Κυριακή 22 Μαρτίου 2020
Σάββατο 21 Μαρτίου 2020
Διεύθυνση email για όλους τους μαθητές στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο – Πώς να το φτιάξετε
1. Εγγραφή και δημιουργία μαθητικών λογαριασμών στο ΠΣΔ για τους μαθητές και μαθήτριες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Για όλους τους μαθητές/μαθήτριες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης λειτουργεί μία νέα αυτοματοποιημένη διαδικασία δημιουργίας μαθητικών λογαριασμών ΠΣΔ με ευθύνη του κηδεμόνα, η οποία υλοποιείται με τα παρακάτω βήματα:
- Η εγγραφή γίνεται από τον κηδεμόνα κάθε μαθητή/μαθήτριας μέσω της εφαρμογής εγγραφής που βρίσκεται στη διεύθυνση https://register.sch.gr/students/.
- Για την εγγραφή απαιτείται από τον κηδεμόνα: (α) η χρήση ηλεκτρονικής συσκευής με πρόσβαση στο Διαδίκτυο και (β) να διαθέτει κινητό τηλέφωνο και προσωπική ηλεκτρονική διεύθυνση αλληλογραφίας (email).
- Η εφαρμογή εγγραφής αρχικά εμφανίζει εισαγωγική σελίδα, με χρήσιμες πληροφορίες για τον μαθητή και τον κηδεμόνα του.
- Ο κηδεμόνας εφόσον το επιθυμεί μπορεί να συνεχίσει με την εγγραφή με το κατάλληλο πλήκτρο που υπάρχει στο τέλος της σελίδας και το οποίο οδηγεί στη φόρμα εγγραφής.
- Στη φόρμα εγγραφής θα πρέπει:
- Όλα τα πεδία να συμπληρωθούν ακριβώς όπως αναγράφονται σε έλεγχο προόδου του/της μαθητή/μαθήτριας που έχει λάβει πρόσφατα από το σχολείο.
- Η συμπλήρωση όλων των πεδίων είναι υποχρεωτική.
- Τα πεδία email κηδεμόνα και κινητό τηλέφωνο κηδεμόνα συμπληρώνονται με σκοπό την εύκολη ανάκτηση των στοιχείων του λογαριασμού (όνομα χρήστη και κωδικός πρόσβασης) από τον κάτοχό του.
- Αφού ο κηδεμόνας διαβάσει τους Όρους Χρήσης και τη Δήλωση Εχεμύθειας μπορεί να προχωρήσει στην υποβολή της φόρμας για τη δημιουργία του μαθητικού λογαριασμού.
- Η ορθότητα των στοιχείων μαθητή/μαθήτριας επιβεβαιώνεται από το σύστημα mySchool και δημιουργείται ο λογαριασμός.
- Με τη δημιουργία του λογαριασμού εμφανίζονται τα στοιχεία πρόσβασης, όνομα χρήστη (username), κωδικός πρόσβασης (password) και e-mail, τα οποία και πρέπει να διατηρήσει ο κηδεμόνας για την πρόσβαση του μαθητή στις υπηρεσίες του ΠΣΔ.
- Ταυτόχρονα, αποστέλλεται ηλεκτρονικό μήνυμα στην e-mail διεύθυνση του κηδεμόνα με το όνομα χρήστη και χρήσιμες οδηγίες για την ανάκτηση του κωδικού πρόσβασης σε περίπτωση που ξεχαστεί.
- Σε περίπτωση που δεν καταστεί δυνατή η επιβεβαίωση της ορθότητας των στοιχείων (βήμα 7) και η δημιουργία του λογαριασμού, ο κηδεμόνας μπορεί να επικοινωνήσει με το σχολείο ώστε να διασταυρώσει την ορθότητα των στοιχείων του/της μαθητή/μαθήτριας. Εναλλακτικά, μπορεί να υποβάλει αίτημα υποστήριξης προς το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο από τη σχετική επιλογή που υπάρχει.στην οθόνη της εφαρμογής.
