Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου 2016

Γιατί τα παιδιά μας βαριούνται τόσο στο σχολείο, δε μπορούν να περιμένουν, απογοητεύονται εύκολα και δεν έχουν πραγματικούς φίλους;

   Είμαι εργοθεραπεύτρια με 10ετή εμπειρία εργασίας με παιδιά, γονείς και δασκάλους. Συμφωνώ απόλυτα με το μήνυμα του δασκάλου που έλαβα πρόσφατα, ότι τα παιδιά μας χειροτερεύουν όλο και περισσότερο σε πολλά ζητήματα. Ακούω σταθερά την ίδια άποψη από κάθε δάσκαλο που συναντώ. Αδιαμφισβήτητα, καθ’ όλη τη διάρκεια της δεκαετούς πορείας μου, έχω δει και εξακολουθώ να βλέπω μία πτώση στην κοινωνική, συναισθηματική και ακαδημαϊκή λειτουργικότητα των μαθητών καθώς και μια ραγδαία αύξηση των μαθησιακών δυσκολιών και άλλων διαγνώσεων.

Τα σημερινά παιδιά έρχονται στο σχολείο συναισθηματικά ανώριμα για μάθηση και υπάρχουν πολλοί παράγοντες στο μοντέρνο τρόπο ζωής μας που συμβάλουν σε αυτό. Όπως γνωρίζουμε, ο εγκέφαλός μας είναι εύπλαστος. Μέσα από το περιβάλλον μπορούμε να κάνουμε τον εγκέφαλο δυνατότερο ή πιο αδύναμο. Ειλικρινά πιστεύω ότι παρά τις καλύτερες προθέσεις μας δυστυχώς σχηματίζουμε τον εγκέφαλο των παιδιών μας προς τη λάθος κατεύθυνση. Και παρακάτω θα αναλύσω το γιατί…
Τεχνολογία Image result for τεχνολογια παιδια
Δωρεάν υπηρεσία φύλαξης παιδιών…η πληρωμή σας περιμένει στην επόμενη γωνία. Παίζουμε με το νευρικό σύστημα των παιδιών μας, με την προσοχή τους και με την ικανότητά τους να λαμβάνουν ικανοποίηση καθυστερημένα. Συγκρινόμενη με την εικονική πραγματικότητα, η καθημερινή ζωή είναι βαρετή. Όταν τα παιδιά έρχονται στην τάξη, εκτίθενται σε ανθρώπινες φωνές και οπτικά ερεθίσματα που έρχονται σε αντίθεση με το βομβαρδισμό από εκρήξεις γραφικών και ειδικά εφέ τα οποία είναι συνηθισμένα να βλέπουν στις οθόνες τους. Μετά από ώρες εικονικής πραγματικότητας το να επεξεργαστείς πληροφορίες σε μια τάξη γίνεται όλο και μεγαλύτερη πρόκληση για τα παιδιά μας επειδή ο εγκέφαλός τους είναι συνηθισμένος στα υψηλά επίπεδα διέγερσης που προκαλούν τα βιντεοπαιχνίδια. Η ανικανότητα της επεξεργασίας χαμηλότερων επιπέδων διέγερσης καθιστά τα παιδιά ευάλωτα στις ακαδημαϊκές προκλήσεις. Επιπλέον, η τεχνολογία μας αποσυνδέει συναισθηματικά από τα παιδιά μας και τις οικογένειές μας. Η συναισθηματική διαθεσιμότητα των γονέων είναι η κύρια τροφή για τον εγκέφαλο των παιδιών μας. Δυστυχώς, βαθμιαία στερούμε από τα παιδιά μας αυτή την τροφή.
Τα παιδιά παίρνουν οτιδήποτε θέλουν, ακριβώς τη στιγμή που το θέλουν
“Πεινάω!!” Σε ένα δευτερόλεπτο θα σταματήσω στη μέση του δρόμου. “Διψάω! Να ένα μηχάνημα νερού. “Βαριέμαι!” Πάρε το τηλέφωνό μου” Η ικανότητα να λαμβάνεις ικανοποίηση με κάποια καθυστέρηση είναι ένα ένα από τα κλειδιά της μελλοντικής επιτυχίας. Έχουμε όλες τις καλές προθέσεις να κάνουμε τα παιδιά μας ευτυχισμένα, αλλά δυστυχώς τα κάνουμε χαρούμενα βραχυπρόθεσμα και δυστυχισμένα μακροπρόθεσμα. Το να είσαι ικανός να απολαμβάνεις αυτό που θες με κάποια καθυστέρηση σημαίνει ότι έχεις την ικανότητα να λειτουργείς σε συνθήκες στρες. Τα παιδιά μας βαθμιαία γίνονται λιγότερο εξοπλισμένα να τα βγάζουν πέρα ακόμα και με λίγο στρες κάτι το οποίο μελλοντικά γίνεται τεράστιο εμπόδιο στο να επιτύχουν στη ζωή. Η ανικανότητα για καθυστερημένη ικανοποίηση φαίνεται συχνά στις αίθουσες διδασκαλίας, στα εμπορικά κέντρα, στα εστιατόρια και στα καταστήματα παιχνιδιών τη στιγμή που το παιδί ακούει όχι επειδή οι γονείς έχουν διδάξει τον εγκέφαλο των παιδιών τους να παίρνει αυτό που θέλει ακριβώς τη στιγμή που το θέλει.
Τα παιδιά κυριαρχούν στον κόσμο
“Στο γιο μου δεν αρέσουν τα λαχανικά”, “Δεν της αρέσει να πηγαίνει για ύπνο νωρίς”, “δεν της αρέσει να τρώει πρωινό”, “δεν της αρέσουν τα παιχνίδια, αλλά είναι πολύ καλή με το IPAD” “δεν του αρέσει να ντύνεται μόνος του”, “βαριέται να τρώει μόνη της”. Αυτά ακούω διαρκώς από τους γονείς. Από πότε τα παιδιά μας διδάσκουν πώς να είμαστε γονείς; Αν αφήσουμε τα πάντα να εξαρτώνται από αυτά, το μόνο που θα κάνουν θα είναι να τρώνε μακαρόνια με τυρί, παγωτό, να βλέπουν τηλεόραση, να παίζουν με τα tablet τους και ποτέ να μην πηγαίνουν για ύπνο. Τι καλό τους κάνουμε με το να τους δίνουμε αυτό που θέλουν όταν γνωρίζουμε ότι δεν είναι καλό γι’αυτά; Χωρίς την κατάλληλη τροφή και ένα καλό βραδινό ύπνο τα παιδιά μας έρχονται στο σχολείο ευερέθιστα, αγχωμένα και με διάσπαση προσοχής. Επιπρόσθετα, τους στέλνουμε το λάθος μήνυμα. Μαθαίνουν ότι μπορούν να κάνουν ότι θέλουν και να μην κάνουν ότι δε θέλουν. Η λογική ότι πρέπει να το κάνεις απουσιάζει. Δυστυχώς, προκειμένου να πετύχουμε τους διάφορους στόχους στη ζωή μας πρέπει να κάνουμε ότι είναι απαραίτητο το οποίο μπορεί να μη συμπίπτει πάντοτε με αυτό που θέλουμε. Για παράδειγμα, αν ένα παιδί θέλει να είναι άριαστος μαθητής, πρέπει να μελετήσει σκληρά. Αν θέλει να γίνει ένας επιτυχημένος ποδοσφαιριστής, πρέπει να προπονείται κάθε μέρα. Τα παιδιά μας γνωρίζουν πολύ καλά τι θέλουν αλλά δυσκολεύονται πάρα πολύ να κάνουν αυτό που πρέπει για να πετύχουν τους στόχους τους. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ανεπίτευκτους στόχους και αφήνει τα παιδιά απογοητευμένα.
Ατέλειωτη διασκέδαση
