Παρασκευή 21 Ιανουαρίου 2011

Το μεγαλύτερο σπήλαιο του κόσμου


Το μεγαλύτερο σπήλαιο στον κόσμο ονομάζεται Hang Son Doong (Ποτάμι στο Βουνό), βρίσκεται στο Βιετνάμ και είναι τόσο μεγάλο που χωράει μέσα του μέχρι και ένας ολόκληρος ουρανοξύστης, ενώ περιέχει ζούγκλα αλλά ακόμη και σύννεφα!


Του κόσμου τα παράξενα!

Aν και ο πληθυσμός της Kίνας ξεπερνά το 1 δισεκατομμύριο, τα επίθετα
είναι κάτι περισσότερο από διακόσια.

Η καμηλοπάρδαλη καθαρίζει τα αφτιά της με την γλώσσα της!
Η καρδιά της γαρίδας βρίσκεται στο κεφάλι της!
Η καρδιά του σκύλου χτυπά 40 φορές περισσότερο από την δική μας!

Η πρωτεύουσα της Βολιβίας, Λα Πας, η οποία βρίσκεται σε υψόμετρο 4.000
μέτρων, είναι σχεδόν άφλεκτη. Η περιεκτικότητα του αέρα σε οξυγόνο
είναι τόσο μικρή, που μόλις και μετά βίας μπορεί να συντηρήσει τη
φωτιά.

Ο Βασιλίσκος, ένα είδος σαύρας που ζει στην Νότιο Αμερική, μπορεί να
περπατάει πάνω στο νερό, καθώς κινείται τόσο πολύ γρήγορα που δεν
υπάρχει κίνδυνος να βουλιάξει.

Ο ελέφαντας δεν φοβάται τα ποντίκια!
Ο ελέφαντας είναι το μόνο ζώο με 4 γόνατα!
Ο ελέφαντας είναι το μόνο θηλαστικό που δεν μπορεί να πηδήξει!

Ο χρυσός είναι το μοναδικό μέταλλο το οποίο δεν σκουριάζει ακόμη κι
όταν θαφτεί κάτω από τη γη για χιλιάδες χρόνια.

Οι νυχτερίδες πάντα στρίβουν αριστερά μόλις βγαίνουν από μια σπηλιά!
Οι περισσότεροι άνθρωποι περπατάνε 185.000 χλμ. κατά την διάρκεια της ζωής τους, τεσσερισήμισι φορές, δηλαδή, τον γύρο του κόσμου.

Στα αντρικά πουκάμισα τα κουμπιά βρίσκονται στη δεξιά πλευρά, στα
γυναικεία στην αριστερή!

α κραξίματα της πάπιας δεν έχουν αντίλαλο.
Τα μάτια μας έχουν πάντα το ίδιο μέγεθος εκ γενετής, αλλά οι μύτες και
τα αυτιά μας συνέχεια μεγαλώνουν
Τα μήλα είναι αποτελεσματικότερα από την καφεΐνη στο να κρατούν τους
ανθρώπους ξύπνιους το πρωί.

Αυτά και άλλα πολλά ΣΤ

Τετάρτη 19 Ιανουαρίου 2011

Ελβετικές Άλπεις


Η λίμνη Sassolo βρίσκεται στις ελβετικές Άλπεις, σε υψόμετρο δύο χιλιομέτρων.
Είναι γεμάτη με πολύ μεγάλα κομμάτια πάγου καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, αφού αυτά δε λιώνουν ποτέ εξαιτίας των κρύων καιρικών συνθηκών που επικρατούν στην περιοχή.
Αντίθετα, κατά τους πιο κρύους χειμερινούς μήνες η επιφάνεια της λίμνης καλύπτεται πλήρως από πάγο.
Η φύση και το μεγαλείο της για ακόμη μια φορά μπροστά μας!!!
Γιώργος

Δευτέρα 17 Ιανουαρίου 2011

Η ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΨΗΛΑ

Το βίντεο με τίτλο η Ελλάδα από ψηλά είχε αρκετά αξιοθέατα από την χώρα μας όπως εικόνες από νησιά, μοναστήρια, μνημεία από την αρχαία Ελλάδα και μου άρεσε ιδιαίτερα το γεγονός ότι ήταν τραβηγμένο με την κάμερα από διάφορες οπτικές γωνίες.
Είδα πολλά μέρη που δεν τα είχα ξαναδεί και ήταν υπέροχα.
Αυτό με έκανε να εκτιμήσω ακόμη περισσότερο την πανέμορφη χώρα μου
Όλγα -Μαρία Στ. ΣΤ2

Το βίντεο που δείχνει την Ελλάδα από ψηλά έχει πάρα πολύ ωραία μέρη της χώρας μου, όπως νησιά, ναούς, μνημεία κ.ά. Επίσης είναι ελκυστικό για τους τουρίστες να το δουν και να επισκεφτούν την χώρα μας.
Είδα μέρη της Ελλάδος τα οποία δε ήξερα και είναι πάρα πολύ όμορφα.
Διονυσία Κουτ.ΣΤ2

