Η ΣΤ2 τάξη του σχολείου μας με το δάσκαλο της Κο Γιαννούλα Γεώργιο εκπόνησε πρόγραμμα περιβαλλοντικής με θέμα Όρλιακας. Το βουνό των χρωμάτων.
Το πρόγραμμα 'εκλεισε με 3ημερη επίσκεψη στο ΚΠΕ Γρεβενών και στη γύρω περιοχή
Επίσκεψη στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας στη Μηλιά Γρεβενών
Επίσκεψη στο γεφύρι του Αζίζ Αγα
Είδαμε τον Βενέτικο ποταμό
Επίσκεψη-ενημέρωση-ξενάγηση από το ΚΠΕ Γρεβενών
Γνωρίσαμε την χλωρίδα και το δάσος της περιοχής
Περπατήσαμε στο δάσος και ενημερωθήκαμε για αυτό
Επισκεφθήκαμε το Μουσείο Μανιταριού στη Λάβδα
Επισκεφθήκαμε το γεφύρι της Πορτίτσας. Αρκετά δύσκολη κατάβαση και ακόμη πιο δύσκολη ανάβαση.Συγχαρητήρια σε παιδιά και γονείς που έδειξαν ιδιαίτερη αντοχή και υπομονή.
Ευχαριστούμε πολύ τους υπεύθυνους στο Κέντρο περιβαλλοντικής Γρεβενών για την ενημέρωση και την άψογη συμπεριφορά τους.
Επίσης ένα μεγάλο ευχαριστώ οφείλουμε στο Θόδωρο στο Σπήλαιο.
Κυριακή 27 Μαΐου 2012
Τρίτη 22 Μαΐου 2012
Ψηφιακό σχολείο
Τα σχολικά εγχειρίδια εμπλουτίζονται με ψηφιακό υλικό. Η πρόσβαση στο υλικό γίνεται μέσω συνδέσμου μέσα από την κάθε σελίδα του βιβλίου.
Το ξεκίνημα έχει γίνει με τα παρακάτω βιβλία:
Ανθολόγιο Ε΄ & ΣΤ΄
Γλώσσα ΣΤ΄
Ανθολόγιο Γ΄& Δ΄
Αυτές είναι οι πρώτες εκδόσεις. Θα υπάρξουν αλλαγές-βελτιώσεις.
Θα ακολουθήσουν σύντομα και άλλα.
Πέμπτη 17 Μαΐου 2012
Τετάρτη 16 Μαΐου 2012
Τρίτη 15 Μαΐου 2012
Δ ιαδικασία εγγραφής – επιλογής μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών-Πειραματικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2012-2013.
Κυριακή 13 Μαΐου 2012
Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ
Σάββατο 12 Μαΐου 2012
Ποδήλατο παντού-Ποδηλατοπορεία
Την Κυριακή 13 Μαϊου 2012 οι «Ποδηλάτες Θεσσαλονίκης» μαζί με όλους τους φίλους του ποδηλάτου της πόλης μας συμμετέχουν ενεργά στην 5η Πανελλαδική Ποδηλατοπορεία, που θα πραγματοποιηθεί ταυτόχρονα σε πάνω από 30 πόλεις της Ελλάδας.
Η επιλογή του ποδηλάτου ως μέσου μετακίνησης στο σύγχρονο υποβαθμισμένο αστικό περιβάλλον της Θεσσαλονίκης δείχνει την επιθυμία μας για: καλύτερη ποιότητα ζωής, υγιές περιβάλλον, ασφαλέστερες μετακινήσεις και σεβασμό απέναντι στον εαυτό μας και τους γύρω μας.
Με τη συμμετοχή μας στην Πανελλαδική Ποδηλατοπορεία διεκδικούμε τα δικαιώματά μας και ζητάμε:
- Προτεραιότητα στον πεζό, στα μέσα μαζικής μεταφοράς και στο ποδήλατο.