Έχουμε δημιουργήσει έναν κόσμο τεχνητής διασκέδασης για τα παιδιά μας. Δεν υπάρχουν βαρετές στιγμές. Αμέσως μόλις ησυχάσουν, τρέχουμε να τα διασκεδάσουμε πάλι γιατί διαφορετικά νοιώθουμε ότι δεν εκπληρώνουμε το γονεϊκό μας καθήκον. Ζούμε σε δύο διαφορετικούς κόσμους. Αυτά έχουν τον κόσμο της διασκέδασης κι εμείς τον κόσμο της δουλειάς. Γιατί τα παιδιά μας δε μας βοηθάνε στην κουζίνα ή στη μπουγάδα; Γιατί δε μαζεύουν τα παιχνίδια τους; Τα παραπάνω αποτελούν βασική μονότονη εργασία που εκπαιδεύουν τον εγκέφαλο να μπορεί να εργάζεται και να είναι λειτουργικός υπό συνθήκες βαρεμάρας. Είναι το ίδιο τμήμα του εγκεφάλου που χρησιμοποιείς ώστε να είσαι τελικά εκπαιδεύσιμος στο σχολείο. Όταν οι μαθητές έρχονται στο σχολείο και είναι ώρα για αντιγραφή, η απάντησή τους είναι δε μπορώ. Είναι πολύ δύσκολο, πολύ βαρετό. Γιατί; Επειδή το αντίστοιχο τμήμα του εγκεφάλου δεν είναι εκπαιδευμένο για να εκτελεί βαρετές και μονότονες δουλειές. Εκπαιδευέται όμως μέσα από τη δουλειά.
Περιορισμένη κοινωνική αλληλεπίδραση.
Image result for παιδια κοινωνικη αλληλεπιδρασηΕίμαστε όλοι απασχολημένοι, έτσι δίνουμε στα παιδιά μας ψηφιακά γκατζετάκια και τα καθιστούμε επίσης απασχολημένα. Τα παιδιά στο παρελθόν συνήθιζαν να παίζουν έξω, όπου στα μη δομημένα φυσικά περιβάλλοντα, μάθαιναν και εξασκούσαν τις κοινωνικές τους δεξιότητες. Δυστυχώς, η τεχνολογία αντικατέστησε το εξωτερικό παιχνίδι. Επίσης, η τεχνολογία έκανε τους γονείς λιγότερο διαθέσιμους στην κοινωνική αλληλεπίδραση με τα παιδιά τους. Προφανώς, τα παιδιά μας έμειναν πίσω…το γκατζετάκι που έχουμε για το μπέιμπι σίτινγκ δεν είναι εξοπλισμένο για την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων. Οι πιο επιτυχημένοι άνθρωποι είναι αυτοί που έχουν θαυμάσιες κοινωνικές δεξιότητες. Αυτή είναι η προτεραιότητα!
Ο εγκέφαλος είναι σαν ένας μυς που είναι εκπαιδεύσιμος και επανεκπαιδεύσιμος. Εαν θέλεις το παιδί σου να είναι ικανό να κάνει ποδήλατο, του διδάσκεις ποδηλατικές ικανότητες. Εαν θέλεις το παιδί σου να μάθει να περιμένει, πρέπει να του διδάξεις υπομονή. Εαν θέλεις το παιδί σου να μάθει να κοινωνικοποιείται, πρέπει να του διδάξεις κοινωνικές δεξιότητες. Το ίδιο εφαρμόζεται και σε όλες τις άλλες δεξιότητες. Δεν υπάρχει διαφορά!!
Ωστόσο, μπορείς να κάνεις τη διαφορά στη ζωή του παιδιού σου με το να εκπαιδεύσεις τον εγκέφαλό του έτσι ώστε το παιδί σου να λειτουργεί με επιτυχία σε κοινωνικό, συναισθηματικό και ακαδημαϊκό επίπεδο. Και να πως:
Image result for train brain
Περιόρισε την τεχνολογία και επανασυνδέσου συναισθηματικά με το παιδί σου.
  • Κάντε οικογενειακά δείπνα, βραδιές επιτραπέζιων παιχνιδιών, πηγαίνετε για ποδηλασία, περιπάτους στην εξοχή με φακό τη νύχτα.
  • Εκπλήξτε τα με λουλούδια, μοιραστείτε μαζί τους ένα χαμόγελο, γαργαλήστε τα, βάλτε ένα σημείωμα αγάπης πίσω από την πλάτη τους ή κάτω από το μαξιλάρι τους, κάντε τους έκπληξη με το να τα πάτε έξω για φαγητό μια μέρα μετά το σχολείο, χορέψτε μαζί, μπουσουλήστε μαζί, παίξτε μαξιλαροπόλεμο.
Εκπαιδεύστε τα στην καθυστερημένη απόλαυση
  •  Κάντε τα να περιμένουν!!! Δεν είναι κακό να περνάνε διαστήματα όπου βαριούνται. Είναι το πρώτο βήμα προς τη δημιουργικότητα.
  • Βαθμιαία αυξήστε το χρόνο μεταξύ του θέλω και του παίρνω
  • Αποφύγετε τη χρήση τεχνολογίας στο αυτοκίνητο και στο εστιατόριο. Αντί γι’ αυτό διδάξτε τα να περιμένουν συζητώντας ή παίζοντας.
  • Περιορίστε το διαρκές τσιμπολόγημα.
Μη φοβάστε να θέσετε όρια. Τα παιδιά χρειάζονται όρια για να μεγαλώσουν ευτυχισμένα και υγειή.
  • Κάντε ένα χρονοδιάγραμμα για τις ώρες των γευμάτων, του ύπνου και τη χρήση τεχνολογίας.
  • Σκεφτείτε τι έιναι καλό γι’αυτά, όχι τι θέλουν και τι δε θέλουν. Θα σας ευχαριστούν αργότερα στη ζωή τους γι ‘αυτό. Η γονεϊκότητα είναι μια σκληρή δουλειά. Πρέπει να είσαι δημιουργικός ώστε να τα καταφέρεις να κάνουν αυτό που είναι καλό γι’αυτά επειδή τις περισσότερες φορές αυτό έρχεται σε αντίθεση με αυτό που θέλουν.
  • Τα παιδιά χρειάζονται πρωινό και θρεπτικό φαγητό. Πρέπει να ξοδέψουν χρόνο σε εξωτερικές δραστηριότητες και να πάνε για ύπνο σε μία σταθερή ώρα έτσι ώστε να έρθουν στο σχολείο διαθέσιμα για μάθηση την επόμενη μέρα.
  • Μετατρέψτε τα πράγματα που δεν τους αρέσει να κάνουν ή να προσπαθούν σε διασκεδαστικά, συναισθηματικά διεγερτικά παιχνίδια.
Διδάξτε τα παιδιά σαν να κάνουν μονότονη εργασία από τα πρώτα χρόνια της ζωής τους καθώς αυτό είναι το θεμέλιο για τη μελλοντική εργασιμότητα.
  • Να διπλώνουν τα στεγνά ρούχα, να μαζεύουν τα παιχνίδια τους, να απλώνουν ρούχα, να τοποθετούν στη θέση τους τα ψώνια από το σούπερ μάρκετ και τη λαϊκή, να στρώνουν τραπέζι, να στρώνουν το κρεβάτι τους
  • Να είστε δημιουργικοί. Αρχικά κάντε το διεγερτικό και διασκεδαστικό έτσι ώστε ο εγκέφαλός τους να το συνδέσει με κάτι θετικό
Διδάξτε τους κοινωνικές δεξιότητες
  • Διδάξτε τους να περιμένουν τη σειρά τους, να μοιράζονται, να χάνουν, να κερδίζουν, να συμβιβάζονται, να λένε όμορφα λόγια στους άλλους, να χρησιμοποιούν το ευχαριστώ και το παρακαλώ.
Από την εμπειρία μου σαν εργοθεραπεύτρεια, τα παιδιά αλλάζουν, τη στιγμή που οι γονείς αλλάζουν την οπτική τους για τη γονεϊκότητα. Βοηθήστε τα παιδιά σας να επιτύχουν στη ζωή εκπαιδεύοντας και δυναμώνοντας τον εγκέφαλό τους νωρίς παρά αργά!!!
Victoria Prooday
μετάφραση Ιωάννα Φωτοπούλου  

Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2016

Tι παράγει η Ελλάδα.

1) Μαγνήσιο: Ο μαγνησίτης που εξάγει η χώρα μας, καλύπτει το 46% της συνολικής παραγωγής της Δυτικής Ευρώπης. 
2) Αλουμίνιο: Εδώ και μερικά χρόνια η Γαλλία ελάττωσε την παραγωγή της σε αλουμίνιο και η Ελλάδα πλέον είναι πρώτη στην Ευρώπη σε παραγωγή του αλουμινίου, για χιλιάδες εφαρμογές. 
3) Βωξίτης: Η Ελλάδα είναι η μεγαλύτερη βωξιτοπαραγωγός χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο βωξίτης χρησιμοποιείται και στην κατασκευή αεροσκαφών, ηλεκτρικών συσκευών, μεταλλικών κατασκευών και άλλων. 

4) Σμηκτίτες: Η Ελλάδα είναι η 2η χώρα στον κόσμο μετά τις ΗΠΑ στην εξόρυξη σμηκτιτών, οι οποίοι έχουν μεγάλο εύρος εφαρμογών, όπως η διάθεση αποβλήτων, τα φάρμακα, τα καλλυντικά κ.α. 
5) Νικέλιο: H Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα της ΕΕ με σημαντικά κοιτάσματα νικελίου στο υπέδαφος της. Υπάρχει ένα συγκρότημα παραγωγής νικελίου, του μεγαλυτέρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά εξάγεται στο εξωτερικό όπως και όλα σχεδόν τα υπόλοιπα όσα εξορύσσονται. 
6) Λάδι: Είμαστε η 3η στην παγκόσμια παραγωγή ελιάς και λαδιού. 
 7) Είμαστε 3η χώρα σε παραγωγή κρόκου. 
 8) Είμαστε 5η χώρα σε εξαγωγές σπαραγγιώv
 9) Είμαστε 7η χώρα παγκοσμίως σε εξαγωγές βαμβακιού (τo 2004 ήμασταν 4η) 
10) Είμαστε 11η σε παραγωγή βαμβακιού 
11) Ακόμη: 14η σε αφίξεις τουριστών. (18,2 εκ)
 12) Είμαστε 16η σε εξαγωγές τυροκομικών προϊόντων…
 Είμαστε η 1η χώρα του κόσμου με 350.000 τόνους κομπόστα ροδάκινο (από τους νομούς Πέλλας, Ημαθίας, Πιερίας) με δεύτερους τους Ισπανούς με 250.000 τόνους.
 Πηγή: Δυνατή Ελλάδα

Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου 2016

Καλή Σχολική Χρονιά



Συμβουλές για μια καλή σχολική χρονιά

Μάθετε τι πρέπει να προσέξετε όσον αφορά τη συμπεριφορά σας προς το παιδί και πώς να το εντάξετε σε μία καθημερινότητα που θα το διευκολύνει ως προς τις υποχρεώσεις του.

• Ο ρόλος του γονέα είναι πολύ σημαντικός στη σχολική ζωή του παιδιού. Ως γονείς πρέπει να μιλάτε θετικά στα παιδιά για το σχολείο, να τους δείχνετε τον ενθουσιασμό σας και να μιλάτε συχνά μαζί τους για αυτά που κάνουν σχολείο. Είναι καλό τα παιδιά να αισθάνονται ότι τα πράγματα που μαθαίνουν και κάνουν στο σχολείο είναι σημαντικά και ότι εσείς τα αναγνωρίζετε.
• Οι καθημερινές συζητήσεις με τα παιδιά είναι απαραίτητες. Θα πρέπει να προσέξετε να μην τους κάνετε ανάκριση για το τι έκαναν στο σχολείο, αλλά να συζητάτε μαζί τους για την καθημερινότητά τους.