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Στην δεξιά μεριά της σελίδας μας υπάρχουν τρία βίντεο για το περιβάλλον.
Τα βίντεο αυτά είναι πολύ σημαντικά ώστε όλοι οι κάτοικοι της Ελλάδος να μάθουν τρόπους για την προστασία του περιβάλλοντος.
Επίσης έμαθα για τα ζώα υπό εξαφάνιση και πως να τα προστατεύσουμε. Έχουν ωραίες εικόνες που μπορεί να τραβήξουν το ενδιαφέρον ακόμη και των μικρών παιδιών.
Διονυσία Κουτ.
Έμαθα πολλά πράγματα για το περιβάλλον που δεν τα γνώριζα καθώς και τρόπους προστασίας του περιβάλλοντος. Μου άρεσαν πολύ οι εικόνες.
Δείχνει ένα μέρος από το κόκκινο βιβλίο που έχει τα απειλούμενα είδη της Ελλάδος. Ανησύχησα και στεναχωρήθηκα που τόσα ζώα απειλούνται και κινδυνεύουν με εξαφάνιση. Από τα βίντεο αυτά παίρνεις ηθικά διδάγματα για το περιβάλλον.
Όλγα-Μαρία Στ.

ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ ΘΕΑΜΑ


Είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά θεάματα του εθνικού πάρκου Yosemite των Ηνωμένων Πολιτειών.
Η μοναδική αυτή θέαση του καταρράκτη οφείλεται στην αντανάκλαση του ηλιακού φωτός, όταν αυτό χτυπά τον καταρράκτη με συγκεκριμένη κλίση. Είναι αρκετά σπάνιο καθώς μπορεί να παρατηρηθεί μόνο για ένα διάστημα 2 εβδομάδων στα τέλη Φεβρουαρίου.

Για να απαθανατίσουν αυτές τις ειδυλλιακές εικόνες οι φωτογράφοι πρέπει να είναι υπομονετικοί καθώς συχνά πρέπει να προσπαθούν για χρόνια για να παρατηρήσουν το φαινόμενο. Ο λόγος είναι ότι χρειάζεται να συμπέσουν δύο φυσικά φαινόμενα την ίδια χρονική στιγμή και επιπλέον τύχη.
Αρχικά πρέπει να υφίσταται ο καταρράκτης, καθώς το νερό του δημιουργείται από το λιώσιμο του χιονιού στην κορυφή του βουνού. Το χιόνι λιώνει κυρίως κατά τον Ιανουάριο με αποτέλεσμα πολλές φορές να μην υπάρχει αρκετό χιόνι και επομένως νερό το Φεβρουάριο.

Επίσης o ήλιος θα πρέπει να βρίσκεται σε ένα συγκεκριμένο σημείο του ουρανού ώστε το φώς να πέφτει στο νερό με τη σωστή γωνία. Αυτό συμβαίνει μόνο κατά τo σούρουπο το Φεβρουάριο.

Τέλος θα πρέπει να μην υπάρχουν σύννεφα ή άλλο εμπόδιο στον ήλιο. Κάποιοι ήταν αρκετά τυχεροί ώστε να απολαύσουμε τις φωτογραφίες τους.

Δευτέρα 10 Ιανουαρίου 2011

ΚΑΛΑΝΤΑ

ΚΑΛΑΝΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ

ΚΑΛΑΝΤΑ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΑΝΤΑ ΦΩΤΩΝ

Κυριακή 26 Δεκεμβρίου 2010

Η ιστορία της βασιλόπιτας.