- Για την προστασία της ιδιωτικότητας του μαθητή/μαθήτριας το όνομα χρήστη (username) που παράγεται δεν έχει σχέση με τα προσωπικά στοιχεία του μαθητή/μαθήτριας.
- Τονίζεται ότι η νέα αυτοματοποιημένη διαδικασία εγγραφής λειτουργεί παράλληλα με την καθιερωμένη διαδικασία διαχείρισης μαθητικών λογαριασμών από την πλευρά του σχολείου και δεν την αντικαθιστά, αλλά την συμπληρώνει ως προς το σκέλος της εγγραφής.
Παρασκευή 20 Μαρτίου 2020
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Συνάδελφοι, ακολουθήστε προσεκτικά όσα αναλυτικά εμπεριέχονται στο βίντεο που ακολουθεί – Επιγραμματικά:
Ίσως χρειαστείτε Απόδοση Δικαιωμάτων Εκπαιδευτή στην Τηλεκπαίδευση με υποβολή αιτήματος. Όταν λάβετε την απάντηση από το Helpdesk, τότε είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε ως εξής:
Με τον κωδικό σας από το ΠΣΔ εισέρχεστε στο sch.gr και ανοίγει το μενού
Επιλέγετε την Ηλεκτρονική Τάξη
Δημιουργία νέου μαθήματος στο περιβάλλον Χαρτοφυλάκιο Χρήστη
Ορίζετε την σχολική μονάδα πχ 8ο Δ.Σ. Θεσσαλονίκης
Δίνετε τον τίτλο και μια σύντομη περιγραφή μαθήματος πληκτρολογώντας
Μάθημα με ενότητες
Ανοιχτό μάθημα (στην πρόσβαση για τους μαθητές σας)
Δημιουργία μαθήματος στο πράσινο πλαίσιο κάτω στη σελίδα.
Πατήστε μετά Είσοδος
Ανοίγει το περιβάλλον του μαθήματος που φτιάξατε
Αριστερά υπάρχουν σε καρτέλες διάφορα εργαλεία
Επιλέγετε ό,τι θέλετε για το μάθημα και πατάτε Υποβολή
Από αυτό το σημείο και μετά επιλέγετε αποθηκευμένα δικά σας κείμενα, συνδέσεις στο διαδίκτυο πχ emathima κλπ και τέλος πατάτε Ανέβασμα
Βίντεο ανεβαίνουν με δεξί κλικ αντιγραφή συνδέσμου, επιστρέφετε στο μάθημά σας και επιλέγετε προσθήκη συνδέσμου με κλικ, δίνετε έναν τίτλο και τέλος πατάτε το κουμπί Προσθήκη.
Όλα τα επιλεγμένα πλέον εμπεριέχονται στο μάθημα κι εκεί θα μπουν οι μαθητές σας, για να τα δουν.
Αυτές είναι σε γενικές γραμμές οι Οδηγίες προς εκπαιδευτικούς βήμα βήμα, για το πώς θα φτιάξετε τη δική σας Ηλεκτρονική Τάξη, ώστε να ανεβάζετε τα μαθήματά σας για την τηλεκπαίδευση των μαθητών σας. Θα φτιάξετε την τάξη σας με βάση την ασύγχρονη εκπαίδευση, επειδή δεν απαιτείται η ταυτόχρονη συμμετοχή των μαθητών σας, ούτε να έχουν όλον τον εξοπλισμό πχ ηχεία, κάμερα ή γρήγορο οικιακό internet. Οι μαθητές σας μπορούν να εξασκηθούν όποια ώρα της ημέρας επιθυμούν και να εργαστούν στην πλατφόρμα που θα τους έχετε ετοιμάσει.