• Πρέπει να γνωρίζετε και να παίρνετε μέρος στην καθημερινότητα των παιδιών σας.Είναι σημαντικό να επισκέπτεστε τον δάσκαλο/α για να μαθαίνετε για τις επιδόσεις τους καθώς και να πηγαίνετε στις εκδηλώσεις του σχολείου, ειδικά όταν παίρνουν εκείνα μέρος.
• Είναι πάρα πολύ σημαντικό να υπάρχει καλή σχέση μεταξύ γονέα και δασκάλου. Πρέπει να επισκέπτεστε συχνά τον δάσκαλό, να ακούτε αυτά που έχει να σας πει, να παίρνετε χρόνο να τα επεξεργαστείτε και αν δεν συμφωνείτε με κάτι να το εκφράζετε με ήπιο και συνεργάσιμο τόνο. Πρέπει να κατανοήσετε ότι ο δάσκαλος είναι ένα τρίτο μάτι, που περνάει αρκετό χρόνο με τα παιδιά και μπορεί να δει αρκετά πράγματα. Ο δάσκαλος θέλει το καλό του κάθε παιδιού και αυτά που λέει είναι για να βοηθήσει το παιδί και τους γονείς. Θα πρέπει να απαιτείτε από τον δάσκαλο να σέβεται το παιδί σας, να αναγνωρίζει και να σέβεται τις ιδιαιτερότητες του, να το μεταχειρίζεται ανάλογα με τα άλλα παιδιά καθώς και να είναι ανοιχτός στην συνεργασία μαζί σας. Ο δάσκαλος πρέπει να αισθάνεται άνετα να μιλήσει σε εσάς για αυτά που βλέπει καθώς το ίδιο και εσείς.
•Σε ότι αφορά το διάβασμα, είναι πολύ σημαντικό τα παιδιά να μάθουν από την αρχή ότι η μελέτη είναι δική τους δουλειά. Οι γονείς μπορούν να είναι εκεί για να τα βοηθήσουν αλλά όχι για να κάνουν την δουλειά για αυτά.
Στην αρχή της πρώτης δημοτικού τα παιδιά σίγουρα θα χρειαστούν κάποια βοήθεια από τους γονείς. Άλλα λιγότερη και άλλα περισσότερη. Οι γονείς και πάλι θα πρέπει να έχουν τον ρόλο του επιτηρητή και όχι να κάνουν την δουλειά για το παιδί. Ο στόχος είναι να κάνουν τα παιδιά αυτόνομα. Πρέπει οι γονείς να ρωτάνε και να αφήνουν τα παιδιά να παίρνουν την πρωτοβουλία. Π.χ. να μην ανοίγουν την τσάντα του παιδιού για να δουν τι έχει για την επόμενη μέρα. Αντιθέτως μπορούν τα το ρωτάνε τι δουλειά έχει για αύριο. Το θέμα της μελέτης βέβαια διαφέρει από παιδί σε παιδί. Τα παιδιά που δυσκολεύονται έχουν μεγαλύτερη ανάγκη από την βοήθεια των γονιών τους.
• Τα παιδιά πρέπει από τις πρώτες τάξεις του σχολείου να μάθουν να οργανώνουν σωστά την δουλειά τους. Από την ώρα που θα γυρίσουν σπίτι, δεν πρέπει να καθυστερήσουν πολύ να αρχίσουν την μελέτη τους. Μπορούν να φάνε, να κάνουν ένα διάλειμμα για 30 λεπτά και μετά να ξεκινήσουν οργανώνοντας τη μελέτη τους (την σειρά με την οποία θα μελετήσουν).Δεν πρέπει να σηκώνονται συνέχεια και να διακόπτουν το διάβασμά τους. Μπορούν να κάνουν 5 λεπτά διαλείμματα μετά από την ολοκλήρωση ενός μαθήματος και πριν ξεκινήσουν το επόμενο. Καλό είναι να μην διακόπτουν την μελέτη τους συνέχεια για απορίες αλλά να τις αφήνουν για το τέλος αφού έχουν ολοκληρώσει αυτά που μπορούν.
• Ο χώρος στον οποίο μελετάνε θα πρέπει να είναι οργανωμένος, να έχουν το δικό τους γραφείο στο δωμάτιό τους ή σε κάποιον χώρο στον οποίο να μην υπάρχουν πολλά εξωτερικά ερεθίσματα και φασαρία. Πάνω στο τραπέζι τους θα πρέπει να υπάρχουν μόνο τα απαραίτητα υλικά.
• Καλό είναι από την αρχή να μάθουν να φτιάχνουν μόνα τους την τσάντα τους από το προηγούμενο βράδυ. Να βλέπουν το πρόγραμμα της επόμενης ημέρας και να βάζουν τα απαραίτητα βιβλία και υλικά.
Μην φορτώνετε το πρόγραμμα των παιδιών με πολλά εξωσχολικά μαθήματα ή δραστηριότητες έτσι ώστε να μπορούν να έχουν και λίγο χρόνο να ξεκουραστούν και να παίξουν.
Μην ξεχνάτε ότι κάθε παιδί είναι μοναδικό και ξεχωριστό. Ακούστε τις ανάγκες του, γνωρίστε τις ιδιαιτερότητές του και βοηθήστε το να αναπτυχθεί ανάλογα με τις δυνατότητές του.
Καλή σχολική χρονιά!

Μάγια Αλιβιζάτου, PhD Παιδοψυχολόγος


Πέμπτη 16 Ιουνίου 2016

Μια ακόμη σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της!!!!

Μια ακόμη σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της!!!!
Μια ακόμη χρονιά με τα καλά της, τα δύσκολα της, τις χαρές και τις λύπες της έφτασε στο τέλος της!!!!!


Αναμνήσεις, σκέψεις, απορίες, προβληματισμοί, και .... μάτια δακρυσμένα!!!!!
Γιατί θα αποχωριστούν τους φίλους τους για τόσο πολύ καιρό, γιατί θα αλλάξουν ίσως σχολείο, γιατί θα αφήσουν το δημοτικό και θα περάσουν την πόρτα του γυμνασίου!!!!
Παρόλο που περιμένουν πώς και πώς τις καλοκαιρινές διακοπές, παρόλο που τα χρειάζεται ξεκούραση περισσότερο από τον καθένα μας, σήμερα ήταν και χαρούμενα και λυπημένα!!!
Σήμερα αποχαιρέτισα τους μαθητές μου της Στ τάξης, μαθητές που τους είχα δυο ολόκληρα χρόνια!!! 
Να είστε καλά !!! Καλή πρόοδο στο Γυμνάσιο

Παρασκευή 10 Ιουνίου 2016

Ημερολόγιο και πλανητάριο ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων!