Η ιστορία της βασιλόπιτας, είναι μια ιστορία που συνέβει πριν από 1500 χρόνια περίπου στην πόλη Καισαρεία της Καππαδοκίας, στη Μικρά Ασία. Ο Μέγας Βασίλειος ήταν δεσπότης της Καισαρείας και ζούσε αρμονικά με τους συνανθρώπους του με αγάπη, κατανόηση και αλληλοβοήθεια. Κάποια μέρα όμως, ένας αχόρταγος στρατηγός - τύραννος της περιοχής, ζήτησε να του δοθούν όλοι οι θησαυροί της πόλης της Καισαρείας, αλλιώς θα πολιορκούσε την πόλη για να την κατακτήσει και να την λεηλατήσει.
Ο Μέγας Βασίλειος ολόκληρη τη νύχτα προσευχόταν να σώσει ο Θεός την πόλη. Ξημέρωσε η νέα μέρα και ο στρατηγός αποφασισμένος με το στρατό του περικύκλωσε αμέσως την Καισαρεία. Μπήκε με την ακολουθία του και ζήτησε να δει το Δεσπότη, ο οποίος βρισκόταν στο ναό και προσευχόταν. Με θράσος και θυμό ο αδίστακτος στρατηγός απαίτησε το χρυσάφι της πόλης καθώς και ότι άλλο πολύτιμο υπήρχε στην πόλη.
Ο Μέγας Βασίλειος απάντησε ότι οι άνθρωποι της πόλης του δεν είχαν τίποτε άλλο πέρα από πείνα και φτώχεια, δεν είχαν να δώσουν τίποτε αξιόλογο στον άρπαγα στρατηγό.
Ο στρατηγός με το που άκουσε αυτά τα λόγια θύμωσε ακόμα περισσότερο και άρχισε να απειλεί τον Μέγα Βασίλειο ότι θα τον εξορίσει πολύ μακριά από την πατρίδα του ή κι ακόμη μπορεί να τον σκοτώσει. Οι χριστιανοί της Καισαρείας αγαπούσαν πολύ το Δεσπότη τους και θέλησαν να τον βοηθήσουν. Μάζεψαν λοιπόν από τα σπίτια τους ότι χρυσαφικά είχαν και του τα πρόσφεραν ώστε δίνοντάς τα στο σκληρό στρατηγό να σωθούν. Στο μεταξύ ο ανυπόμονος στρατηγός κόντευε να σκάσει από το κακό του. Διέταξε αμέσως το στρατό του να επιτεθεί στο φτωχό λαό της πόλης.
Ο Δεσπότης, ο Μέγας Βασίλειος, που ήθελε να προστατέψει την πόλη του προσευχήθηκε και μετά παρουσίασε στο στρατηγό ότι χρυσαφικά είχε μαζέψει μέσα σε ένα σεντούκι. Τη στιγμή όμως που ο στρατηγός πήγε να ανοίξει το σεντούκι και να αρπάξει τους θησαυρούς, με το που ακούμπησε τα χέρια του πάνω στα χρυσαφικά έγινε το θαύμα! Όλοι οι συγκεντρωμένοι είδαν μια λάμψη και αμέσως μετά έναν λαμπρό καβαλάρη να ορμάει με το στρατό του επάνω στον σκληρό στρατηγό και τους δικούς του. Σε ελάχιστο χρόνο ο κακός στρατηγός και οι δικοί του αφανίστηκαν. Ο λαμπρός καβαλάρης ήταν ο Άγιος Μερκούριος και στρατιώτες του οι άγγελοι.
Έτσι σώθηκε η πόλη της Καισαρείας. Τότε όμως, ο δεσπότης της, ο Μέγας Βασίλειος, βρέθηκε σε δύσκολη θέση! Θα έπρεπε να μοιράσει τα χρυσαφικά στους κατοίκους της πόλης και η μοιρασιά να είναι δίκαιη, δηλαδή να πάρει ο καθένας ό,τι ήταν δικό του. Αυτό ήταν πολύ δύσκολο.
Προσευχήθηκε λοιπόν ο Μέγας Βασίλειος και ο Θεός τον φώτισε τι να κάνει. Κάλεσε τους διακόνους και τους βοηθούς του και τους είπε να ζυμώσουν ψωμάκια, όπου μέσα στο καθένα ψωμάκι θα έβαζαν και λίγα χρυσαφικά.
Όταν αυτά ετοιμάστηκαν, τα μοίρασε σαν ευλογία στους κατοίκους της πόλης της Καισαρείας. Στην αρχή όλοι παραξενεύτηκαν, μα η έκπληξή τους ήταν ακόμη μεγαλύτερη όταν κάθε οικογένεια έκοβε το ψωμάκι αυτό κι έβρισκε μέσα τα χρυσαφικά της. Ήταν λοιπόν ένα ξεχωριστό ψωμάκι, η βασιλόπιτα Έφερνε στους ανθρώπους χαρά κι ευλογία μαζί. Από τότε φτιάχνουμε κι εμείς τη βασιλόπιτα με το φλουρί μέσα, την πρώτη μέρα του χρόνου, τη μέρα του Αγίου Βασιλείου.
Γιώργος Π.

Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου 2010

Ευχές για τις γιορτές από την ΣΤ2





Χρόνια πολλά και καλά Χριστούγεννα. Ο νέος χρόνος να έρθει με υγεία και χαρά. Ελπίζω αυτές τις άγιες ημέρες όλοι να είστε με αυτούς που αγαπάτε. Καλές γιορτές.
Σαββούλα
Να είναι όλοι καλά-από υγεία- και να υπάρχει ειρήνη στους συνανθρώπους μας. να γίνεται διανομή φαγητού στους άστεγους και να δώσουμε χρήματα για να αγοραστούν φάρμακα για τα παιδιά που πεθαίνουν
Νίκος





Να είστε όλοι χαρούμενοι, ευτυχισμένοι και γεροί και ο καινούριος χρόνος να σας φέρει ειρήνη και πολλά καλά.
Όλγα-Μαρία
Αυτά τα Χριστούγεννα όλοι οι άνθρωποι και οι οικογένεια μου να είναι καλά.
Καλά Χριστούγεννα
Χρύσα
Μακάρι όλα τα παιδιά του κόσμου να έχουν σπίτι. Να μην υπάρχει πόλεμος στο κόσμο και όλοι οι ΄λανθρωποι να έχουν οικογένεια.Καλά Χριστούγεννα σε όλα τα παιδιά του κόσμου.
Μάριος Ζ.

