, φτάσαμε στη Βουλή, όπου μας ξενάγησαν και στη συνέχεια πήγαμε σ’ ένα καφέ κοντά στην πλατεία Συντάγματος. Έπειτα, ξαναγυρίσαμε στην πλατεία Συντάγματος, όπου δίναμε φαγητό στα περιστέρια και περιμέναμε μία ώρα το λεωφορείο. Ύστερα, επισκεφτήκαμε το Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας. Εκεί είδαμε βαλσαμωμένα ζώα, φυτά, πετρώματα κι έναν ψεύτικο δεινόσαυρο σε φυσικό μέγεθος. Μετά πήγαμε με λεωφορείο στα Mall. Εκεί φάγαμε και ψωνίσαμε. Κατόπιν, κατά τις 5, φτάσαμε στο ξενοδοχείο και εγώ με τα παιδιά της τάξης μου μαζευτήκαμε σ’ ένα δωμάτιο και παίξαμε. Αργότερα, για μια ώρα έμεινα στο δωμάτιο που είχα εγώ και η μαμά μου και στη συνέχεια, μαζευτήκαμε και πάλι για να παίξουμε μέχρι αργά το βράδυ.

Την Κυριακή, ξυπνήσαμε στις 7, φάγαμε πρωινό και στις 8 με 8:30 πήγαμε στην Ακρόπολη, όπου είχαμε τον ίδιο ξεναγό που είχαμε και στο Μουσείο της Ακρόπολης. Αργότερα, πήγαμε (εγώ, μια φίλη μου και οι μαμάδες μας) στο Μουσείο του Κεραμεικού και σ’ ένα καφέ στην Πλάκα. Τέλος, στις 1 με 1:30 επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο, στις 2 ξεκινήσαμε το ταξίδι του γυρισμού και περίπου στις 9 φτάσαμε στη Θεσσαλονίκη.
Μου άρεσε πολύ το Μουσείο της Ακρόπολης, διότι είχε αρχαία ελληνικά αντικείμενα, τα οποία ήταν πολύ όμορφα. Το Μουσείο της Ακρόπολης αναδεικνύει, επίσης, το λαμπρό αρχαιοελληνικό πολιτισμό και βοηθά τους Έλληνες να καταλάβουν πόσο σπουδαίοι ήταν οι πρόγονοί τους, ενώ δείχνει στους ξένους τα έργα των Αρχαίων Ελλήνων. Ακόμα, μου άρεσε η Βουλή, διότι είναι ένα κτήριο πολύ όμορφο. Με εντυπωσίασε το Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, ιδιαίτερα όμως μου άρεσαν τα βαλσαμωμένα ζώα, όπως τα ελάφια, τα καγκουρό, τα λιοντάρια, οι τίγρεις και η καμηλοπάρδαλη. Καταπληκτική ήταν και η Ακρόπολη. Είμαι πολύ περήφανη που ο Παρθενώνας και γενικότερα η Ακρόπολη είναι δημιουργίες Ελλήνων, για την ακρίβεια Αρχαίων Ελλήνων.
Η παράσταση με το Σεφερλή δε μου άρεσε ιδιαίτερα, αλλά είχε μερικά αστεία σημεία.
Όταν πηγαίναμε στην Αθήνα, στην τρίτη στάση, σταματήσαμε στα μεγαλύτερα Goody’ s στην Ελλάδα, για να φάμε κάτι για το μεσημέρι. Ήταν πραγματικά τεράστια! Μου έκαναν μεγάλη εντύπωση. Είχαν περίπου 3 ορόφους!!! Επίσης, και το Μουσείο της Ακρόπολης ήταν μεγάλο και είχε πάρα πολλά εκθέματα, ενώ το Μουσείο Γουλανδρή είχε τεράστια ποικιλία ζώων, φυτών και πετρωμάτων! Ακόμη, στην Ακρόπολη, η θέα ήταν καταπληκτική! Έβλεπες όλη την Αθήνα! Επίσης, το ξενοδοχείο ήταν υπέροχο! Είχε μέχρι και πισίνα, ενώ το πρωινό ήταν τεράστιο!
Μου άρεσε πολύ η εκδρομή στην Αθήνα και θα ήθελα να πάμε ξανά! Ήταν πράγματι μια αξέχαστη εμπειρία!!!
Όλγα – Μαρία Στ. ΣΤ’2



Τρίτη 12 Απριλίου 2011

Μηχανισμός των Αντικυθήρων

Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων είναι η αρχαιότερη μηχανή με γρανάζια που έχει βρεθεί σε ολόκληρο τον κόσμο και θεωρείται από πολλούς επιστήμονες ως το πιο περίπλοκο τεχνολογικό δημιούργημα των προγόνων μας. Είναι γνωστός και ως αστρολάβος ή υπολογιστής των Αντικυθήρων ανακαλύφθηκε το 1900, σε ένα αρχαίο ναυάγιο ,από ένα σφουγγαρά στα ανοικτά των Αντικυθήρων, σε βάθος 40 μέτρων, μέσα σε ένα παλιό ρωμαϊκό ναυάγιο.
Σύμφωνα με γραφολογικές μελέτες υπολογίστηκε ότι ο Μηχανισμός είχε κατασκευαστεί το 150 έως 100 π.Χ.. Οι διαστάσεις του ήταν περίπου 30×20×10 cm – λίγο μεγαλύτερος από ένα σημερινό Laptop – και περιείχε τουλάχιστον 30 συνεργαζόμενα γρανάζια, με τη βοήθεια των οποίων ήταν δυνατόν να υπολογισθεί, με μεγάλη ακρίβεια, η κίνηση του Ήλιου και της Σελήνης, οι φάσεις της Σελήνης και να προβλεφθούν εκλείψεις (ηλιακές ή σεληνιακές). Είχε μια διπλή κυκλική κλίμακα έμπροσθεν και δύο σπειροειδείς κλίμακες όπισθεν. Ο χειριστής μπορούσε να επιλέξει (στην εμπρόσθια κυκλική κλίμακα) μια οποιαδήποτε ημερομηνία χρησιμοποιώντας ένα στρόφαλο (μανιβέλα). Ο στρόφαλος εμπλέκονταν συγχρόνως, με μία σειρά συνεργαζομένων γραναζιών, τα οποία κινούσαν διάφορους δείκτες, οι οποίοι έδειχναν τα αστρονομικά φαινόμενα που αναφέρθηκαν παραπάνω, πάνω στις υπόλοιπες κλίμακες του οργάνου. Περιείχε επίσης ένα εκτεταμένο εγχειρίδιο χρήσης. Οι κύριες λειτουργίες του Μηχανισμού των Αντικυθήρων έχουν αποκρυπτογραφηθεί και πάνω από 2000 γράμματα του εγχειριδίου χρήσεως έχουν διαβαστεί (μετά από 2000 χρόνια!) με τη χρήση εξειδικευμένων καινοτόμων μεθόδων.
Παρά το γεγονός, όμως, ότι αποκρυπτογραφήθηκαν οι κύριες λειτουργίες του, οι ειδικοί θεωρούν ότι υπάρχουν ακόμη πολλά σκοτεινά σημεία για διαλεύκανση, τόσο πάνω στον ίδιο τον Μηχανισμό, όσο και στην τεχνολογική πρόοδο της περιόδου που αντιπροσωπεύει (1ος π.Χ. αιώνας).
Τα κομμάτια του Μηχανισμού φυλάσσονται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας. Αντικρίζοντας τα ο ενθουσιώδης επισκέπτης δεν βλέπει τίποτα παραπάνω από φθαρμένα και κολλημένα μεταξύ τους μεταλλικά μέρη. Διαβρωμένος, όμως, από το πέρασμα 21 φθοροποιών αιώνων, κρύβει στα σκουριασμένα γρανάζια του την καλύτερη στιγμή μιας ολόκληρης εποχής και ενός λαού με τεράστια πνευματική δύναμη και προηγμένο πολιτισμό, που ακόμη και σήμερα προκαλεί δέος με το ασύλληπτο μεγαλείο του!