- Ελαχιστοποίηση ή και παύση της κυκλοφορίας και της στάθμευσης των αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης (το ποδήλατο απαιτεί καθαρό κι ευχάριστο περιβάλλον)
- Σχέδιο βιώσιμης κινητικότητας για όλο τον πολεοδομικό ιστό με διαδημοτική συνεργασία Δήμου Θεσσαλονίκης και γειτονικών δήμων
- Δίκτυο ποδηλατοδρόμων σε όλη την πόλη
- Μεταφορά των ποδηλάτων με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, τα ΚΤΕΛ, τον ΟΣΕ και το Μετρό (και με ευγενείς οδηγούς που χαμογελούν)
- Ένταξη του ποδηλάτου στο σχεδιασμό και την υλοποίηση κάθε έργου υποδομής
- Οικονομικά κίνητρα για τη χρήση ποδηλάτου
- Αναθεώρηση του κ.ο.κ. υπέρ της ασφαλούς αλλά και της ευχάριστης κίνησης των ποδηλατών (περιορίζοντας την κυριαρχία των αυτοκινήτων μόνο)
- Χώροι ασφαλούς στάθμευσης ποδηλάτων παντού
- Προνομιακή αντιμετώπιση του ποδηλάτου ως μέσου μετακίνησης
- Διαφήμιση και εκπαίδευση γιά τη διάδοση της χρήσης του ποδηλάτου αντί του αυτοκινήτου
- Αποτελεσματική αντιμετώπιση των ποδηλατοκλοπών.
Κατά τη διάρκεια της πορείας ο καθένας έχει την ευθύνη της μετακίνησής του. Παρακαλούμε να φροντίσετε για τις ανάγκες σας και να διαθέτετε νερό, καπέλο για το ήλιο και ό,τι ο καθένας θεωρεί απαραίτητο.
Τρίτη 8 Μαΐου 2012
Δευτέρα 7 Μαΐου 2012
Ενεργητική και Παθητική σύνταξη
1. Ενεργητική καιΠαθητική σύνταξη Γ.Φ.
2. Ενεργητική σύνταξη• Ενεργητική λέγεται η σύνταξη που μιλάει για κάποιον που κάνει κάτι. Έχει τη μορφή: Υποκείμενο – Ρήμα – Αντικείμενο Υ Ρ ΑΠχ Η μητέρα ντύνει το μωρό.
3. Παθητική σύνταξη• Παθητική λέγεται η σύνταξη που μιλάει για κάποιον που παθαίνει κάτι από κάποιον. Έχει τη μορφή: Υποκείμενο – Ρήμα – Ποιητικό Αίτιο Υ Ρ Π.Α.Πχ Το μωρό ντύνεται από τη μητέρα.
4. Παθητική σύνταξη• Η παθητική σύνταξη τονίζει περισσότερο όχι αυτόν που ενεργεί, αλλά το αποτέλεσμα της ενέργειας του. Αυτός που ενεργεί εμφανίζεται με τη μορφή ποιητικού αιτίου.
5. Ποιητικό αίτιο• Το ποιητικό αίτιο είναι ο εμπρόθετος προσδιορισμός που δηλώνει το πρόσωπο ή το πράγμα από το οποίο προέρχεται αυτό που συμβαίνει στο υποκείμενο του παθητικού ρήματος. Πχ Το μωρό ντύνεται από τη μητέρα.
6. Ποιητικό αίτιο• Το ποιητικό αίτιο εκφέρεται:α) συνήθως με την πρόθεση από + αιτιατικήΠχ Ο άρρωστος εξετάστηκε από το γιατρό.β) με την πρόθεση σε + αιτιατική όταν προσδιορίζει ρηματικά επίθετα που λήγουν σε –τος.Πχ Ήταν αγαπητός σε όλους (απ’ όλους).γ) με την πρόθεση με + αιτιατική, όταν προσδιορίζει παθητικές μετοχές.Πχ Το σπίτι ήταν φτιαγμένο με πέτρες( από πέτρες).