Ευχές από την Ε1

Εύχομαι ευτυχία, αγάπη, ειρήνη και ότι άλλο χρειάζονται οι άνθρωποι για να ζήσουν με ασφάλεια.
Καλά Χριστούγεννα και καλές γιορτές σε όλο το κόσμο.
Αλεξάνδρα
Χρόνια πολλά σε όλους να είστε δυνατοί γεροί και ευτυχισμένοι το νέο έτος
Δημήτρης





Merry Christmas
Frohe Weihnuchten
Χρόνια πολλά σε όλους.
Ευτυχισμένο το νέο έτος
Καλά Χριστούγεννα
Μαγδαλένα
Εύχομαι καλά Χριστούγεννα σε όλους μα υγεία, αγάπη, ευτυχία
Ελένη-Ευρυδίκη-Γιώργος-Άννα-Χάρης
Χρόνια πολλά σε όλους με υγεία και χαρά, όλοι οι άνθρωποι να έχουν ένα ζεστό σπίτι για το τσουχτερό κρύο, φαγητό και παιχνίδια για τα παιδιά για ένα καλύτερο αύριο.
Μαρία

Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου 2010

Χιονισμένα Χριστούγεννα


Χαρούμενοι σήμερα όλοι οι μαθητές αφού ξύπνησαν και βρήκαν την πόλη χιονισμένη.
Με εντολή του Νομάρχη τα σχολεία κλειστά.
Καιρός για χιονοπόλεμο, τζάκι, ζεστά ρούχα και καλή παρέα.
Ας ελπίσουμε τις γιορτές που είναι πολύ κοντά η πόλη μας να είναι χιονισμένη όπως και σήμερα.

Τρίτη 7 Δεκεμβρίου 2010

Πάμε Θέατρο;


ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΚΥΡΙΕ ΣΚΡΟΥΤΖ
Την Παραμονή των Χριστουγέννων, επιστρέφοντας σπίτι του, ένας τσιγκούνης στριμένος γέρος, θα δεχτεί την επίσκεψη τριών φαντασμάτων, τα οποία θα τον ταξιδέψουν στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον, προσπαθώντας να τον κάνουν να δει την όμορφη πλευρά της ζωής και να αλλάξουν τη διαγραφόμενη πορεία του…
ΤΟ ΣΚΛΑΒΙ
Ένα βασιλόπουλο βλέπει τη ζωγραφιά μιας βασιλοπούλας που κρατάει ένα γαλάζιο ρόδο, την ερωτεύεται και ξεκινάει να την βρει στα πέρατα του κόσμου. Στο ταξίδι, που είναι μακρύ και επικίνδυνο, τον συνοδεύει ο αδερφός του, νόθος γιος του βασιλιά, παιδί μια σκλάβας. Η βασιλοπούλα όμως δεν ερωτεύεται το βασιλόπουλο αλλά το "Σκλαβί" που ποτέ δε θα παραδεχτεί πως την αγάπησε.

Οι μαθητές του σχολείου μας παρακολούθησαν την παράσταση Καλά Χριστούγεννα Κύριε Σκρούτζ.
Οι μαθητές της Γ και Ε τάξης την παράσταση Το Σκλαβί.

Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου 2010

Ασφάλεια στο διαδίκτυο

Εντυπώσεις - Παρατηρήσεις - Πιθανή συνέχεια της ιστορίας του μικρού Νικόλα που βρίσκεται στην σελίδα
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
http://www.e-yliko.gr/htmls/Safety/getsafe/pupil.htm
Η ιστορία έχει τίτλο το Απέραντο Δάσος

Η Ιστορία του Νικόλα μου άρεσε πολύ. Μου μετέφερε πολύ σημαντικά μηνύματα.Να προσέχω πολύ όταν "σερφάρω ' στο διαδίκτυο.Να μην δέχομαι μηνύματα από αγνώστους γιατί μπορεί να μεταφέρουν κάποιο ιό.
Και τελευταίο και σημαντικότερο να μην δίνω τα στοιχεία μου και τον κωδικό του υπολογιστή μου σε κανέναν.
Είναι μηνύματα που πρέπει να διαδοθούν σε όλα τα παιδιά για να ' σερφάρουν ' με ασφάλεια στο διαδίκτυο.
Στ 2 Σαβ. Χιδ.