Ταξιάρχης-Μαγδαλένα Ε1

Δευτέρα 11 Απριλίου 2011

Σεισμοί και μέτρα προστασίας

Το ζητούμενο είναι ο κάθε εκπαιδευτικός και ο κάθε μαθητής να είναι προετοιμασμένος ψυχολογικά και πρακτικά ώστε να αντιμετωπίσει την κατάσταση που θα προκύψει.
Επίσης είναι απαραίτητη η σύναξη σχεδίου έκτακτης ανάγκης. Αυτό έχει σαν στόχο την αντιμετώπιση των συνεπειών του σεισμού, τόσο από τους εκπαιδευτικούς όσο και από τους μαθητές με ψύχραιμες και οργανωμένες κινήσεις που θα έχουν αποφασιστεί και σχεδιαστεί προσεισμικά.
Ποιες πρέπει να είναι οι ενέργειες σε πιθανό σεισμό;
Κατά τη διάρκεια της σεισμικής δόνησης οι μαθητές ενεργούν ως εξής:-Μπαίνουν αμέσως κάτω από τα θρανία και ο εκπαιδευτικός κάτω από την έδρα για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί ο σεισμός.-Όλοι κρατούν σταθερά ένα από τα πόδια του επίπλου κάτω από το οποίο βρίσκονται. Με τον τρόπο αυτό, αποφεύγονται τραυματισμοί από πτώση δομικών στοιχείων όπως: σοβάδες, τούβλα, αλλά και μη δομικών όπως: φωτιστικά, βιβλιοθήκες, ντουλάπια, βιβλία, κ.ά.

-Περιμένουν ψύχραιμα, χωρίς πανικό, τις οδηγίες από τον εκπαιδευτικό-Δεν εγκαταλείπουν το κτίριο κατά τη διάρκεια του σεισμού-Δε βγαίνουν σε μπαλκόνια ή βεράντες-Δεν πλησιάζουν κοντά σε παράθυρα ή τζαμαρίες.-Δεν προσπαθούν να διαφύγουν από τα παράθυρα.-Δε χρησιμοποιούν ανελκυστήρα, εάν υπάρχει. Ο κίνδυνος εγκλωβισμού λόγω διακοπής του ηλεκτρικού ρεύματος ή λόγω βλάβης του ίδιου του ανελκυστήρα είναι μεγάλος-Δεν μπαίνουν στο κτίριο όσοι μαθητές βρίσκονται στο προαύλιο, ενώ ταυτόχρονα απομακρύνονται από τους εξωτερικούς τοίχους του σχολείου.
Μετά το τέλος της σεισμικής δόνησης οι μαθητές με τη καθοδήγηση των εκπαιδευτικών εκκενώνουν τις αίθουσες διδασκαλίας και οδηγούνται στους καθορισμένους εκ' των προτέρων χώρους συγκέντρωσης.
Πέννυ ΣΤ2

Παρασκευή 8 Απριλίου 2011

O ΣΕΙΣΜΟΣ, ΤΟ ΤΣΟΥΝΑΜΙ ΚΑΙ Η ΠΥΡΗΝΙΚΗ ΕΚΡΗΞΗ ΣΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΑ

Συγκλονιστική είναι η καταστροφή που υπέστη η ανατολική ακτή της Ιαπωνίας με δεκάδες χιλιάδες –ακόμη- αγνοούμενους ενώ στρατός, αστυνομία και ειδικά σώματα εθελοντών επιχειρούν να διαπιστώσουν αν ο σεισμός και το τσουνάμι έχουν αφήσει πίσω τους νεκρούς και πόσους, καθώς μόλις 2000 θάνατοι περίπου έχουν διαπιστωθεί. Οι ακτές της βορειοανατολικής Ιαπωνίας μοιάζουν με «σκηνές κολάσεως» σύμφωνα με ανταποκριτή ειδησεογραφικού πρακτορείου ενώ την ίδια ώρα η κυβέρνηση στο Τόκυο αντιμετωπίζει με τρόμο, την πιθανότητα η έκρηξη στα έγκατα του πυρηνικού αντιδραστήρα στο εργοστάσιο ηλεκτροπαραγωγής Φοκουτσίμα Νταίτσι να είναι σοβαρότερη απ’ ότι θεωρούσαν ως τώρα και με τις φήμες ότι και δεύτερος αντιδραστήρας αντιμετωπίζει πρόβλημα να εξαπλώνονται μέσα στο κύμα της αστάθειας, που τα αλλεπάλληλα κτυπήματα δημιούργησαν, στους συνήθως ψύχραιμους Ιάπωνες.
Η καταστροφή πέραν του ανθρωπιστικού χαρακτήρα της παρέλυσε σχεδόν στο σύνολό της την ιαπωνική βιομηχανία που αντιμετωπίζει τρομακτικές ελλείψεις μόνον σε εργατικά χέρια (στη φάση αυτή) αλλά κυρίως σε ενέργεια με αποτέλεσμα να αναγκαστεί η κυβέρνηση να αποδεχθεί τη ρωσική προσφορά για μεγάλες ποσότητες φυσικού αερίου με στόχο να καλυφθούν οι βασικές ανάγκες της χώρας. Οι μεγαλύτερες βιομηχανίες της Ιαπωνίας από το Σάββατο παραμένουν κλειστές, χωρίς να έχει ανακοινωθεί πότε θα επαναλειτουργήσουν και χωρίς να είναι σαφές τι προβλήματα θα δημιουργηθούν σε όσες διέθεταν εργοστάσια ή βοηθητικές υπηρεσίες στις ανατολικές περιοχές.
Στο μεταξύ εκφράζονται φόβοι για πιθανή σημαντική μείωση των ιαπωνικών αξιών στις διεθνείς αγορές καθώς δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία για το μέγεθος των ζημιών ή για το χρόνο που θα απαιτηθεί πριν ο ιαπωνικός οικονομικός μηχανισμός αρχίσει και πάλι να δραστηριοποιείται. Όπως επίσης παραμένει προς το παρόν άγνωστο, ποιές θα είναι οι συνέπειες αυτής της κρίσης στη διεθνή οικονομία λαμβανομένου υπόψη ότι η Ιαπωνία είναι η Τρίτη μεγαλύτερη οικονομική δύναμη του κόσμου, μετά τις ΗΠΑ και την Κίνα!