Νέα στοιχεία από την αποκωδικοποίηση των επιγραφών που έφτασε το 99,9%

Κ1.png


«Μιλάει» ουσιαστικά για πρώτη φορά. Διαλύει μύθους, επιβεβαιώνει υποθέσεις και αποκαλύπτει τον χαρακτήρα του. Ο εντυπωσιακός και αινιγματικός Μηχανισμός των Αντικυθήρων, 115 χρόνια μετά την ανέλκυσή του από τον βυθό, επέτρεψε στους επιστήμονες να διαβάσουν το 99,9% του κειμένου που σώζεται στην επιφάνειά του - εκτιμάται περί το ένα τρίτο του συνολικού (κατ' άλλους το ένα δεύτερο) - δηλαδή γράμματα, αριθμοί και 3.400 χαρακτήρες (μέχρι το 2005 είχαν διαβαστεί 2.160). 
Και έτσι να διαπιστώσουν πως δεν διέθετε απλώς ένα αστρονομικό ημερολόγιο κι ένα πλήρες πλανητάριο, το οποίο έσπασε κατά τη διάρκεια του ναυαγίου κι εκτιμάται ότι βρίσκεται ακόμη στον βυθό, αλλά κι ένα πρωτότυπο και ανερμήνευτο έως σήμερα σύστημα πρόγνωσης των εκλείψεων. Μαζί κι ένα ημερολόγιο το οποίο ενδέχεται σε επόμενη φάση να δείξει τον δημιουργό του «αρχαίου μηχανικού σύμπαντος», που ακόμη και σήμερα αφήνει άφωνους τους επιστήμονες.

«Είναι η πρώτη φορά που καταφέραμε να βγάλουμε νόημα. Διαβάσαμε ολόκληρες προτάσεις που ώς τώρα δεν φαίνονταν, κι έτσι ξεκαθαρίσαμε το τοπίο, αν και χρειάστηκε κάποιες φορές να αναθεωρήσουμε τον εαυτό μας»λέει στο «Νσυν» ο φυσικός και ιστορικός των Επιστημών Γιάννης Μπιτσάκης για την δεκαετή διεθνή ερευνητική προσπάθεια, λίγο πριν από την παγκόσμια πρώτη παρουσίασή τους σήμερα το απόγευμα στο Ιδρυμα Λασκαρίδη.

Κ2.jpg
Κ2.jpg (90.41 KiB) 33 προβολές


Πρόγνωση Εκλείψεων. Τι μαθαίνουμε λοιπόν για τον Μηχανισμό;«Το σημαντικότερο είναι ότι ανακαλύψαμε ένα σύστημα πρόγνωσης των εκλείψεων στο πίσω μέρος του μηχανισμού. Εκεί υπάρχει μια μεγάλη σπείρα που μας δίνει την περιοδικότητά τους μαζί με μια φράση που το 2006 είχαμε διαβάσει ως εξής: "Από Νότου περί Ισπανίας δέκα" κι είχε προκαλέσει αίσθηση διότι ήταν η πρώτη αναφορά της λέξης Ισπανία. Τώρα όμως διαπιστώσαμε ότι γράφει: "Από Νότου περιίστανται δε και καταλήγουσι μικραί το χρώμα δε μέλαν". Περιγράφει τις εκλείψεις και τις κατηγοριοποιεί ανάλογα με το μέγεθος, το χρώμα και την κατεύθυνσή τους. Πρόκειται για ένα μοναδικό κείμενο, που δεν υπάρχει αντίστοιχό του»εξηγεί ο Γιάννης Μπιτσάκης. Ακόμη επισημαίνει ότι για την ανάγνωση των κειμένων του μηχανισμού - που δεν είναι απλώς ένα εγχειρίδιο χρήσης όπως πιστευόταν μέχρι σήμερα αλλά περιλαμβάνει κι ένα μεγάλο θεωρητικό κείμενο για την αστρονομία με ιδιαίτερη αξία καθώς είναι από τα ελάχιστα που μας έφτασαν κατευθείαν από την αρχαιότητα και όχι μέσω αντιγραφών - επιστρατεύτηκε συνδυασμός διαφορετικών μέσων (φωτογραφίες, ανάγλυφη απεικόνιση, τομογράφοι). Το υλικό κατόπιν έτυχε πολύ πιο εξελιγμένης επεξεργασίας σε σχέση με το 2005 που έγινε η προηγούμενη έρευνα.

Μυστικά αποκαλύπτει και μία από τις δύο εκτενέστερες σωζόμενες επιγραφές (διαβάστηκε από τον παλαιογράφο Αγαμέμνονα Τσελίκα) που βρίσκεται σε μία πλάκα στην μπροστινή πλευρά του μηχανισμού και ήταν η πιο δύσκολη για να διαβαστεί. Και αποδεικνύει ότι λειτουργούσε ως πλανητάριο που έδειχνε τις κινήσεις των πλανητών - του Ερμή, της Αφροδίτης, του Αρη, του Δία και του Κρόνου - καθώς είναι διαιρεμένη αντιστοίχως σε πέντε μέρη, αποδεικνύοντας πως ένα μέρος του μηχανισμού το οποίο προεξείχε (όπως δείχνουν και τα ίχνη πάνω στο κεντρικό γρανάζι) έχει παραμείνει στον βυθό.

Κ3.jpg


Αστρονομικό αλμανάκ!

Ανάμεσα στα στοιχεία που αποσαφηνίστηκαν σε σχέση με τη λειτουργία του μηχανισμού είναι η χρήση του και ως αστρονομικού ημερολογίου που συνδεόταν με τους τόπους καταγραφής των αστρονομικών φαινομένων. Ενα αστρονομικό αλμανάκ - ένα παράπηγμα όπως ήταν η ονομασία του στην αρχαιότητα, όρος που χρησιμοποιείται ακόμη διεθνώς στην αστρονομία - που ανασυντέθηκε πλήρως και ξεκαθαρίστηκε η χρήση του, χωρίς ωστόσο, όπως λένε οι επιστήμονες, να είναι και το πιο μυστηριώδες τμήμα του μηχανισμού.

