Το project των μαθητών/τριών της ΣΤ’2 τάξης.
Στα πλαίσια της πρακτικής άσκησης των φοιτητών/τριών του Π.Τ.Δ.Ε, κατά το εαρινό εξάμηνο 2011-2012, η τάξη ΣΤ’2 -σε συνεργασία με τις φοιτήτριες: Μιχαηλίδου Ελένη, Μιχαηλίδου Ελισάβετ, Οικονόμου Στυλιανή, Παρλιάρη Μαρία και Τσιάκαλου Αγγελική- πραγματοποίησε project με θέμα: «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο». Συγκεκριμένα, τα παιδιά χωρισμένα σε 4 ομάδες, επεξεργάστηκαν το κυρίως θέμα, αναφορικά με τέσσερις διαφορετικές πτυχές του σύγχρονου διαδικτύου: Την ενημέρωση στο διαδίκτυο, τη διαφήμιση στο διαδίκτυο, τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης και τα διαδικτυακά ηλεκτρονικά παιχνίδια. Εκτός από τα ζητήματα ασφάλειας, τα παιδιά γνώρισαν τη σημασία της έννοιας του Διαδικτύου και την ιστορική πορεία αυτού. Τα αποτελέσματα των ποικίλων δραστηριοτήτων των παιδιών, εκτίθενται στο διάδρομο που βρίσκεται έξω από την τάξη τους. Σας προτρέπουμε να επισκεφτείτε την έκθεση, για να ενημερωθείτε!!!
Μερικά από τα έργα και τα παιχνίδια των παιδιών
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στο δάσκαλο της τάξης, κύριο Γιαννούλα, για την άψογη συνεργασία του! Ευχόμαστε σε όλους ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!
Σάββατο 2 Ιουνίου 2012
Πέμπτη 31 Μαΐου 2012
Το μεγαλύτερο σπήλαιο
Υπάρχει όμως ένα στο Βιετνάμ που κάτι τέτοιο φαντάζει δύσκολο. Πρόκειται για το μεγαλύτερο σπήλαιο στον κόσμο, ένα σπήλαιο που κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει που καταλήγει γιατί ποτέ μέχρι σήμερα οι εξερευνητές δεν κατάφεραν να φτάσουν μέχρι το τέρμα του.
Το σπήλαιο Doong Son έχει 80 μέτρα πλάτος στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής του ενώ στο εσωτερικό του υπάρχει ποτάμι που φτάνει τα 1,6 μίλια μήκος. Οι σταλαγμίτες που θα συναντήσετε αν ακολουθήσετε την διαδρομή των εξερευνητών ξεπερνούν τα 70 μέτρα.
Το ανακάλυψε τυχαία ένας γεωργός και ειδοποίησε τις αρχές. Έτσι συστάθηκε με κοινή πρωτοβουλία Αγγλίας και Βιετνάμ μια ομάδα εξερεύνησης με σκοπό να το χαρτογραφήσουν. Η ομάδα χαρτογράφησης εισχώρησε αρκετά στο εσωτερικό του Doong Son μέχρι που συνάντησε ένα βράχο 15 μέτρα ψηλό που τους έκλεισε τον δρόμο.
Έτσι αναγκάστηκε να σταματήσει την προσπάθεια της. Η δεύτερη ομάδα που επιχείρησε στο εσωτερικό του σπηλαίου εγκατέλειψε την προσπάθεια της λόγω πλημμύρας. Τώρα το ραντεβού των επιστημόνων έχει κλειστεί για την επόμενη χρονιά.
Μαρία Μυρ ΣΤ1
Τρίτη 29 Μαΐου 2012
Τα εμπλουτισμένα βιβλία Γεωγραφίας Ε΄ & ΣΤ΄ τάξης
Γεωγραφία Ε΄ Δημοτικού:
Γεωγραφία (ΣΤ Δημοτικού)
Κυριακή 27 Μαΐου 2012
Όρλιακας. Το βουνό των χρωμάτων
Η ΣΤ2 τάξη του σχολείου μας με το δάσκαλο της Κο Γιαννούλα Γεώργιο εκπόνησε πρόγραμμα περιβαλλοντικής με θέμα Όρλιακας. Το βουνό των χρωμάτων.
Το πρόγραμμα 'εκλεισε με 3ημερη επίσκεψη στο ΚΠΕ Γρεβενών και στη γύρω περιοχή
Επίσκεψη στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας στη Μηλιά Γρεβενών
Επίσκεψη στο γεφύρι του Αζίζ Αγα
Είδαμε τον Βενέτικο ποταμό
Επίσκεψη-ενημέρωση-ξενάγηση από το ΚΠΕ Γρεβενών
Γνωρίσαμε την χλωρίδα και το δάσος της περιοχής
Περπατήσαμε στο δάσος και ενημερωθήκαμε για αυτό
Επισκεφθήκαμε το Μουσείο Μανιταριού στη Λάβδα
Επισκεφθήκαμε το γεφύρι της Πορτίτσας. Αρκετά δύσκολη κατάβαση και ακόμη πιο δύσκολη ανάβαση.Συγχαρητήρια σε παιδιά και γονείς που έδειξαν ιδιαίτερη αντοχή και υπομονή.