Σαββουλα Χιδ. ΣΤ2


Ο πολύ ισχυρός σεισμός μεγέθους 8,9 βαθμών κλίμακας ρίχτερ εδώ και 140 έτη στη χώρα του ανατέλλοντος Ηλίου σε συνδυασμό με το μεγάλο τσουνάμι που προκλήθηκε,έχουν πολλούς νεκρούς και αγνοούμενους. Υπάρχουν επίσης 707 τραυματίες αρκετοί πολύ σοβαρά.Διακόσια πτώματα εντοπίστηκαν μόνο στη παραλία στο Σεντάι στη βορειανατολική Ιαπωνία στη νομαρχεία Μιγιάγκι,όπου το ύψος μετασεισμικού τσουναμιού άγγιξε τα δέκα μέτρα.Στην πόλη Κεζενούμα (βόρεια Ιαπωνία) έχουν εκδηλωθεί πολλές φωτιές,ενώ το ένα τρίτο της πόλης είναι πλημμυρισμένο μετά από τον ισχυρό σεισμό.Νωρίτερα στη δημοσιότητα δόθηκαν τα ακόλουθα στοιχεία......
Ένα φράγμα έσπασε στην περιοχή της Φουκουσίμα,παρασύροντας σπίτια,ενώ αρκετοί κάτοικοι αγνοούνται.
Ένα πλοίο μιας ναυτικής εταιρείας του λιμανιού Ισινομάκι με περίπου 100 ανθρώπους παρασύρθηκε από το τσουνάμι στο νομό Μιγιάγκι.
Δύο τρένα τα οποία μεταφέρουν άγνωστο αριθμό επιβατών,αγνοούνται.Το ένα χάθηκε στην περιοχή Μιγιάγκι και το άλλο στην Ιβάτε.Ισχυρή έκρηξη σημειώθηκε σε πετροχημικό εργοστάσιο κοντά στην πόλη της Σεντάι.
Οι καταστροφές στην Ιαπωνία μετά τον ισχυρό σεισμό και το φονικό τσουνάμι, αν και ανυπολόγιστες, μπορούν να απεικονιστούν εν μέρει σε αριθμούς:
Νεκροί : Αναμένεται να ανέλθουν σε 15.000 ενώ προς το παρόν έχει επιβεβαιωθεί ο θάνατος 3.000 ανθρώπων.
Άστεγοι : Περίπου 50.000 κάτοικοι απομακρύνθηκαν από 10 ιαπωνικές περιφέρειες.
Κτίρια: Περισσότερα από 76.000 κτίρια υπέστησαν ζημιές και 6.300 καταστράφηκαν ολοσχερώς.
Οικονομική ζημιά: Υπολογίζεται στο 3% του ΑΕΠ της Ιαπωνίας, δηλαδή περίπου στα 183 δισεκατομμύρια δολάρια, μόνο από την καταστροφή σπιτιών και υποδομών.
Βοήθεια: 102 χώρες και 14 διεθνείς οργανισμοί πρόσφεραν οικονομική βοήθεια, εθελοντές και είδη πρώτης ανάγκης

Σταμάτησε η διαρροή ραδιενεργού ύδατος στη θάλασσα από την πυρηνική μονάδα της Φουκουσίμα, αφού σφραγίστηκε το ρήγμα σε αγωγό του αντιδραστήρα 2, όπως ανακοίνωσε η διαχειρίστρια εταιρία του σχεδόν κατεστραμμένου από το φοβερό σεισμό και το τσουνάμι εργοστασίου. Την ίδια ώρα, έκτακτο κονδύλι ύψους 3 τρισ. γιεν (περίπου 35 εκατ. δολαρίων) για την ανακούφιση των θυμάτων της καταστροφής σκοπεύει να εκταμιεύσει από τον προϋπολογισμό η κυβέρνηση
Μαρία Χαρ.- Μαρία Μυρ.-Στέλα Δομ. Ε1

Τρίτη 5 Απριλίου 2011

3o Μαθητικό Συνέδριο πληροφορικής

Συγχαρητήρια
στην Όλγα-Μαρίνα-Μαγδαλένα-Αλεξάνδρα για την παρουσίαση της εφημερίδας στο 3ο Πανελλήνιο μαθητικό προσυνέδριο πληροφορικής, που πραγματοποιήθηκε σήμερα.
Και
ένα μεγάλο μπράβο στην Πέννυ-Σαββούλα-Διονυσία για την καταπληκτική παρουσία τους στο προεδρείο του συνεδρίου.
Συγχαρητήρια αξίζουν και όλοι οι μαθητές της Ε1+ΣΤ2 που συμμετέχουν στη δημιουργία της εφημερίδας.

Δευτέρα 4 Απριλίου 2011

ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΠΟΥ «ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΝ» ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Υπάρχουν κάποιες συσκευές, οι οποίες είναι φιλικές προς το περιβάλλον. Μερικές τέτοιες συσκευές είναι οι παρακάτω.

Ηλεκτρονικά βιβλία
Κάθε χρόνο οι άνθρωποι κόβουν πολλά δέντρα για να φτιάξουν βιβλία. Ευτυχώς, έχει βρεθεί μια λύση, η νέα ηλεκτρονική μορφή βιβλίων, τα e-books. Είναι πολύ οικολογική λύση για την ανάγνωση εφημερίδων, περιοδικών, βιβλίων, ακόμη και σχολικών. Άμα χρησιμοποιούμε τα e-books οι άνθρωποι θα κόβουν λιγότερα δέντρα το χρόνο, ενώ, η μεταφορά τους μπορεί να είναι πιο ελαφριά απ’ τη μεταφορά βιβλίων.

Ψηφιακό ρολόι λάσπης
Το ρολόι αυτό είναι οικολογικό, αφού λειτουργεί, όχι με μπαταρίες, αλλά με λάσπη! Η χρήση του είναι αρκετά απλή: συνδυάζει το υγρό χώμα με δύο διαφορετικά είδη μετάλλων, χαλκό και υδράργυρο, με αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός ρεύματος ηλεκτρονίων, το οποίο είναι αρκετό για να κάνει το ψηφιακό ρολόι να λειτουργήσει. Έτσι δε θα χρειάζεται να παίρνουμε μπαταρίες για το ρολόγια μας!

Οικο-συρραπτικό
Σύμφωνα με έρευνες, αν σε όλα τα γραφεία και τις εταιρίες στην Αγγλία κατανάλωναν ένα συνδετήρα συρραπτικού λιγότερο κάθε μέρα, το κέρδος θα ήταν περίπου 72 τόνοι μετάλλου κάθε χρόνο! Το οικο-συρραπτικό συνδέει τα χαρτιά χωρίς καθόλου μέταλλο, κι έτσι δεν επιβαρύνει το περιβάλλον.