Πάπυροι.Το facebook των αρχαίων


Ο πάπυρος (λατ. papyrus) ήταν κοινό υλικό γραφής σε ολόκληρη την κλασική Αρχαιότητα και κατασκευαζόταν από το φυτό πάπυρος. Τα αρχαιότερα δείγματα παπύρου, με ιερογλυφική γραφή, χρονολογούνται από το 3.000 π.Χ.. Εικονίζονται όμως κύλινδροι από πάπυρο σε παραστάσεις αιγυπτιακών ναών που είναι ακόμη παλαιότερες. Αρχικά οι Έλληνες δεν έκαναν εισαγωγή παπύρου από την Αίγυπτο, αλλά τον αγόραζαν από τους Φοίνικες. Από εκεί, κατά την άποψη μερικών ερευνητών, προήλθε μια άλλη ονομασία του παπύρου, Βύβλος, από μια πόλη της Φοινίκης που ήταν σημαντικό κέντρο εμπορίας παπύρου.
Ο πάπυρος έφθανε στο εμπόριο με τη μορφή ρολών, οι οποίοι τυλίγονταν σε ένα ξύλινο κοντάρι, καθώς είχαν την ελαστικότητα που ήταν αναγκαία για ένα αρχαίο βιβλίο, το οποίο έπρεπε συχνά να ξετυλίγεται και να τυλίγεται.
Πάνω στον πάπυρο έγραφαν κατά στήλες με ένα μυτερό καλάμι βουτηγμένο σε μελάνι, τις περισσότερες φορές μόνο από την εσωτερική όψη και σπανιότερα στις δύο όψεις.

Ομάδες ΣΤ2
Τα παιδιά της Εδέμ.
Ατρόμητοι Κατακτητές.
Μυστικοί Πράκτορες.
Κεραυνοί του Δια.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Τ.Ε1

Ο Πάπυρος
Στις όχθες του Νείλου στην Αίγυπτο φυτρώνει ένα φυτό που μοιάζει κάπως με το καλάμι. Αυτό είναι ο πάπυρος. Απ' αυτό, εδώ και έξι χιλιάδες χρόνια, οι Αιγύπτιοι έπαιρναν την πρώτη ύλη γραφής. Έκοβαν τον φλοιό του κορμού σε λεπτές λωρίδες τις οποίες ένωναν μεταξύ τους και σχημάτιζαν πλατιές και μακριές ταινίες. Βάζοντας δύο στρώματα το ένα πάνω στο άλλο δημιουργούσαν μια εύκαμπτη και επίπεδη επιφάνεια που την στέγνωναν και τη βερνίκωναν.

Καθεμιά από αυτές ήταν ένα φύλλο. Κολλούσαν ύστερα με άμυλο καμιά εικοσαριά τέτοια φύλλα, το ένα μετά το άλλο και ύστερα , με μελάνι και μυτερά καλαμάκια, έγραφαν τους λογαριασμούς τους, τις προσευχές τους, τις ιστορίες τους. Η δυνατότητα αυτή άφησε έντονα ίχνη στην κοινωνική ζωή των Αιγυπτίων.
Ο πάπυρος ως υλικό γραφής διαδόθηκε σε όλους τους κατοίκους της Μεσογείου, φυσικά και στην Ελλάδα με την Αίγυπτο όμως να έχει το μονοπώλιο της παραγωγής και της διακίνησής του.

Τα βιβλία από πάπυρο είχαν μορφή κυλινδρική αφού την πλατιά παπύρινη ταινία την τύλιγαν σε ρολό, δίνοντάς της έτσι τη μορφή κυλίνδρου. Το κείμενο στον πάπυρο γραφόταν σε στήλες κάθετες προς το μήκος της ταινίας και καθεμιά από αυτές τις στήλες την έλεγαν σελίδα.
Η χρήση του παπύρου σαν γραφική ύλη διατηρήθηκε ως τον έβδομο αιώνα μετά Χριστόν. Η γη της Αιγύπτου με το ξηρό της κλίμα διατήρησε όλους σχεδόν τους παπύρους που γνωρίζουμε σήμερα.
Μαγδαλένα Λ. Ε1
Φωτογραφίες δημοσίευσαν η Στέλλα και ο Παναγιώτης

Χουχουνάκι-Πάρης και Σία


Το χουχουνάκι είναι ένα λούτρινο ζωάκι που συνοδεύεται από ένα ημερολόγιο.
Το λούτρινο ζωάκι της τάξης μας Γ1 του 8Δ.Σ. είναι ο Πάρης ο Βατραχούλης και η φίλη του η Σία η Πασχαλίτσα που βρίσκεται στο μπράτσο του. Ο Πάρης ζούσε στην κοντινή λίμνη Κορώνεια αλλά επειδή τα νερά της μολύνθηκαν ζήτησε βοήθεια από τα παιδιά της τάξης μας.
Διαβάστε την ιστορία του στην σελίδα http://xouxounaki.blogspot.com
και μάθετε πως πέρασε κατά την διάρκεια της φιλοξενίας του

Παρασκευή 19 Νοεμβρίου 2010

17Νοέμβρη

Η Εξέγερση του Πολυτεχνείου το Νοέμβριο του 1973 ήταν η κορυφαία εκδήλωση και ουσιαστικά προανήγγειλε την πτώση της Χούντας των Συνταγματαρχών, η οποία από τις 21 Απριλίου 1967 είχε επιβάλλει καθεστώς δικτατορίας στη χώρα.