Η Ασύγχρονη Εκπαίδευση δεν απαιτεί την ταυτόχρονη συμμετοχή των μαθητών και των εισηγητών. Οι μαθητές δεν είναι ανάγκη να βρίσκονται συγκεντρωμένοι μαζί στον ίδιο χώρο ή την ίδια χρονική στιγμή. Αντίθετα, μπορούν να επιλέγουν μόνοι τους το προσωπικό τους εκπαιδευτικό χρονικό πλαίσιο και να συλλέγουν το εκπαιδευτικό υλικό σύμφωνα με αυτό. Η ασύγχρονη εκπαίδευση είναι περισσότερο ευέλικτη από την σύγχρονη. Στο είδος αυτό της εκπαίδευσης ανήκει η Αυτοδιδασκαλία, η Ημιαυτόνομη Εκπαίδευση και η Συνεργαζόμενη Εκπαίδευση.
Ίσως χρειαστείτε Απόδοση Δικαιωμάτων Εκπαιδευτή στην Τηλεκπαίδευση με υποβολή αιτήματος. Όταν λάβετε την απάντηση από το Helpdesk, τότε είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε ως εξής:
Με τον κωδικό σας από το ΠΣΔ εισέρχεστε στο sch.gr και ανοίγει το μενού
Επιλέγετε την Ηλεκτρονική Τάξη
Δημιουργία νέου μαθήματος στο περιβάλλον Χαρτοφυλάκιο Χρήστη
Ορίζετε την σχολική μονάδα πχ 8ο Δ.Σ. Θεσσαλονίκης
Δίνετε τον τίτλο και μια σύντομη περιγραφή μαθήματος πληκτρολογώντας
Μάθημα με ενότητες
Ανοιχτό μάθημα (στην πρόσβαση για τους μαθητές σας)
Δημιουργία μαθήματος στο πράσινο πλαίσιο κάτω στη σελίδα.
Πατήστε μετά Είσοδος
Ανοίγει το περιβάλλον του μαθήματος που φτιάξατε
Αριστερά υπάρχουν σε καρτέλες διάφορα εργαλεία
Επιλέγετε ό,τι θέλετε για το μάθημα και πατάτε Υποβολή
Από αυτό το σημείο και μετά επιλέγετε αποθηκευμένα δικά σας κείμενα, συνδέσεις στο διαδίκτυο πχ emathima κλπ και τέλος πατάτε Ανέβασμα
Βίντεο ανεβαίνουν με δεξί κλικ αντιγραφή συνδέσμου, επιστρέφετε στο μάθημά σας και επιλέγετε προσθήκη συνδέσμου με κλικ, δίνετε έναν τίτλο και τέλος πατάτε το κουμπί Προσθήκη.
Όλα τα επιλεγμένα πλέον εμπεριέχονται στο μάθημα κι εκεί θα μπουν οι μαθητές σας, για να τα δουν.
Αυτές είναι σε γενικές γραμμές οι Οδηγίες προς εκπαιδευτικούς βήμα βήμα, για το πώς θα φτιάξετε τη δική σας Ηλεκτρονική Τάξη, ώστε να ανεβάζετε τα μαθήματά σας για την τηλεκπαίδευση των μαθητών σας. Θα φτιάξετε την τάξη σας με βάση την ασύγχρονη εκπαίδευση, επειδή δεν απαιτείται η ταυτόχρονη συμμετοχή των μαθητών σας, ούτε να έχουν όλον τον εξοπλισμό πχ ηχεία, κάμερα ή γρήγορο οικιακό internet. Οι μαθητές σας μπορούν να εξασκηθούν όποια ώρα της ημέρας επιθυμούν και να εργαστούν στην πλατφόρμα που θα τους έχετε ετοιμάσει.
Η Ασύγχρονη Εκπαίδευση δεν απαιτεί την ταυτόχρονη συμμετοχή των μαθητών και των εισηγητών. Οι μαθητές δεν είναι ανάγκη να βρίσκονται συγκεντρωμένοι μαζί στον ίδιο χώρο ή την ίδια χρονική στιγμή. Αντίθετα, μπορούν να επιλέγουν μόνοι τους το προσωπικό τους εκπαιδευτικό χρονικό πλαίσιο και να συλλέγουν το εκπαιδευτικό υλικό σύμφωνα με αυτό. Η ασύγχρονη εκπαίδευση είναι περισσότερο ευέλικτη από την σύγχρονη. Στο είδος αυτό της εκπαίδευσης ανήκει η Αυτοδιδασκαλία, η Ημιαυτόνομη Εκπαίδευση και η Συνεργαζόμενη Εκπαίδευση.