Σακίδιο-συλλέκτης ηλιακής ενέργειας
Κατασκευασμένο από ανακυκλωμένα κουτάκια αναψυκτικών, το βολταϊκό σχολικό σακίδιο συγκεντρώνει περίπου 4 βατ ηλιακής ενέργειας, αρκετή δηλαδή για να μην ξεμένουμε από μικρές ηλεκτρικές συσκευές, όπως κινητό. Επίσης, διαθέτει ειδικούς αντάπτορες για τις διάφορες συσκευές.

Όλγα - Μαρία Στ. ΣΤ'2

ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Τα οικολογικά σχολεία είναι το μεγαλύτερο Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, με 27.304 σχολεία σε 44 χώρες, σε όλες τις ηπείρους, με 6.375.575 μαθητές και 392.653 εκπαιδευτικούς. Όσο για την Ελλάδα, το πρόγραμμα ξεκίνησε το 1995 και μέχρι τις αρχές του 2009 είχε καταγραφεί η συμμετοχή 417 «πράσινων» σχολείων στο συγκεκριμένο δίκτυο, με την έγκριση του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Οφείλουμε να σεβόμαστε το περιβάλλον και αυτό θα το πετύχουμε αλλάζοντας συμπεριφορά και προσπαθώντας να το βοηθήσουμε. Έτσι, τα οικολογικά σχολεία βοηθάνε το περιβάλλον, ακολουθώντας τα εξής:
1.Υιοθετώντας τον «Οικοκώδικα», ένα σύνολο με οδηγίες περιβαλλοντικής συμπεριφοράς.
2. Εφαρμόζοντας ένα «Περιβαλλοντικό Σχέδιο Δράσης», που σημαίνει βοηθάω ώστε το σχολείο μου να γίνει καθαρό, όμορφο, ανθρώπινο και φιλικό.

Μαθητές και εκπαιδευτικοί σε κάθε οικολογικό σχολείο συγκροτούν μία Περιβαλλοντική Επιτροπή, που επεξεργάζεται θέματα, όπως η ενέργεια, τα απορρίμματα και το νερό. Η ίδια Επιτροπή είναι υπεύθυνη για την υλοποίηση του «Σχεδίου Δράσης» και του «Οικοκώδικα», φροντίζοντας να συμμετάσχει ολόκληρη η σχολική κοινότητα. Παράλληλα, προσπαθεί να ευαισθητοποιήσει την κοινωνία και γι’ αυτό οργανώνει εκδηλώσεις σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Όταν ολοκληρωθεί το «Σχέδιο Δράσης», οι συντονιστές του Προγράμματος αξιολογούν την προσπάθεια και το σχολείο παίρνει το χρίσμα του «Οικολογικού» και αποκτά τη σημαία με το σήμα του Προγράμματος.
Όλγα-Μαρία Στ. ΣΤ2

Παρασκευή 1 Απριλίου 2011

Το έθιμο της Πρωταπριλιάς

Το πρωταπριλιάτικο ψέμα, έχει τις ρίζες του στον 15ο αιώνα και που τελικά επικράτησε τις μέρες μας και έχει γίνει πλέον έθιμο. Το πρωταπριλιάτικο ψέμα ξεκίνησε αρχικά από την Γαλλία, στην οποία για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα η πρώτη του Απρίλη είχε καθιερωθεί ως πρωτοχρονιά. Έτσι ενώ όλη η άλλη Ευρώπη την πρωτοχρονιά την γιόρταζε την 1 Ιανουαρίου, οι Γάλλοι, ήταν οι μοναδικοί που ξεχώριζαν, και την γιόρταζαν την 1 Απρίλη. Όταν το 1564 ο βασιλιάς Κάρολος θ' αποφάσιζε να το αλλάξει, καθιερώνοντας ως πρώτη του έτους την 1 Ιανουαρίου, συνάντησε έντονες αντιδράσεις από ορισμένους ένθερμους οπαδούς του εθίμου, οι οποίοι επέμεναν σε πείσμα όλων των άλλων να γιορτάζουν σαν πρωτοχρονιά την Πρωταπριλιά. Οι άλλοι που δέχτηκαν την αλλαγή πείραζαν τους «παραδοσιακούς» με κάλπικα πρωτοχρονιάτικα δώρα και πιπεράτα ψέματα.

Άλλη εκδοχή είναι η εξής: Οι Γάλλοι πάλι ονόμαζαν το πρωταπριλιάτικο ψέμα «ψάρι του Απρίλη» και η εξήγηση είναι, ότι οι Κέλτες λόγω του καλού καιρού άρχιζαν το ψάρεμα την πρώτη Απριλίου. Όμως συχνά η φτωχή ψαριά διέψευδε τις ικανότητες τους, και οι ψαράδες γύριζαν στα σπίτια τους μ' άδεια τα χέρια, αλλά με την φαντασία να οργιάζει και να διηγούνται πολλά ψεύτικα συμβάντα κατά τις ημέρες που ψάρευαν.

Για κάποιους πάλι, οι πρωταπριλιάτικες φάρσες οφείλουν την ύπαρξή τους στη γιορτή της «Κοροϊδίας και του Ξεγελάσματος» της ρωμαϊκής Θεάς «Bένους Aπρίλης», δηλαδή της Aπριλίου Aφροδίτης, που έδινε το έναυσμα για απελευθέρωση του πνεύματος ταυτόχρονα με την οργιώδη απελευθέρωση της φύσης...

Το ψέμα (της πρωταπριλιάς) στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα διαφοροποιήθηκε το έθιμο και πήρε την γνωστή ελληνική χροιά . Η βασική ιδέα βέβαια παρέμεινε ίδια. Λέμε αθώα ψέματα με σκοπό να ξεγελάσουμε το «θύμα» μας. Σε κάποιες περιοχές της πατρίδας μας, θεωρούν ότι όποιος καταφέρει να ξεγελάσει τον άλλο, θα έχει την τύχη με το μέρος του όλη την υπόλοιπη χρονιά. Σε κάποιες άλλες πιστεύουν ότι ο «θύτης» θα έχει καλή σοδειά στις καλλιέργειες του.Όσο για το «θύμα», πιστεύεται ότι, σε αντίθεση με τον «θύτη», θα έχει γρουσουζιά τον υπόλοιπο χρόνο και πιθανότατα αν είναι παντρεμένος θα χηρέψει γρήγορα. Στη Θράκη το βρόχινο νερό της Πρωταπριλιάς θεωρείται θεραπευτικό και γι’ αυτό το μαζεύουν σε μπουκάλι και πίνει απ’ αυτό ο άρρωστος.