Το πρωί 14 Νοεμβρίου του 1973 οι φοιτητές συγκεντρώθηκαν στο προαύλιο του Πολυτεχνείου και αποφάσισαν την κήρυξη αποχής από τα μαθήματα, με αίτημα να γίνουν εκλογές για τους φοιτητικούς συλλόγους τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους και όχι στα τέλη του επόμενου χρόνου, όπως είχε ανακοινώσει το καθεστώς.
Όσο περνούσε η μέρα άρχισαν να μαζεύονται ολοένα και περισσότεροι φοιτητές στο Πολυ-τεχνείο, αλλά και άλλοι που πληροφορήθηκαν το νέο.Το απόγευμα πάρθηκε η απόφαση για κατάληψη του Πολυτεχνείου. Οι πόρτες έκλεισαν και από τότε άρχισε η οργάνωση της εξέγερσης. Το πρώτο βήμα ήταν η εκλογή Συντονιστικής Επιτροπής, στην οποία μετείχαν 22 φοιτητές και 2 εργάτες, με σκοπό να καθοδηγήσει τον αγώνα. Επιπλέον, δημιουργήθηκαν επιτροπές σε όλες τις σχολές για να οργανώσουν την κατάληψη και την επικοινωνία με την ελληνική κοινωνία.

Στις 3 τα ξημερώματα της 17ης Νοεμβρίου το άρμα που βρισκόταν απέναντι από την κεντρική πύλη έλαβε εντολή να εισβάλλει.

Ο δικτάτορας Γεώργιος Παπαδόπουλος κήρυξε στρατιωτικό νόμο, αλλά στις 25 Νοεμβρίου ανατράπηκε με πραξικόπημα. Πρόεδρος ορίστηκε ο αντιστράτηγος Φαίδων Γκιζίκης και πρωθυπουργός της νέας κυβέρνησης ο Αδαμάντιος Ανδρουτσόπουλος.

Η δικτατορία κατέρρευσε στις 23 Ιουλίου του 1974, αφού είχε ήδη προηγηθεί η τουρκική εισβολή στην Κύπρο. Ο Γκιζίκης και ο αντιστράτηγος Ντάβος, διοικητής του Γ' Σώματος Στρατού, κάλεσαν τον Κωνσταντίνο Καραμανλή να επιστρέψει στην Ελλάδα για να επαναφέρει τη δημοκρατική διακυβέρνηση

Ε1 τάξη

Παρασκευή 22 Οκτωβρίου 2010

Τι όφελος θα είχες εάν τα μαθήματα στο σχολείο γίνονταν με υπολογιστές;


Αν τα μαθήματα στο σχολείο γινόντουσαν και με υπολογιστές τότε θα έκαναν πιο εύκολη τη ζωή μας γιατί θα βρίσκαμε πληροφορίες την ώρα του μαθήματος, θα γλιτώναμε το γράψιμο και τις ασκήσεις στο σπίτι!
Στέλλα Δομπ. Ε1

Τι θα έκανες με το χρόνο που αφιερώνεις στον υπολογιστή και στα ηλεκτρονικά παιχνίδια έαν δεν υπήρχαν;


Θα μπορούσα να παίζω περισσότερες ώρες με τους φίλους μου και να μην είμαι κλεισμένος
μέσα στο σπίτι μόνος μου!
Θα είχα περισσότερο χρόνο να παρακολουθώ διάφορες εκδηλώσεις, να πηγαίνω στο γήπεδο να βλέπω την αγαπημένη μου ομάδα! Επίσης θα μπορούσα να επισκέπτομαι πιο συχνά φίλους και συγγενείς που ζουν σε άλλες πόλεις ή χωριά!
Άγγελος Μπουζ.

Πέμπτη 14 Οκτωβρίου 2010

Παραδοσιακά παιχνίδια


Παρατηρώντας τους συμμαθητές μας στα διαλείμματα διαπιστώσαµε ότι αρκετοί απ’ αυτούς έπαιζαν κάποια διαχρονικά παραδοσιακά παιχνίδια, τα πιο γνωστά, κουτσό, κυνηγητό, κρυφτό, κλέφτες κι αστυνόµοι, αγαλµατάκια ακούνητα κ.ά. Σκεφτήκαµε, λοιπόν, να συζητήσουµε σχετικά µ’ αυτά τα παιχνίδια, να µάθουµε ποια µπορούμε να παίξουμε στην αυλή του σχολείου και να γνωρίσουμε και νέα. Έτσι αποφασίσαμε να καταγράψουμε κάποια παιχνίδια και μερικά λαχνίσματα και να τα παρουσιάσουμε στην εφημερίδα μας


ΤΖΑΜΙ

Χωριζόμαστε σε δύο ομάδες. Βάζουμε τα 7 πλατιά κεραμμυδάκια σε ένα μικρό κύκλο το ένα πάνω στο άλλο. Από εκείνο το σημείο μετράμε επτά βήματα και χαράζουμε μια γραμμή. Η μία ομάδα στέκεται πίσω από τη γραμμή και η άλλη

πίσω από τα κεραμμυδάκια. Η ομάδα που είναι πίσω από την γραμμή παίρνει την μπάλα και προσπαθεί με κάθε παίκτη ξεχωριστά να ρίξει τα κεραμμυδάκια. Σε περίπτωση που κανείς δεν το πετύχει αυτό οι ομάδες αλλάζουν ρόλους.