Ευχαριστούμε πολύ τους υπεύθυνους στο Κέντρο περιβαλλοντικής Γρεβενών για την ενημέρωση και την άψογη συμπεριφορά τους.
Επίσης ένα μεγάλο ευχαριστώ οφείλουμε στο Θόδωρο στο Σπήλαιο.
Το πρόγραμμα 'εκλεισε με 3ημερη επίσκεψη στο ΚΠΕ Γρεβενών και στη γύρω περιοχή
Επίσκεψη στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας στη Μηλιά Γρεβενών
Επίσκεψη στο γεφύρι του Αζίζ Αγα
Είδαμε τον Βενέτικο ποταμό
Επίσκεψη-ενημέρωση-ξενάγηση από το ΚΠΕ Γρεβενών
Γνωρίσαμε την χλωρίδα και το δάσος της περιοχής
Περπατήσαμε στο δάσος και ενημερωθήκαμε για αυτό
Επισκεφθήκαμε το Μουσείο Μανιταριού στη Λάβδα
Επισκεφθήκαμε το γεφύρι της Πορτίτσας. Αρκετά δύσκολη κατάβαση και ακόμη πιο δύσκολη ανάβαση.Συγχαρητήρια σε παιδιά και γονείς που έδειξαν ιδιαίτερη αντοχή και υπομονή.
Ευχαριστούμε πολύ τους υπεύθυνους στο Κέντρο περιβαλλοντικής Γρεβενών για την ενημέρωση και την άψογη συμπεριφορά τους.
Επίσης ένα μεγάλο ευχαριστώ οφείλουμε στο Θόδωρο στο Σπήλαιο.
Τρίτη 22 Μαΐου 2012
Ψηφιακό σχολείο
Τα σχολικά εγχειρίδια εμπλουτίζονται με ψηφιακό υλικό. Η πρόσβαση στο υλικό γίνεται μέσω συνδέσμου μέσα από την κάθε σελίδα του βιβλίου.
Το ξεκίνημα έχει γίνει με τα παρακάτω βιβλία:
Ανθολόγιο Ε΄ & ΣΤ΄
Γλώσσα ΣΤ΄
Ανθολόγιο Γ΄& Δ΄
Αυτές είναι οι πρώτες εκδόσεις. Θα υπάρξουν αλλαγές-βελτιώσεις.
Θα ακολουθήσουν σύντομα και άλλα.
Πέμπτη 17 Μαΐου 2012
Τετάρτη 16 Μαΐου 2012
Τρίτη 15 Μαΐου 2012
Δ ιαδικασία εγγραφής – επιλογής μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών-Πειραματικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2012-2013.
Κυριακή 13 Μαΐου 2012
Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ
Σάββατο 12 Μαΐου 2012
Ποδήλατο παντού-Ποδηλατοπορεία
Την Κυριακή 13 Μαϊου 2012 οι «Ποδηλάτες Θεσσαλονίκης» μαζί με όλους τους φίλους του ποδηλάτου της πόλης μας συμμετέχουν ενεργά στην 5η Πανελλαδική Ποδηλατοπορεία, που θα πραγματοποιηθεί ταυτόχρονα σε πάνω από 30 πόλεις της Ελλάδας.
Η επιλογή του ποδηλάτου ως μέσου μετακίνησης στο σύγχρονο υποβαθμισμένο αστικό περιβάλλον της Θεσσαλονίκης δείχνει την επιθυμία μας για: καλύτερη ποιότητα ζωής, υγιές περιβάλλον, ασφαλέστερες μετακινήσεις και σεβασμό απέναντι στον εαυτό μας και τους γύρω μας.
Με τη συμμετοχή μας στην Πανελλαδική Ποδηλατοπορεία διεκδικούμε τα δικαιώματά μας και ζητάμε:
- Προτεραιότητα στον πεζό, στα μέσα μαζικής μεταφοράς και στο ποδήλατο.
- Ελαχιστοποίηση ή και παύση της κυκλοφορίας και της στάθμευσης των αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης (το ποδήλατο απαιτεί καθαρό κι ευχάριστο περιβάλλον)
- Σχέδιο βιώσιμης κινητικότητας για όλο τον πολεοδομικό ιστό με διαδημοτική συνεργασία Δήμου Θεσσαλονίκης και γειτονικών δήμων
- Δίκτυο ποδηλατοδρόμων σε όλη την πόλη
- Μεταφορά των ποδηλάτων με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, τα ΚΤΕΛ, τον ΟΣΕ και το Μετρό (και με ευγενείς οδηγούς που χαμογελούν)
- Ένταξη του ποδηλάτου στο σχεδιασμό και την υλοποίηση κάθε έργου υποδομής
- Οικονομικά κίνητρα για τη χρήση ποδηλάτου
- Αναθεώρηση του κ.ο.κ. υπέρ της ασφαλούς αλλά και της ευχάριστης κίνησης των ποδηλατών (περιορίζοντας την κυριαρχία των αυτοκινήτων μόνο)
- Χώροι ασφαλούς στάθμευσης ποδηλάτων παντού
- Προνομιακή αντιμετώπιση του ποδηλάτου ως μέσου μετακίνησης
- Διαφήμιση και εκπαίδευση γιά τη διάδοση της χρήσης του ποδηλάτου αντί του αυτοκινήτου
- Αποτελεσματική αντιμετώπιση των ποδηλατοκλοπών.