Στην Κομοτηνή, την παλιά Γκιουμουλτζίνα, λέγανε πως την πρωταπριλιά το είχαν σε καλό να γελούν, «για να γίνουν τα κουκούλια τους»,όταν, βέβαια, είχαν σηροτροφία (εκτροφή μεταξοσκωλήκων). Στην Τζαντώ της Ανατολικής Θράκης, είχανε, λέει, σε καλό να γελάσουν τον άλλον, για να κάνουν τα δέντρα καρπό Μα κείνος που ξεγελιόταν το είχε σε κακό όλο το χρόνο θα ήτανε γελασμένος, κι αν ήταν παντρεμένος, θα χήρευε. Στην Άνδρο, πάλι, λένε ψέματα την 1η του Μάρτη κι όχι την Πρωταπριλιά.
ΣΤ2

Τετάρτη 30 Μαρτίου 2011

Όλο το γνωστό Σύμπαν σε ένα ταξίδι έξι λεπτών

Το βίντεο ξεκινάει από τα Ιμαλάϊα για να φτάσει στο απώτατο άκρο του Κόσμου και στην αρχή του, το Big Bang. Έναν Κόσμο που περιέχει περίπου 100 δισεκατομμύρια άστρα μόνο στον Γαλαξία μας, και κατά προσέγγιση 125 δισεκατομμύρια γαλαξίες (εκ των οποίων μόνο οι 3.000 είναι ορατοί). Έναν Κόσμο που έχει διάμετρο περίπου 40 δισεκατομμύρια έτη φωτός, ενώ το παρατηρήσιμο Σύμπαν είναι μόνο 13.7 δισ. έτη φωτός. Άρα μπορούμε να δούμε ένα απειροελάχιστο μόνο κομμάτι του Σύμπαντος.Ας σημειωθεί πως το πιο πάνω βίντεο φτιάχτηκε από αστροφυσικούς του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας στη Νέα Υόρκη.

ΣΤ2

Τρίτη 29 Μαρτίου 2011

Φάλαινες στα νερά μας.

Υπάρχουν φάλαινες στις ελληνικές θάλασσες; Ναι, σύμφωνα με τους επιστήμονες, παρ’ όλα αυτά παραμένουν άγνωστες στο ευρύ κοινό. Οι φάλαινες των ελληνικών θαλασσών, τα εντυπωσιακά αυτά κήτη, διασχίζουν καθημερινά τις θάλασσές μας και καταδύονται σε απίστευτα βάθη αναζητώντας την τροφή τους!

Οι περισσότεροι Έλληνες ξέρουν ότι ο θαλάσσιος χώρος της πατρίδας μας φιλοξενεί σημαντικό αριθμό θαλάσσιων θηλαστικών, όπως δελφίνια και φώκιες. Λίγοι όμως είναι εκείνοι που γνωρίζουν ότι στα ίδια νερά ζουν φάλαινες. Ακόμη λιγότεροι είναι όσοι είχαν την τύχη να συναντήσουν έναν από αυτούς τους ειρηνικούς γίγαντες σε κάποια θαλάσσια εξόρμησή τους.
Σε αυτούς τους λίγους και τυχερούς ανήκει η υδροβιολόγος Αναστασία Μήλιου του Ινστιτούτου Θαλάσσιας Προστασίας «Αρχιπέλαγος». Περισσότερα από δέκα χρόνια τώρα, η ερευνητική ομάδα του Ινστιτούτου, την οποία συντονίζει η κ. Μήλιου, σαρώνει τις ελληνικές θάλασσες καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου και συγκεντρώνει δεδομένα για τα δύο είδη φαλαινών που ζουν σε αυτές: τους φυσητήρες και τους ζιφιούς.
«Προσπαθούμε να καταγράψουμε τον πληθυσμό τους και την κατανομή τους στις ελληνικές θάλασσες. Η έρευνα των πληθυσμών των φαλαινών είναι ιδιαίτερα δύσκολη, καθώς είναι ζώα που καταδύονται σε μεγάλα βάθη και περνάνε το μεγαλύτερο μέρος της μέρας κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας» λέει η Ελληνίδα επιστήμονας, τονίζοντας ότι ειδικά οι ζιφιοί είναι πολύ δύσκολο να προσεγγιστούν από τον άνθρωπο. «Ευτυχώς γι' αυτούς» προσθέτει με νόημα.
Διονυσία Κουτ. ΣΤ'2

Τί ξέρετε για το Φυσικό Αέριο;


Το ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ είναι το νέο απόλυτα φυσικό προϊόν που αντικαθιστά το
πετρέλαιο θέρμανσης, την ηλεκτρική ενέργεια και το υγραέριο.

Με μοντέρνες και υψηλά εργονομικές συσκευές επαγγελματικής και οικιακής χρήσης
εξασφαλίζει οικονομικές και πρακτικές λύσεις για κάθε λειτουργία όπως:
Θέρμανση χώρων, κλιματισμός (ψύξη θέρμανση), παραγωγή ζεστού νερού, μαγείρεμα ψήσιμο.

Επεξεργασία πρώτων υλών, βιοτεχνικές εφαρμογές (ξήρανση, ψήσιμο, βαφεία), παραγωγή ατμού .

Εβδομήντα εκατομμύρια νοικοκυριά και έξι εκατομμύρια βιομηχανίες και επιχειρήσεις
σε όλη την Ευρώπη επωφελούνται ήδη των μοναδικών πλεονεκτημάτων του ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ.

Ενδεικτικά σας αναφέρουμε μερικά από τα πλεονεκτήματα του ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ
έναντι των άλλων μορφών ενέργειας.

Ελαχιστοποίηση του κόστους χρήσης (25% οικονομικότερο από το πετρέλαιο θέρμανσης,
35% οικονομικότερο από το υγραέριο και έως 60% οικονομικότερο από το ηλεκτρικό ρεύμα).

Καθαρότερη ατμόσφαιρα, χωρίς επιπλέον ρύπους στην πόλη μας, αφού αποδεδειγμένα
το ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ παράγει κατά την καύση του λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα
σε σύγκριση με τα άλλα καύσιμα και δεν προκαλεί το φαινόμενο του θερμοκηπίου
και της όξινης βροχής.
Μη αποθήκευση καυσίμου (καταργείται η δεξαμενή πετρελαίου με αποτέλεσμα
την εξοικονόμηση χώρου).
Πληρώνουμε μετά την κατανάλωση στο τέλος του διμήνου όσο ακριβώς ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ
έχουμε καταναλώσει, αποφεύγοντας τους διαπληκτισμούς με τους προμηθευτές πετρελαίου.

Ασφαλής και εγγυημένη λειτουργία λόγω της τοποθέτησης συστημάτων ανίχνευσης
διαρροής αερίου και διακοπής αυτού, καθώς και λόγω της αυστηρής εφαρμογής
κανονισμών στη κατασκευή δικτύων, εγκαταστάσεων και συσκευών.
Διονυσία Κουτ.ΣΤ2

Σάββατο 26 Μαρτίου 2011

Γιατί την 25η Μαρτίου στο εορταστικό τραπέζι είναι ο βακαλάος ;