Αν κάποιος ρίξει τα κεραμμυδάκια , η ομάδα του απλώνεται γύρω από αυτά προσπαθώντας να τα βάλει πάλι το ένα πάνω στο άλλο. Η άλλη ομάδα προσπαθεί να τους χτυπήσει με την μπάλα για να τους βγάλει από το παιχνίδι και να τους εμποδίσει

να στήσουν τα κεραμμυδάκια. Όποιος παίχτης καταφέρει να στήσει τα κεραμμυδάκια φωνάζει ....ΤΖΑΜΙ.... και το παιχνίδι τελειώνει με νικήτρια την ομάδα του.
Σαββούλα Χιδ.
ΤΟ ΤΣΑΛΙΚΟ

Χωριζόμαστε σε δύο ομάδες. Παίρνουμε ένα ξύλο 10εκ.,που το λέγαμε Τσάλικο, το πελεκάγαμε και από τις δύο μεριές αντίθετα. Ανοίγαμε μια μικρή λακκούβα στο χώμα. Παίρνουμε και μια βέργα 50εκ.
Παίρναμε το Τσάλικο και το τοποθετούσαμε στην τρύπα με την μια μύτη του να είναι έξω από την τρύπα διαγώνια. Χτυπούσαμε με τη βέργα την μύτη που ήταν έξω από την τρύπα και ο Τσάλικος πεταγόταν στον αέρα. Η άλλη ομάδα που ήταν από την άλλη μεριά έπρεπε να τον πιάσουν στον αέρα .Άμα ώμος του έπεφτε έπρεπε να πετάξουν τον Τσάλικο από την γραμμή που είχαν χαράξει. Έπρεπε να πετύχουν την βέργα, που είχαν στήσει η άλλη οριζόντια πάνω στη λακκούβα, για να κερδίσουν αλλιώς
Θρασύβουλος
Μακριά γαϊδούρα

Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Η «μάνα» της ομάδας που «τα φυλάει», στέκεται με την πλάτη στηριγμένη σε έναν τοίχο κι όλα τα άλλα παιδιά, σκυμμένα και πιασμένα γερά το καθένα από τη μέση του μπροστινού του, με το κεφάλι προφυλαγμένο κάτω από τη μασχάλη του, σχηματίζουν τη «μακριά γαϊδούρα». Με το σύνθημα, τα άλλα παιδιά παίρνουν φόρα και πηδάνε πάνω στις ράχες των σκυμμένων. Όταν σκαρφαλώσουν όλα, η μάνα αρχίζει και μετράει, ενώ τα σκυμμένα παιδιά κάνουν ότι μπορούν για να ρίξουν τους καβαλάρηδες. Αν, πριν τελειώσει το μέτρημα, κάποιο παιδί χάσει την ισορροπία του και πέσει ή έστω ακουμπήσει το πόδι του κάτω, καίγεται και μαζί του όλη η ομάδα του, παίρνει τη θέση της άλλης.
Όλγα Μαρία Στέπ.

Το λιγκρί
Το λιγκρί ήταν ένα ξυλαράκι που είχε περίπου μήκος 20 εκατοστά. Το έβαζαν να ακουμπά πάνω σε δυο πέτρες που απείχαν λίγο η μια από την άλλη. Ένα παιδί κρατώντας μια στενή σανίδα προσπαθούσε να το πετάξει μακριά. Αν τα άλλα παιδιά το έπιαναν με τα δυο χέρια έπαιρναν 10 βαθμούς, αν το έπιαναν με το δεξί 20 ,με το αριστερό 40 και αν το έπιαναν ανάμεσα με τα δυο τους δάχτυλα έπαιρναν 80 βαθμούς.
Διονυσία Κουτ. ΣΤ'2.

Η Τσουλέγκρα

Η τσουλέγκρα παίζεται με δύο ξύλα, ένα μεγάλο και ένα μικρό που στις δύο του άκρες ήταν πελεκημένο. Με το μεγάλο ξύλο πετούσαμε μακριά το μικρό ξύλο το οποίο προσπαθούσαν να πιάσουν τα παιδιά που ήταν απέναντι. Αν το έπιαναν, συνέχιζε άλλος παίχτης. Αν όχι, πετούσαν την τσουλέγκρα από το σημείο που είχε σταματήσει για να χτυπήσουν το μεγάλο ξύλο που είχε τοποθετηθεί στο αρχικό σημείο. Αν δεν το χτυπούσαν, ο παίχτης χτυπούσε την τσουλέγκρα τρεις φορές, όσο πιο μακριά μπορούσε. Στη συνέχεια, μετρούσαν με βήματα την απόσταση της τσουλέγκρας και έτσι αναδεικνύονταν ο νικητής.