Τρίτη 17 Μαρτίου 2020
Κυριακή 15 Μαρτίου 2020
Παρασκευή 13 Μαρτίου 2020
Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2020
Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2020
Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2020
Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2020
Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2020
Ψηφιακό αρχείο Ι. Καποδίστρια
Στην ενότητα θα βρείτε ψηφιοποιημένη την εξαντλημένη πλέον έκδοση «Αρχείον Ιωάννου Καποδίστρια», σε επιμέλεια Κ. Δαφνή (Κέρκυρα, 1976-1985). Στην έκδοση περιέχονται σχολιασμένα, ως ένα βαθμό, ποικίλα έγγραφα της περιόδου 1804-1831, σχετίζονται με τον Ι. Καποδίστρια και αφορούν τη δράση του στην Επτάνησο Πολιτεία, την αλληλογραφία με τον πατέρα του (1809-1820), τη διπλωματική του σταδιοδρομία, τη συμβολή του στα ευρωπαϊκά ζητήματα και την περίοδο της διοίκησης της ελληνικού κράτους.
Μπορείτε ξεφυλλίσετε τους τόμους είτε με τη μορφή του βιβλίου, είτε με τη μορφή κειμένου, να αναζητήσετε υλικό που σας ενδιαφέρει, να αποθηκεύσετε τα αποτελέσματα της αναζήτησής σας, να κατεβάσετε στον υπολογιστή σας ή/και να τα τυπώσετε επιλεγμένες σελίδες ή και όλο το έργο σε μορφή pdf.
Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2020
Δευτέρα 6 Ιανουαρίου 2020
Θεοφάνια σε όλη την Ελλάδα– Ήθη και έθιμα αναλλοίωτα στον χρόνο
Με τα Θεοφάνια ή Φώτα κλείνει το Δωδεκαήμερο, που «άνοιξε» την παραμονή των Χριστουγέννων.
Σε πολλές περιοχές της Ελλάδας γιορτάζονται πανηγυρικά μέσα από διάφορα ήθη και έθιμα. Κοινό όλων το πέταγμα του Τίμιου Σταυρού στο νερό.
Ειδικότερα καθ’ όλη τη διάρκεια του τριημέρου των Φώτων (Αγιασμού, Θεοφάνια, Αγίου Ιωάννη) γιορτάζεται και μία υπολανθάνουσα λατρεία προς το νερό.
Τα νερά θεωρούνται παντού αγιασμένα.
Κανείς πια δεισιδαιμονικός φόβος από τις νύχτες και τα ξωτικά του χειμώνα.
Τι γιορτάζουμε τα Θεοφάνια
Κατά τα Θεοφάνια φανερώθηκε η τριαδικότητα του Θεού, η Αγία Τριάδα.
Λέγονται όμως και «Φώτα», γιατί κατά τα πρώτα χριστιανικά χρόνια, την παραμονή των Θεοφανίων βαπτίζονταν οι οπαδοί της νέας θρησκείας.
Το έθιμο των Αράπηδων
Σε απόσταση τεσσάρων χιλιομέτρων από την πόλη της Δράμας βρίσκεται το Μοναστηράκι, όπου κάθε χρόνο, στις 6 Ιανουαρίου, την ημέρα των Θεοφανίων, αναβιώνει το έθιμο των Αράπηδων. Έχει τις ρίζες του στην αρχαία ελληνική θρησκεία και πιο συγκεκριμένα στις διονυσιακές τελετές, ενώ έχει δεχτεί και χριστιανικές επιρροές.
Οι «Αράπηδες» είναι μια εθιμική παράσταση (δρώμενο) με έντονα την υπερβολή, το μαγικό και το λατρευτικό στοιχείο, στην οποία συμμετέχουν οι κάτοικοι της περιοχής. Είναι μία από τις μεταμφιέσεις του Δωδεκαημέρου (25/12-6/1) που γίνονται στο Νομό Δράμας και πιο συγκεκριμένα στο Μοναστηράκι, στο Βώλακα, στην Πετρούσα, στον Ξηροπόταμο, στους Πύργους και στην Καλή Βρύση.