Το εθνικό μας φαγητό για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου είναι ο μπακαλιάρος με σκορδαλιά. Πως, όμως, καθιερώθηκε αυτό το έθιμο και πως ενσωματώθηκε στις διατροφικές μας συνήθειες ο μπακαλιάρος ή αλλιώς βακαλάος;
Η ιστορία του μπακαλιάρου ξεκινά με την εποχή των Βίκινγκς, όπου πρωτοεμφανίστηκε σαν εμπορικό προϊόν περί το 800 μ.Χ..
Μάλιστα, λέγεται ότι κυνηγώντας βακαλάους οι Βίκινγκς ανακάλυψαν κατά λάθος τον «νέο κόσμο». Τη σκυτάλη από αυτούς πήραν οι Βάσκοι ψαράδες, οι οποίοι ξεκίνησαν το εμπόριο του μπακαλιάρου από το Μεσαίωνα και οδηγήθηκαν στο πάστωμα του, μέσα από το οποίο πέτυχαν πρώτον, να έχουν φαγητό που διατηρείται στα μακρινά τους ταξίδια και δεύτερον, βρήκαν μια τροφή νηστίσιμη, αλλά και φθηνή για το λαό της Ισπανίας.
Οι Βάσκοι, μάλιστα, επειδή ο βακαλάος κάλυπτε μεγάλο μέρος της διατροφής των κατοίκων της Ενδοχώρας που δε μπορούσαν να πηγαίνουν συχνά στα παράλια για να προμηθεύονται φρέσκα ψάρια, ονόμασαν τον παστό μπακαλιάρο «ψάρι του βουνού».
Ο βακαλάος, αυτό το τόσο νόστιμο και θρεπτικό ψάρι μπήκε στο τραπέζι μας τον 15ο αιώνα και κατάφερε να διεκδικήσει επιτυχώς τη δική του θέση στο εθνικό μας εδεσματολόγιο.
Πως, όμως, σχετίζεται με την 25η Μαρτίου και γιατί είναι το «πιάτο» της ημέρας;

Απλούστατα και σύμφωνα με την κοινή λογική, κατά τη διάρκεια της σαρακοστιανής νηστείας η Εκκλησία επιτρέπει μόνο δύο φορές την κατανάλωση ψαριού, ήτοι την ημέρα του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου και την Κυριακή των Βαΐων. Με εξαίρεση τα νησιά, όπου το φρέσκο ψάρι δεν ήταν ποτέ πολυτέλεια, οπουδήποτε αλλού στην Ελλάδα ο παστός μπακαλιάρος εκείνες τις εποχές αποτέλεσε την εύκολη λύση, καθώς ήταν πιο εύκολο να τον προμηθευτεί κανείς και επιπλέον, μπορούσε να διατηρηθεί εκτός ψυγείου, οπότε πέρασε στην παράδοση και κατά συνέπεια έγινε το εθνικό φαγητό της 25ης Μαρτίου.
Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι στις μέρες μας, την παγκόσμια πρωτιά σε κατανάλωση μπακαλιάρου κατέχει η Πορτογαλία, διότι οι Πορτογάλοι έχουν δημιουργήσει εκατοντάδες διαφορετικές συνταγές για την αξιοποίησή του στην εθνική τους διατροφή, ενώ κατά παράδοση τον αποκαλούν «πιστό φίλο».

Της Ευλαμπίας Ρέβη

Παρασκευή 25 Μαρτίου 2011

25η Μαρτίου 1821


Η 25η Μαρτίου είναι η μια από τις δύο Εθνικές Εορτές μας. Την ημέρα αυτή τιμούμε τους ήρωες της επανάστασης του 1821. Τους ήρωες αυτούς που έδωσαν την ζωή τους ώστε η πατρίδα μας να είναι μια ελεύθερη χώρα.
Από τις 29 Μαΐου του 1453, μετά την άλωση της Πόλης, και για τέσσερις αιώνες οι Έλληνες ζούσαν κάτω από την τουρκική κατοχή. Πολλοί από τους Έλληνες της εποχής αυτή δεν άντεχαν τον τουρκικό ζυγό και είχαν καταφύγει στα βουνά. Αυτοί ήταν και οι πρωτεργάτες της επαναστάσεως.
Στις 25 Μαρτίου του 1821 στην μονή της Μέγιστης Λαύρας στα Καλάβρυτα, ο επίσκοπος Παλαιών Πατρών Γερμανός, σήκωσε το λάβαρο της επανάστασης. Τότε άρχισε επίσημα η Ελληνική Επανάσταση που οδήγησε μετά από πολλούς αγώνες και θυσίες, στην ελευθέρωση και αναγνώριση του Ελληνικού κράτους το 1830 με τη συνθήκη του Λονδίνου. Συνθήκη που υπέγραψαν στις 22 Ιανουαρίου του 1830 η Αγγλία, η Γαλλία και η Ρωσία.
Δύο χρόνια μετά, στις 14 Αυγούστου 1832, ορίστηκαν και τα σύνορα της Ελλάδας να φτάνουν μέχρι την νοητή γραμμή που έχει άκρα τον Παγασητικό και τον Αμβρακικό κόλπο. Τον Δεκέμβριο του έτους αυτού αποδέχτηκε η Οθωμανική αυτοκρατορία αυτή την απόφαση και από τότε ξεκινά η πορεία του Νέου Ελληνικού Κράτους.
Ο εορτασμός της 25ης Μαρτίου ως Εθνικής Εορτής καθιερώθηκε με το διάταγμα 980, στις 15 Μαρτίου του 1838. Την ίδια χρονιά έγινε και ο πρώτος επίσημος εορτασμός.

Τελέστηκε δοξολογία στον ναό της Αγίας Ειρήνης, στην οδό Αιόλου. Πλήθος κόσμου είχε μαζευτεί και ανάμεσα τους ήταν και οι αγωνιστές της επανάστασης, οι οποίοι αποθεώθηκαν. Μετά τη δοξολογία, στήθηκε γλέντι στην πλατεία Κλαυθμώνος. Το βράδυ άναψαν φωτιές στην Ακρόπολη. Στον Λυκαβηττό στήθηκε ένας φλεγόμενος σταυρός, που έφερε την φράση «ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ».
Από τότε η 25η Μαρτίου, γιορτάζεται κάθε χρόνο, σαν μέρα τιμής στους ήρωες της επανάστασης του 1821.

Ευαγγελισμός της Θεοτόκου

Στις 25 Μαρτίου εορτάζουμε τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου. Την χαρμόσυνη δηλαδή είδηση, που έφερε ο Αρχάγγελος Γαβριήλ στην Παναγία, ότι μέσω αυτής θα ενσαρκωθεί ο Υιός του Θεού.
Όταν η Παναγία ρώτησε πώς είναι δυνατόν να τεκνοποιήσει χωρίς άνδρα, ο Αρχάγγελος της απάντησε ότι το Άγιο Πνεύμα θα έρθει σε εσένα και με την δύναμη του Υψίστου θα συντελεστεί η ενσάρκωση του Υιού του.
Έτσι η Μαρία συνέλαβε τον Υιό και λόγο του Θεού, τον Ιησού Χριστό, ο οποίος με την εκούσια θυσία και τον μαρτυρικό «θάνατό» του, έσωσε το ανθρώπινο γένος από τον αιώνιο θάνατο, στον οποίο είχε οδηγηθεί μετά από την εκδίωξη των πρωτοπλάστων από τον παράδεισο.
Το απολυτίκιο της γιορτής λέει:
«Σήμερον της σωτηρίας ημών το κεφάλαιον και τού απ' αιώνος μυστηρίου ή φανέρωσις ο Υιός τού Θεού Υιός τής Παρθένου γίνεται και Γαβριήλ την χάριν ευαγγελίζεται. Διό και ημείς συν αυτώ τη Θεοτόκω βοήσωμεν, Χαίρε, Κεχαριτωμένη, ο Κύριος μετά σου.»
Δηλαδή:
«Σήμερα είναι η κυριότερη μέρα της σωτηρίας μας και η φανέρωση του Μυστηρίου, που ήταν από πολλά χρόνια κρυμμένο: Ο Υιός του Θεού θα γίνει άνθρωπος, Υιός τής Παρθένου Μαρίας και ο Αρχάγγελος Γαβριήλ αυτό το χαρμόσυνο μήνυμα φέρνει. Γι’ αυτό κι εμείς μαζί μ αυτόν ας πούμε ζωηρά στην Παναγία: Χαίρε, Κεχαριτωμένη, ο Κύριος είναι μαζί σου.»

Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου, είναι από τις μεγαλύτερες γιορτές της Εκκλησίας μας. Είναι μέρα χαράς και αγαλλίασης. Η Εκκλησία επιτρέπει την κατανάλωση ψαριών ακόμα και αν ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου «πέσει» μέσα στην Μεγάλη Εβδομάδα. Η ημέρα αυτή είναι και ημέρα αργίας. Η παράδοση λέει ότι αυτήν την ημέρα ούτε τα χελιδόνια δεν χτίζουν τις φωλιές τους.
Σε κάποιες περιοχές της πατρίδας μας, την ημέρα αυτή, τα παιδιά βγάζουν από τα χέρια τους τον Μάρτη και τον αφήνουν πάνω στις τριανταφυλλιές ή σε κλαδιά δέντρων, για να τον πάρουν τα χελιδόνια και να χτίσουν τις φωλιές τους.
Σε μερικές περιοχές την Ηπείρου, την παραμονή του Ευαγγελισμού, τα παιδιά ξεχύνονται στα χωράφια, χτυπώντας κατσαρόλες, καπάκια τσουκαλιών και ότι μεταλλικό μαγειρικό σκεύος έχουν. Πιστεύουν ότι με αυτόν τον τρόπο διώχνουν τα φίδια, που εκείνη την μέρα ξυπνούν από την χειμερία τους νάρκη.
Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, όπου υπάρχουν Χριστιανοί αυτή την ημέρα γιορτάζουν την χαρμόσυνη είδηση του Αρχαγγέλου και τιμούν την Παναγία.

Τετάρτη 23 Μαρτίου 2011

Ο «φύλακας» των χωραφιών

Πολλές φορές τα πουλιά αναζητώντας τροφή, πήγαιναν στα χωράφια των ανθρώπων και τα κατέστρεφαν τα σπαρτά τους. Γι’ αυτό οι αγρότες, απ’ τα αρχαία χρόνια έχουν σκαρφιστεί μια έξυπνη λύση ώστε να τα αποθαρρύνουν να πλησιάζουν τα χωράφια τους. Η λύση αυτή είναι το γνωστό σκιάχτρο. Η λέξη σκιάχτρο προέρχεται από το ρήμα σκιάζω, που σημαίνει φοβίζω. Το σκιάχτρο, παραδοσιακά, έχει ανθρώπινη μορφή. Αποτελείται συνήθως από δύο κοντάρια. Το ένα το χώνουν κάθετα στο χώμα και το άλλο τοποθετείται οριζόντια στην επάνω πλευρά του κάθετου, ώστε να σχηματίζουν σταυρό. Στη συνέχεια, το ντύνουν με παλιά ρούχα. Το κεφάλι δημιουργείται από άχυρο ή κουρέλια και συνήθως του φοράνε καπέλο.
Τα σκιάχτρα τοποθετούνται στο κέντρο των χωραφιών και παρότι είναι εντελώς ακίνδυνα, αποτελούν το φόβο και τον τρόμο των πουλιών, που δεν τολμούν να πλησιάσουν στην «επικράτειά» τους. Το μειονέκτημα, όμως, είναι ότι τα πουλιά όταν συναντάνε αρκετές φορές την ίδια ακίνητη, περίεργη μορφή, σιγά σιγά ξεθαρρεύουν και τελικά μπορεί κανείς να τα δει, όχι μόνο να τσιμπολογάνε ανέμελα σπόρους και καρπούς γύρω από το σκιάχτρο, αλλά να κάθονται και πάνω του! Τότε, ο αγρότης θα πρέπει να φτιάξει καινούριο σκιάχτρο, που θα τρομάξει ξανά τους φτερωτούς εισβολείς.
Όλγα –Μαρία Στ. ΣΤ2

Τρίτη 22 Μαρτίου 2011

ΔΕΛΦΙΝΙ ΕΝΑΣ ΠΟΛΥΤΙΜΟΣ ΦΙΛΟΣ


Το δελφίνι είναι ένα από τα ομορφότερα πλάσματα της θάλασσας. Είναι θηλαστικό και γεννάει ένα μικρό κάθε ένα με δύο χρόνια. Το νεογέννητο δελφινάκι έχει μήκος σχεδόν ένα μέτρο. Πίνει γάλα από την μητέρα του και μένει μαζί της τρία ως έξι χρόνια. Αυτό το διάστημα η μαμά του μαθαίνει να βρίσκει την τροφή του και να ζει ομαδικά με τα άλλα δελφίνια. Τα δελφίνια τρέφονται κυρίως με ψάρια τα οποία καταπίνουν ολόκληρα χωρίς να μασήσουν.
Η αναπνοή τους δεν ρυθμίζεται αυτόματα για αυτό και δεν κοιμούνται ποτέ εντελώς.
Εκτός από πανέμορφα , τα δελφίνια είναι και πολύ έξυπνα, και επικοινωνούν άψογα μεταξύ τους.
Έχουν άριστη ακοή , μέτρια όραση και σχεδόν καθόλου όσφρηση.
Ο εξελιγμένος τρόπος επικοινωνίας των δελφινιών κυρίως μέσω της καταληκτικής ακοής που διαθέτουν έχει απασχολήσει πολλούς επιστήμονες που ακόμη δεν έχουν καταφέρει να τον κατανοήσουν πλήρως.
Τα πιο συνηθισμένα είδη δελφινιών στην Ελλάδα είναι το κοινό δελφίνι, τα ζωνοδέλφινα, το ρινοδέλφινο και το σταχτοδέλφινο.
Κάποια είδη μπορούν να ζήσουν μέχρι και 40 έτη όμως δυστυχώς πολλά από αυτά χάνουν την ζωή τους νωρίτερα.
Ο κύριος υπεύθυνος για αυτό είναι δυστυχώς ο άνθρωπος που είτε ηθελημένα είτε κατά λάθος , τα τραυματίζει πολλές φορές θανάσιμα.
Επίσης η ρύπανση της θάλασσας τα δηλητηριάζει και προκαλεί ασθένειες στον οργανισμό τους.
Τα δελφίνια απειλούνται με εξαφάνιση.


ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΩ ΑΝ ΒΡΩ ΕΝΑ ΔΕΛΦΙΝΙ ΖΩΝΤΑΝΟ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ

1 Μην το πας στα βαθιά.