Πολύτιμο όμως φαίνεται πως είναι και το ημερολόγιο που είναι χαραγμένο στη μεταλλική επιφάνεια, κι αυτό διότι όχι μόνο έδειχνε πότε διοργανώνονταν οι μεγάλες ανά τετραετία γιορτές, όπως τα Ολύμπια, τα Πύθια και τα Νέμεα, αλλά κι επειδή μπορεί να «δείξει» τον δημιουργό του μηχανισμού. «Γνωρίζουμε ότι είναι δωρικό ημερολόγιο και προσπαθούμε να το συνδέσουμε με την Κόρινθο ή τις αποικίες της, τη Ρόδο ή ακόμη και τις Συρακούσες για να εντοπίσουμε και τον δημιουργό του. Δεν αποκλείεται λοιπόν να αποδειχθεί μελλοντικά - δεδομένου ότι τέτοιου είδους κείμενα έφεραν υπογραφή - πως δημιουργός του μηχανισμού ήταν ο Ιππαρχος ή Ποσειδώνιος από τη Ρόδο ή ακόμη και κάποιος μαθητής του Αρχιμήδη». Οσο για τη χρήση του; Οι ερευνητές δεν αποκλείουν να πρόκειται για όργανο ενός αστρονόμου, μέσο επίδειξης πλούτου, όπως και το ενδεχόμενο να αξιοποιούνταν τα δεδομένα του από αστρολόγους για αστρολογικές προβλέψεις.

Κ4.jpg
Κ4.jpg (114.2 KiB) 33 προβολές


Από το Βήμα.

Δευτέρα 9 Μαΐου 2016

5+1 Ήπειροι του Πλανήτη μας - Project της ΣΤ1 τάξης του 8ου ΔΣ

Το Β Τρίμηνο ασχοληθήκαμε με τις ηπείρους.
5ήπειροι, 5 ομάδες
Κάθε ομάδα έψαξε και βρήκε πληροφορίες για ότι αφορά τα γεωγραφικά, γλωσσικά, πολιτιστικά στοιχεία της κάθε ηπείρου,
Παράλληλα με τη συγκέντρωση πληροφοριών κάθε ομάδα ιχνογραφούσε την ήπειρο της επάνω σε φελιζόλ και έφτιαξε κολάζ με φωτογραφίες που αφορούν την ήπειρο.
Στο τέλος έγινε παρουσίαση εργασιών.

Κυριακή 8 Μαΐου 2016

Κατοικήσιμοι, πιθανότατα, οι τρεις νέοι πλανήτες που ανακάλυψαν Βέλγοι αστρονόμοι

Βέλγοι και Αμερικανοί ερευνητές εντόπισαν στο διάστημα τρεις νέους πλανήτες, οι οποίοι θεωρητικά τουλάχιστον, είναι κατοικήσιμοι.
Από τη μια πλευρά αυτό σημαίνει ότι οι πλανήτες περιστρέφονται γύρω από έναν ήλιο, ο οποίος διασφαλίζει ότι το νερό παραμένει σε ρευστή μορφή. Με άλλα λόγια ούτε πολύ ζέστη, ούτε πολύ κρύο. Από την άλλη πλευρά το μέγεθος και η μάζα των πλανητών πρέπει να μοιάζουν με τη Γη έτσι ώστε να είναι παρόμοιες οι συνθήκες βαρύτητας.
Οι νέοι πλανήτες πληρούν αυτές τις προϋποθέσεις. Βρίσκονται σε τροχιά γύρω από έναν «μικρό» ήλιο που έχει μέγεθος περίπου 12% του ηλίου στο δικό μας σύστημα. Εκτός αυτού η απόσταση των πλανητών από τον ήλιο επιτρέπει θεωρητικά την ανθρώπινη επιβίωση.
Ανακάλυψη με τηλεσκόπιο υπέρυθρων ακτινών
Τους τρεις πλανήτες εντόπισε το τηλεσκόπιο TRAPPIST του βελγικού πανεπιστημίου της Λιέγης. Το τηλεσκόπιο βρίσκεται στις εγκαταστάσεις του Ευρωπαϊκού Νότιου Αστεροσκοπείου (ESO) στην Λα Σίγια, της Χιλής. Έχει μέγεθος 60 εκατοστά, ανήκει δηλαδή στα μικρότερα υπέρυθρα τηλεσκόπια. Αναζητεί διαφοροποιήσεις στην ένταση του φωτός που εκπέμπουν αστέρες, όταν περνούν δίπλα από τους πλανήτες. Όσο πιο αδύναμο το φως ενός αστεριού τόσο πιο εύκολο για τους αστρονόμους να ορίσουν τη μάζα και την τροχιά των πλανητών. Οι ερευνητές του πανεπιστημίου της Λιέγης ευελπιστούν ότι ίσως μια μέρα μπορέσουν να εντοπίσουν ζωή στο διάστημα. Τα αποτελέσματα των ερευνών τους τα δημοσίευσαν στις 2 Μαΐου στο επιστημονικό περιοδικό Nature.
Πολύ μακριά για ένα ταξίδι
Οι τρεις πλανήτες βρίσκονται στον αστερισμό του υδροχόου, σχετικά κοντά στο ηλιακό μας σύστημα, σε απόσταση 39 ετών φωτός. Η απόσταση είναι τεράστια. Ένα συμβατικό μη επανδρωμένο διαστημόπλοιο θα χρειάζονταν 30.000 χρόνια για να φθάσει μέχρι εκεί. Παρόλα αυτά όμως η απόσταση από τη Γη δίνει, με την υπάρχουσα τεχνολογία, την δυνατότητα εξέτασης αν διαθέτουν ή όχι ατμόσφαιρα.
Ο βασικός συντάκτης της επιστημονικής δημοσίευσης Μίχαελ Γκιγιόν δήλωσε στο Reuters ότι «αν θελήσουμε να αναζητήσουμε ζωή στο διάστημα θα ξεκινούσαμε από εδώ». Από την πλευρά του ο επίσης συντάκτης Ζουλιέν ντε Βιτ από το MIT, είπε στο γαλλικό πρακτορείο ειδήσεων ότι μέσα στα επόμενα 25 χρόνια θα απαντηθεί αν υπάρχει ή όχι ζωή στους τρεις πλανήτες. Χαρακτήρισε μάλιστα την ανακάλυψη των πλανητών κορυφαία επιστημονική επιτυχία.
Πηγή: iefimerida.gr 

Ορατό και στην Ελλάδα τα αυριανό σπάνιο πέρασμα του Ερμή μπροστά από την Ήλιο

Τη Δευτέρα 9 Μαΐου θα είναι ορατό και από την Ελλάδα ένα ενδιαφέρον αστρονομικό φαινόμενο: η διάβαση του μικρότερου πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος, του Ερμή, μπροστά από τον ηλιακό δίσκο, καθώς η τροχιά του θα τον φέρει ακριβώς ανάμεσα στη Γη και στον Ήλιο. 