Μαρίνα Σωτηρία Τουφ. ΣΤ΄ 2




Λαχνίσματα

περνά περνά η Μέλισσα. Και πάει, περνά η μέλισσα και τα μελισσόπουλα και τα παιδόπουλα.

Σαββούλα, Θεωδόρα, Μάριος Ζ., Κυριακή, Θρασύβουλος.
Κοπερτί το κοπερτί τάπι τάπι ρούσι, κοπερτί το κοπερτί τάπι τάπι γκρι.
Όλγα Μαρία Στεπ. Γιώργος Ροδ.

Σι μαριάμ μαριάμ μαριάμ, σι ντορεμί μακαρό μακαρό, λέω λέω τιπ τιπ τιπ, σι μαριάμ ουάν του θρι.
Όλγα Μαρία Στεπ, Μαρίνα Τουφ, Νίκος Ροδ, Μάριος Χοτζ.

Ο Καρακατσάνης μπήκε στο τηγάνι κι έσπασε τα αυγά! αυγά τηγανιτά; Γιατί Καρακατσάνη μπήκες στο τηγάνι κι έσπασες τα αυγά, αυγά τηγανιτά;
Όλγα Μαρία Στεπ.

Ένι μένι ντου ντου μένι τρία ρομ καζακόμ πιφ τα λεβάντα πιφ.
Όλγα Μαρία Στεπ, Πέννυ Σαμ.

Τζένη Καρέζη, Κώστας Κακαβάς, Αλίκη Βουγιουκλάκη βγαίνω και τα φυλάς!
Μαρίνα Σωτηρία Τουφ.

Τετάρτη 6 Οκτωβρίου 2010

Τι είναι για μένα το διαδίκτυο


Ένα εργαλείο που είναι χρήσιμο, όταν το χρησιμοποιούμε σωστά. Μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε για μόρφωση, αλλά και διασκέδαση. Ακόμη μπορούμε να συζητήσουμε με φίλους μέσω του διαδικτύου.
Όλγα Στεπ. ΣΤ2
Είμαι ο Θρασύβουλος.Το διαδίκτυο για μένα είναι ένας τομέας στον οποίο ο άνθρωπος μπορεί να βρει πληροφορίες και να παίξει διάφορα παιχνίδια.Μπόρεις ακόμα να μιλήσει με φίλους,να βρει εισιτήρια για να ταξιδέψει και να πουλήσει ενα ακίνητο.
θρασυβουλος Καρ. ΣΤ2
ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΕΝΑ ΜΕΣΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΕΙΣ ΦΙΛΟΥΣ ΑΠΟ ΠΟΛΛΑ ΜΕΡΗ ΤΗΣ ΓΗΣ,ΝΑ ΒΡΕΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΝΙΣΧΥΣΟΥΝ ΤΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΣΟΥ,ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΕΙΣ ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΔΙΑΦΟΡΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ!!!!!
ΣΑΒΒΟΥΛΑ ΧΙΔ.!!ΣΤ2
Για μένα το διαδίκτυο είναι ένα ευχάριστο πρόγραμμα,όπου διασεδάζω πολύ και μαθαίνω καινούρια πράγματα.
Μαρίνα-Σωτηρία Τούφ.ΣΤ2
Κατά τη γνώμη μου το διαδίκτυο είναι ένα μέσο επικοινωνίας και ψυχαγωγίας. Μέσα από αυτό μπορούμε να βρούμε χρήσιμες πληροφορίες αλλά και να περάσουμε την ώρα μας ευχάριστα. Όμως μπορεί χρησιμοποιώντας πολλές ώρες αυτό το μέσο να αποκοπείς από τους φίλους σου και από τα κλασικά παιχνίδια της ηλικίας σου.
Διονυσία Κουτ.ΣΤ'2
ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΠΗΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΟΜΙΛΙΑΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΑΠΟ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ.ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΔΙΑΒΑΖΩ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΒΛΕΠΩ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΕΞΩΤΙΚΑ ΜΕΡΗ ΚΑΙ ΔΙΑΣΚΕΔΑΖΩ ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΜΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΠΕΝΝΥ ΣΑΜ.ΣΤ2

Για μένα το διαδίκτυο είναι ένα χρήσιμο εργαλείο γιατί μπορούμε να βρίσκουμε πληροφορίες , μπορούμε να μιλάμε από το internet αλλά και να βλέπουμε τον άλλον. Επίσης είναι επικίνδυνο όταν δεν ξέρουμε να το χρησιμοποιούμε για αυτό πρέπει να μας δείξει ένας ειδικός ή να συμβουλευτούμε τις οδηγίες του.
Αλεξάνδρα Καρ. Ε΄1
Για μένα το διαδίκτυο είναι ένα εργαλείο με το οποίο μαθαίνω και ανακαλύπτω καινούρια πράγματα αλλά και διασκεδάζω μαζί του! Μπορώ να παίξω, να ακούσω μουσική αλλά και να μιλήσω με φίλους!
Στέλλα Δομ.Ε1