2. Κράτησε το σώμα του υγρό , βρέχοντάς το με θαλασσινό νερό. ΜΗΝ βρέξεις το ρουθούνι του και φρόντισε να βρίσκεται πάντα έξω από το νερό.

3. Σκέπασε το με ανοιχτόχρωμο και βρεγμένο σεντόνι. Πρόσεξε να μην καλύψεις τα πτερύγια., τα μάτια και το ρουθούνι του.

4.Άλειψε με βαζελίνη (όχι αντηλιακό)τα μέρη του σώματος που είναι εκτεθειμένα στον αέρα. ΠΡΟΣΟΧΗ: όχι στα μάτια, στο ρουθούνι, και στο στόμα.

5. Ζήτησε άμεσα βοήθεια από το τοπικό λιμεναρχείο.

6. Απομάκρυνε τον κόσμο , γιατί του προκαλεί στρες που μπορεί να το σκοτώσει.

Τα παραπάνω είναι πληροφορίες από την σειρά KID EPEDIA ζώα της θάλασσας. και των πάγων

Αλεξάνδρα Ε1

Δευτέρα 21 Μαρτίου 2011

Πανέμορφο νορβηγικό φιόρδ!!!

Τα φιόρδ δημιουργήθηκαν πριν χιλιάδες χρόνια μετά το λιώσιμο των πάγων που ακολούθησε την εποχή των παγετώνων οπότε το νερό της θάλασσας πλημμύρισε τις κοιλάδες της περιοχής όπου αυτά εμφανίζονται. Τα συναντούμε στις δυτικές ακτές της Νορβηγίας και στις ακτές της Χιλής.
Ένα από τα πιο γνωστά είναι το Geirangerfjord στη Νορβηγία, έχει μήκος 15χλμ και είναι παρακλάδι του Μεγάλου Φιόρδ. Το μικρό χωριό Geiranger βρίσκεται στο τέλος του φιόρδ, εκεί που χύνονται τα νερά του ποταμού Geirangelva. Καταρράκτες σχηματίζονται καθώς τα νερά τρέχουν στο φιόρδ με πιο γνωστούς αυτούς με την ονομασία «Επτά αδελφές», μια συστάδα από επτά ροές που καταλήγουν στο ίδιο σημείο.
Το φιόρδ έχει χαρακτηριστεί προστετευόμενη περιοχή από την UNESCO.








ΣΤ2

Παρασκευή 18 Μαρτίου 2011

Συγχωνεύσεις σχολείων

Πολύ συχνά ακούμε στις ειδήσεις για τις συγχωνεύσεις σχολείων, οι οποίες έχουν να κάνουν με το κλείσιμο πολλών σχολείων και την ένωσή τους με άλλα. Το θέμα αυτό ανησυχεί πολλούς γονείς, μαθητές αλλά και τους ίδιους τους δασκάλους για το θέμα διδασκαλίας με τόσα παιδιά σε μία μόνο τάξη. Τα σχολεία τα οποία θα ενωθούν, θα αυξηθούν οι μαθητές και έτσι δεν θα γίνεται σωστή διδασκαλία των παιδιών με αποτέλεσμα την αγανάκτηση των γονέων και των μαθητών και τα παράπονα τους στους δασκάλους του σχολείου. Οι γονείς θέλοντας να αλλάξει το παιδί τους σχολείο δεν μπορεί διότι όλα τα σχολεία είναι γεμάτα από μαθητές και δεν δέχονται άλλους. Γι'αυτό ο καθένας από την μεριά του: γονείς, μαθητές αλλά και δάσκαλοι πρέπει να καταβάλει προσπάθεια για να περάσουν τα μέτρα όσο πιο ανώδυνα μπορούν για όλους μας.
________________________________________
Πέννυ Σάμ. ΣΤ'2

Πέμπτη 17 Μαρτίου 2011

Σκέψεις…….για την εφηβεία


1)Έχω πολλές φίλες και γενικά είμαι κοινωνική.
Τώρα τελευταία έχω αλλάξει όχι μόνο εσωτερικά αλλά και εξωτερικά. Νευριάζω πολύ και εύκολα και συνήθως ξεσπάω στον αδελφό μου. Μετανιώνω όμως γρήγορα.
Είμαι επίμονη και δεν μου αρέσει να μου υψώνουν την φωνή.
Η εμφάνιση μου έχει αλλάξει, έχουν παχύνει διάφορα σημεία του σώματος μου και το πρόσωπο μου έχει στρογγυλέψει. Γενικά δεν μου αρέσει η εμφάνιση μου. Καταλαβαίνω πως μεγαλώνω και μπαίνω στην εφηβεία, αλλάζω μέσα μου, τα συναισθήματα, οι αντιδράσεις όλα οφείλονται σε αυτό.

2)Τώρα που μεγαλώνω αρχίζω να αλλάζω, η φωνή μου χοντραίνει, βγάζω τρίχες και ωριμάζω. Καταλαβαίνω περισσότερα πράγματα. Δεν με πειράζει που μεγαλώνω. Πάνω από όλα βάζω την οικογένεια μου

3)Έχω πολλές φίλες, μου αρέσει το διάβασμα, αγαπάω την οικογένεια μου και ειδικά τον αδελφό μου. Τώρα τελευταία εμφανίζω λίγα σπυράκια στο πρόσωπο και νευριάζω εύκολα. Ο αδελφός κάνει πολλές φορές χαζομάρες και αυτό με εκνευρίζει. Τα σημάδια της εφηβείας νομίζω ότι αρχίζουν να εμφανίζονται.

4) Πολλές φορές όταν μου λέει η μαμά μου να κάνω κάτι αντιδρώ αλλά μετά από λίγα λεπτά το σκέφτομαι καλά και διαπιστώνω ότι έχω άδικο. Τις περισσότερες φορές νιώθω αμήχανα και άλλες ξεσπάω σε όποιον βρω! Όταν το σκέφτομαι μου φαίνεται λίγο περίεργο, αλά δεν είναι καθόλου!!

5) Η εφηβεία επιδρά σε όλους μας. Στη δική μου περίπτωση έχω προσέξει κάποιες αλλαγές στην συμπεριφορά μου αλλά και στο σώμα μου. Θυμώνω εύκολα Είμαι ντροπαλή. Νιώθω αμήχανα. Μερικές φορές βγαίνουν διάφορα σημάδια στο πρόσωπο και αυτό με ενοχλεί. Είναι φυσιολογικό αυτό και το καταλαβαίνω. Η εφηβεία ήρθε και μου χτύπησε την πόρτα.

6) Νιώθω πολύ διαφορετικός. Η φωνή μου έχει βαρύνει. Βγάζω σπυράκια. Κάποιες φορές γίνομαι οξύθυμος. Του χρόνου θα πάω Γυμνάσιο θα βγάλω μούσι αλλά φοβάμαι να το ξυρίσω. Πιστέυω ότι ωριμάζω και όσο πιο πολύ μεγαλώνω τόσο καταλαβαίνω ορισμένα πράγματα