Ο Ερμής θα φαίνεται σαν μια σκούρα κουκκίδα -το 1/150ό της διαμέτρου του Ήλιου- που θα διασχίζει αργά επί 7,5 περίπου ώρες τον ολοφώτεινο δίσκο του άστρου μας. Κάτι παρόμοιο είχε συμβεί το 2006, αλλά η διάβαση τότε δεν ήταν ορατή από την Ελλάδα. Θα ξανασυμβεί στις 11 Νοεμβρίου 2019, οπότε θα είναι ξανά ορατή από τη χώρα μας, ενώ η μεθεπόμενη διάβαση θα λάβει χώρα το 2032. Κατά μέσο όρο, μέσα σε έναν αιώνα συμβαίνουν 13 ή 14 διαβάσεις του Ερμή. 
Η πρώτη έγινε αντιληπτή από τον γάλλο αστρονόμο Πιέρ Κασεντί το 1631, δύο δεκαετίες μετά την εφεύρεση του τηλεσκοπίου. Σύμφωνα με τους αστρονόμους, η διάβαση της 9ης Μαΐου θα είναι ορατή από την Ελλάδα στο μεγαλύτερο μέρος της, όμως ο Ήλιος θα δύσει μια ώρα πριν τη λήξη του φαινομένου και έτσι δεν θα είναι δυνατό να παρατηρηθεί η έξοδος του Ερμή από τον ηλιακό δίσκο. Η «είσοδος» του πλανήτη στον Ήλιο αναμένεται να λάβει χώρα στις 14:12 (ώρα Ελλάδας), οπότε σε αυτή την πρώτη επαφή ο Ερμής θα εφάπτεται εξωτερικά του Ήλιου. Μετά από τρία λεπτά ο πλανήτης θα έχει εισέλθει πλέον ολόκληρος και θα εφάπτεται εσωτερικά στον ηλιακό δίσκο. Κατά τις επόμενες έξι ώρες ο Ερμής θα φαίνεται να «διαβαίνει» τον ηλιακό δίσκο, φτάνοντας στο βαθύτερο σημείο της διάβασης στις 17:57. Το φαινόμενο θα ολοκληρωθεί στις 21:42, όταν πια ο Ήλιος θα έχει δύσει, οπότε το τέλος της διάβασης δεν θα είναι ορατό από την Ελλάδα. 
Το φαινόμενο θα είναι ορατό στην ολότητά του από τη Δυτική Ευρώπη, τη Δυτική Αφρική, καθώς επίσης την ανατολική Αμερική, Βόρεια και Νότια. Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι η παρατήρηση της διάβασης μπορεί να γίνει μόνο με ειδικά ηλιακά φίλτρα στα τηλεσκόπια ή στα κιάλια, όχι με γυμνά μάτια ή με απλά γυαλιά ηλίου. Η παρατεταμένη παρατήρηση του Ήλιου, ακόμη και όταν αυτός είναι χαμηλά στον ορίζοντα, είναι επικίνδυνη χωρίς ειδικά φίλτρα, αλλιώς υπάρχει κίνδυνος για σοβαρή και μόνιμη βλάβη στα μάτια, ακόμη και τύφλωση. Ο Ερμής ολοκληρώνει μια πλήρη τροχιά γύρω από τον Ήλιο κάθε 88 μέρες (το έτος του) και περνάει ανάμεσα στη Γη και στον Ήλιο κάθε 116 μέρες. Όμως συνήθως ο πλανήτης φαίνεται κάτω ή πάνω από τον ηλιακό δίσκο και όχι μέσα σε αυτόν. Επειδή ο Ερμής είναι ο κοντινότερος πλανήτης στον λαμπρό Ήλιο, κινούμενος σε απόσταση μόνο 46 έως 70 εκατ. χλμ. από αυτόν, είναι δύσκολο να μελετηθεί με τηλεσκόπια από τη Γη. Η θερμοκρασία στην επιφάνειά του κυμαίνεται από μείον 170 έως άνω των 400 βαθμών Κελσίου.
 Περιστρέφεται τόσο αργά γύρω από τον άξονά του, που εμφανίζει την μοναδική ιδιομορφία η μέρα του (μία πλήρης περιστροφή του) να έχει διπλάσια διάρκεια από το έτος του (μια πλήρης περιφορά γύρω από τον Ήλιο). Είναι ένας πυκνός πλανήτης με μια «σιδερένια καρδιά» αναλογικά μεγαλύτερη από ό,τι ο πυρήνας από σίδηρο της Γης, ενώ η επιφάνειά του εμφανίζει έντονα ίχνη ηφαιστειακής δραστηριότητας. Μέχρι τώρα, δύο αποστολές της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA) έχουν επισκεφθεί τον πλανήτη: το σκάφος «Μάρινερ 10» τρεις φορές στη διετία 1974-75 και το «Μέσεντζερ» το 2011-15. Η αποστολή BepiColombo του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA) και της Ιαπωνικής Υπηρεσίας Διαστήματος (JAXA), που θα εκτοξευθεί το 2017 ή το 2018, θα φθάσει στον Ερμή το 2024. Πηγή:lifo.gr