Το ίδιο έθιμο συναντάμε επίσης και στα χωριά Βώλακας, Πετρούσα και Ξηροπόταμος. Αναβιώνει επίσης κάθε χρόνο και στη Νίκησιανη του Δήμου Παγγαίου στο νομό Καβάλας.
Τα Σάγια στην Καβάλα
Στην Νέα Καρβάλη, ανατολικά της Καβάλας, κάθε χρόνο την παραμονή των Θεοφανίων αναβιώνουν τα «Σάγια», ένα έθιμο που τηρούνταν σε όλη την Καππαδοκία.
Το έθιμο αποτελεί μια τελετουργική πράξη με χορό και τραγούδι γύρω από αναμμένες πυρές.
Ένα από τα πιο γνωστά έθιμα των Θεοφανίων, τα «ραγκουτσάρια», αναβιώνει κάθε χρόνο στην πόλη της Καστοριάς, όπου οι κάτοικοι μεταμφιέζονται για να ξορκίσουν το κακό.
Φορούν τρομακτικές μάσκες που έχουν συμβολικό χαρακτήρα και περιφέρονται στους δρόμους κάνοντας εκκωφαντικούς θορύβους με τα κουδούνια τους. Συνηθίζουν να ζητούν από τον κόσμο την ανταμοιβή τους, επειδή όπως συνηθίζουν να λένε είναι το αντίτιμο για να διώξουν τα κακά πνεύματα.
Το γιάλα-γιάλα στην Ερμιόνη
Το «γιάλα – γιάλα» αναβιώνει στην Ερμιόνη της Αργολίδας πάνω από 50 χρόνια. Ανάλογα έθιμα επιβιώνουν και σε πολλά ψαροχώρια της περιοχής, όπως στο Πόρτο Χέλι και την Κοιλάδα.
Τα ξημερώματα των Φώτων, τα αγόρια που πρόκειται τη νέα χρονιά να παρουσιαστούν στο στρατό, συγκεντρώνονται, γευματίζουν όλοι μαζί και έπειτα γυρνούν σε όλα τα σπίτια της περιοχής από σοκάκι σε σοκάκι, φορώντας παραδοσιακές ναυτικές φορεσιές και τραγουδώντας το «γιάλα – γιάλα».
Την παραμονή των Φώτων οι κάτοικοι στολίζουν της βάρκες τους με φοίνικες, νεραντζιές και μυρτιές, τις οποίες δένουν στο λιμάνι πριν την καθιερωμένη βουτιά.
Το έθιμο των πορτοκαλιών στην Λευκάδα
Στην Λευκάδα τηρείται το έθιμο «των πορτοκαλιών». Οι πιστοί βουτούν στη θάλασσα τα πορτοκάλια που κρατούν στα χέρια τους και τα οποία είναι δεμένα μεταξύ τους με σπάγκο.
Έπειτα τα παίρνουν στο σπίτι τους για ευλογία και αφήνουν ένα από αυτά για ένα ολόκληρο χρόνο στα εικονίσματα του σπιτιού. Πριν την τελετή της κατάδυσης του Τιμίου Σταυρού, ρίχνουν στη θάλασσα τα παλιά πορτοκάλια.
Σε άλλα νησιά
Σε άλλα νησιά, όπως τη Λέσβο, την ώρα που πέφτουν στη θάλασσα οι βουτηχτάδες για να πιάσουν τον Σταυρό οι γυναίκες παίρνουν με μια νεροκολοκύθα νερό από 40… κύματα. Έπειτα με βαμβάκι που βουτούν σ΄ αυτό καθαρίζουν τα εικονίσματα – χωρίς να μιλούν κατά τη διάρκεια της διαδικασίας – και στη συνέχεια ρίχνουν το νερό σε μέρος «που δεν πατιέται» (σε χωνευτήρι εκκλησίας).
πηγή: lykavitos.gr
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)