Κατά τη διάρκεια της πορείας ο καθένας έχει την ευθύνη της μετακίνησής του. Παρακαλούμε να φροντίσετε για τις ανάγκες σας και να διαθέτετε νερό, καπέλο για το ήλιο και ό,τι ο καθένας θεωρεί απαραίτητο.
Τρίτη 8 Μαΐου 2012
Δευτέρα 7 Μαΐου 2012
Ενεργητική και Παθητική σύνταξη
1. Ενεργητική καιΠαθητική σύνταξη Γ.Φ.
2. Ενεργητική σύνταξη• Ενεργητική λέγεται η σύνταξη που μιλάει για κάποιον που κάνει κάτι. Έχει τη μορφή: Υποκείμενο – Ρήμα – Αντικείμενο Υ Ρ ΑΠχ Η μητέρα ντύνει το μωρό.
3. Παθητική σύνταξη• Παθητική λέγεται η σύνταξη που μιλάει για κάποιον που παθαίνει κάτι από κάποιον. Έχει τη μορφή: Υποκείμενο – Ρήμα – Ποιητικό Αίτιο Υ Ρ Π.Α.Πχ Το μωρό ντύνεται από τη μητέρα.
4. Παθητική σύνταξη• Η παθητική σύνταξη τονίζει περισσότερο όχι αυτόν που ενεργεί, αλλά το αποτέλεσμα της ενέργειας του. Αυτός που ενεργεί εμφανίζεται με τη μορφή ποιητικού αιτίου.
5. Ποιητικό αίτιο• Το ποιητικό αίτιο είναι ο εμπρόθετος προσδιορισμός που δηλώνει το πρόσωπο ή το πράγμα από το οποίο προέρχεται αυτό που συμβαίνει στο υποκείμενο του παθητικού ρήματος. Πχ Το μωρό ντύνεται από τη μητέρα.
6. Ποιητικό αίτιο• Το ποιητικό αίτιο εκφέρεται:α) συνήθως με την πρόθεση από + αιτιατικήΠχ Ο άρρωστος εξετάστηκε από το γιατρό.β) με την πρόθεση σε + αιτιατική όταν προσδιορίζει ρηματικά επίθετα που λήγουν σε –τος.Πχ Ήταν αγαπητός σε όλους (απ’ όλους).γ) με την πρόθεση με + αιτιατική, όταν προσδιορίζει παθητικές μετοχές.Πχ Το σπίτι ήταν φτιαγμένο με πέτρες( από πέτρες).
7. Ποιητικό αίτιο• Το ποιητικό αίτιο παραλείπεται όταν:α) εννοείται εύκολαΠχ Τράβηξα τις κουρτίνες και φωτίστηκε το δωμάτιο (εννοείται από τον ήλιο).β) είναι κάτι γενικό και αόριστοΠχ Πώς γράφεται αυτή η λέξη;
8. Μετατροπή ενεργητικής σύνταξης σε παθητική Για να μετατρέψουμε την ενεργητική σύνταξη σε παθητική κάνουμε τα εξής:• Μετατρέπουμε το ενεργητικό ρήμα σε παθητικό• Το υποκείμενο του ενεργητικού ρήματος γίνεται ποιητικό αίτιο (ονομαστική πτώση αιτιατική πτώση)• Το αντικείμενο του ενεργητικού ρήματος γίνεται υποκείμενο του παθητικού ρήματος (αιτιατική πτώση ονομαστική πτώση)
9. Παράδειγμα Υ Ρ ΑΟ Γιώργος αγόρασε το ποδήλατο.Το ποδήλατο αγοράστηκε από το Γιώργο. Υ Ρ Π.Α.
10. Μετατροπή παθητικής σύνταξης σε ενεργητική Για να μετατρέψουμε την παθητική σύνταξη σε ενεργητική κάνουμε τα εξής:• Μετατρέπουμε το παθητικό ρήμα σε ενεργητικό• Το υποκείμενο του παθητικού ρήματος γίνεται αντικείμενο του ενεργητικού (ονομαστική πτώση αιτιατική πτώση)• Το ποιητικό αίτιο γίνεται υποκείμενο του παθητικού ρήματος (αιτιατική πτώση ονομαστική πτώση)
11. Παράδειγμα Υ Ρ Π.Α.Η γέφυρα κατασκευάστηκε από τους εργάτες.Οι εργάτες κατασκεύασαν τη γέφυρα. Υ Ρ Α Γιάννης Φερεντίνος
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)