Τετάρτη 4 Μαΐου 2016

Παρασκευή 22 Απριλίου 2016

Πέμπτη 21 Απριλίου 2016

Aνοιξιάτικη βροχή από πεφταστέρια στην Ελλάδα

Την Παρασκευή η πρώτη ανοιξιάτικη βροχή από πεφταστέρια στην Ελλάδα Οι Λυρίδες κάνουν την εμφάνισή τους στο βόρειο ημισφαίριο 
     Οι Λυρίδες, η πρώτη βροχή από «πεφταστέρια» της άνοιξης, έκαναν ήδη την εμφάνισή τους στον ουρανό του βόρειου ημισφαιρίου, όπου ανήκει και η Ελλάδα.   Οι πτώσεις των συγκεκριμένων διαττόντων αστέρων θα αποκορυφωθούν το βράδυ της Παρασκευής 22 Απριλίου και τα χαράματα του Σαββάτου 23 Απριλίου, ενώ θα είναι ορατές έως τις 25 του μηνός, εφόσον ο καιρός επιτρέψει τις νυχτερινές παρατηρήσεις. Ωστόσο, επειδή την ακριβώς προηγούμενη μέρα, την Πέμπτη, θα υπάρξει πανσέληνος, ο ουρανός δεν θα είναι αρκετά σκοτεινός και κατάλληλος για παρατήρηση. Στο αποκορύφωμα του φαινομένου εκτιμάται ότι εισέρχονται στη γήινη ατμόσφαιρα και πυρακτώνονται έως 20 μετέωρα ανά ώρα με ταχύτητα έως 50 χιλιομέτρων. Οι Λυρίδες μερικές φορές μάλιστα δημιουργούν φωτεινά πεφταστέρια με μακριές ουρές, οι οποίες παραμένουν ορατές στον ουρανό επί αρκετά δευτερόλεπτα. Κάποιες χρονιές, τα «πεφταστέρια» τους έφθασαν ακόμη και τα 100 ανά ώρα. Η συγκεκριμένη βροχή διαττόντων, που καταγράφηκε για πρώτη φορά το 687 π.Χ. από τους Κινέζους, φαινομενικά προέρχεται από τον αστερισμό της Λύρας, από όπου πήρε το όνομά της, και ιδίως από τον αστέρα Βέγα ('Αλφα Λύρας), ο οποίος είναι το πιο λαμπρό άστρο του συγκεκριμένου αστερισμού και το δεύτερο φωτεινότερο άστρο του νυχτερινού ουρανού του βορείου ημισφαιρίου. Η πραγματική όμως πηγή προέλευσης είναι ο κομήτης C/1861 G1 «Θάτσερ», τον οποίο ανακάλυψε το 1861 ο αμερικανός Α.Θάτσερ. Ο κομήτης αυτός αφήνει στο πέρασμά του μια μακριά ουρά σκόνης και σωματιδίων, η οποία διασταυρώνεται κάθε χρόνο με την τροχιά του πλανήτη μας. Ο κομήτης θα ξαναπεράσει πολύ κοντά από τη Γη το 2276, καθώς η τροχιά του γύρω από τον Ήλιο διαρκεί περίπου 415 χρόνια. Τα απομεινάρια από την ουρά του κομήτη, μετά το τελευταίο κοντινό πέρασμά του κατά τον 19ο αιώνα, αιωρούνται ακόμα στο διάστημα και συνεχίζουν να προκαλούν τη «βροχή» των Λυρίδων κάθε χρόνο. Πηγή: www.lifo.gr

Τρίτη 12 Απριλίου 2016

Ολική έκλειψη ηλίου

Στο απόλυτο σκοτάδι βυθίστηκε η Ινδονησία, με άλλους κατοίκους να ζητωκραυγάζουν κι άλλους να προσεύχονται στη διάρκεια μιας ολικής έκλειψης ηλίου.   Η χώρα σκοτείνιασε για λίγα λεπτά, όσο δηλαδή κράτησε η ολική έκλειψη με τη σελήνη να μπαίνει μπροστά στην ήλιο, κρύβοντας το φως του. Το θέαμα συγκλόνισε ιδιαιτέρως όλους όσοι το παρακολούθησαν εκεί, καθώς οπουδήποτε αλλού η έκλειψη ήταν μερικώς ορατή, όπως στα υπόλοιπα μέρη της Ασίας και στη βόρεια Αυστραλία.  

Δευτέρα 28 Μαρτίου 2016

Ερωτήσεις που θα ήθελα να κάνω για το Γυμνάσιο - Με τις απαντήσεις τους


 Οδηγός Μετάβασης από το Δημοτικό Σχολείο 
στο Γυμνάσιο, που επιμελήθηκε ο       Δρ Κωτούλας Βασίλειος, Σχολικός Σύμβουλος 
της 2ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Π.Ε Νομού Καρδίτσας, για τους μαθητές της ΣΤ΄ Τάξης.Το εγχειρίδιο δίνει πολλές πληροφορίες
 και είναι γραμμένο υπό τη μορφή 
     ερωτήσεων-απαντήσεων.

Ερωτήσεις που θα ήθελα να κάνω για το Γυμνάσιο - Με τις απαντήσεις τους


Δευτέρα 14 Μαρτίου 2016

Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2016

International Book Giving Day- 14 Φεβρουαρίου- Δ2 τάξη

Η Διεθνής Ημέρα Ανταλλαγής Βιβλίων γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 14 Φεβρουαρίου. Οι μαθητές/τριες της Δ2 γιόρτασαν αυτή την ημέρα πραγματοποιώντας επίσκεψη στην Παιδική Βιβλιοθήκη και κάνοντας δωρεά δικά τους βιβλία. Στη συνέχεια, ξεναγήθηκαν στους χώρους της βιβλιοθήκης και έπαιξαν επιτραπέζια παιχνίδια.









Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2016

2..Σκυταλοδρομία Ανάγνωσης ΣΤ2

3η ομάδα : Τα Αστέρια της Μακεδονίας - Οι τελευταίοι ήρωες
Κατερίνα - Μάχη - Ασπασία - Αλέξανδρος - Αναστάσης




















4 ομάδα : Τα καλύτερα έρχονται - Ο θησαυρός του κάστρου
Στελιάνα - Άννα Αθ. - Άννα Μ. - Μαρία - Χαρούλα

1.Σκυταλοδρομία Ανάγνωσης ΣΤ2

1η Ομάδα : 5 forever - Επανάσταση Ονείρων
Λίνα  - Κωνσταντίνα - Χρήστος - Γιώργος - Νικόλας
















2η ομάδα : Η παρέα των 5 - Γάντι σε ξύλινο χέρι
Κωνσταντίνος - Ραφαήλ - Βάλαντ - Αλεάντρο - Δημήτρης


Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2016

«Ρεύματα και ζωγράφοι: από την Αφροδίτη του Botticelli ως τον Elvis Presley του Warhol. Μια ζωγραφική περιπέτεια»

Η ΣΤ1 τάξη του σχολείου μας  συμμετείχε στο  εκπαιδευτικό πρόγραμμα που διοργανώθηκε στην Παιδική Βιβλιοθήκη Ορέστου  «Ρεύματα και ζωγράφοι: από την Αφροδίτη του Botticelli ως τον Elvis Presley του Warhol. Μια ζωγραφική περιπέτεια» Στόχος του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι: 
να γνωρίσουν οι μαθητές τα σημαντικότερα ρεύματα στη ζωγραφική, τους σπουδαιότερους εκφραστές των ρευμάτων αυτών και 2-3 από τα πιο γνωστά τους έργα.

Στο χώρο της βιβλιοθήκης  λειτούργησε αντίστοιχη θεματική έκθεση βιβλίου.