7. Ποιητικό αίτιο• Το ποιητικό αίτιο παραλείπεται όταν:α) εννοείται εύκολαΠχ Τράβηξα τις κουρτίνες και φωτίστηκε το δωμάτιο (εννοείται από τον ήλιο).β) είναι κάτι γενικό και αόριστοΠχ Πώς γράφεται αυτή η λέξη;
8. Μετατροπή ενεργητικής σύνταξης σε παθητική Για να μετατρέψουμε την ενεργητική σύνταξη σε παθητική κάνουμε τα εξής:• Μετατρέπουμε το ενεργητικό ρήμα σε παθητικό• Το υποκείμενο του ενεργητικού ρήματος γίνεται ποιητικό αίτιο (ονομαστική πτώση αιτιατική πτώση)• Το αντικείμενο του ενεργητικού ρήματος γίνεται υποκείμενο του παθητικού ρήματος (αιτιατική πτώση ονομαστική πτώση)
9. Παράδειγμα Υ Ρ ΑΟ Γιώργος αγόρασε το ποδήλατο.Το ποδήλατο αγοράστηκε από το Γιώργο. Υ Ρ Π.Α.
10. Μετατροπή παθητικής σύνταξης σε ενεργητική Για να μετατρέψουμε την παθητική σύνταξη σε ενεργητική κάνουμε τα εξής:• Μετατρέπουμε το παθητικό ρήμα σε ενεργητικό• Το υποκείμενο του παθητικού ρήματος γίνεται αντικείμενο του ενεργητικού (ονομαστική πτώση αιτιατική πτώση)• Το ποιητικό αίτιο γίνεται υποκείμενο του παθητικού ρήματος (αιτιατική πτώση ονομαστική πτώση)
11. Παράδειγμα Υ Ρ Π.Α.Η γέφυρα κατασκευάστηκε από τους εργάτες.Οι εργάτες κατασκεύασαν τη γέφυρα. Υ Ρ Α Γιάννης Φερεντίνος
Σάββατο 5 Μαΐου 2012
Το ποδήλατο ως μέσο μεταφοράς
Το κείμενο αυτό το επεξεργάστηκε μία ομάδα που σα σκοπό έχει να διαδώσει τη χρήση του ποδηλάτου στην Ελλάδα. Το ποδήλατο ως οικονομικό, καθαρό και υγιεινό μέσο μεταφοράς, αποτελεί μία γρήγορη και οικονομική λύση, στα δύο σημαντικότερα προβλήματα των σύγχρονων πόλεων: το κυκλοφοριακό και το πρόβλημα της ρύπανσης, χωρίς να ξεχνάμε ότι ταυτόχρονα, γυμνάζει τον οργανισμό και βοηθά αποτελεσματικά στην καταπολέμηση του άγχους.
Α. Το ποδήλατο
Ένα σύγχρονο ποδήλατο ζυγίζει 10-15 κιλά και προσφέρεται σε διάφορα μεγέθη ανάλογα με το σώμα του αναβάτη. Μπορεί μεταφέρει ένα άτομο (και δεύτερο για μικρές αποστάσεις) καθώς και αντικείμενα βάρους μέχρι 30 κιλά στη σχάρα. Μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 30-40 χιλιομέτρων την ώρα στην ευθεία και να ανέβει ακόμα και μεγάλες ανηφόρες χωρίς ιδιαίτερο κόπο με τη χρήση ταχυτήτων. Ένα μέσο σύγχρονο ποδήλατο κοστίζει σήμερα από 200 έως 600 €.
Β. Τα πλεονεκτήματα του ποδηλάτου συγκριτικά με άλλα μέσα μεταφοράς
1. Ποδήλατο και αυτοκίνητο
Η αγορά και συντήρηση ενός ποδηλάτου κοστίζει ελάχιστα. Το ποδήλατο κινείται με την ενέργεια που παίρνει ο άνθρωπος από την τροφή του. Δεν καταναλώνει λοιπόν καύσιμα και επιπλέον δεν έχει έξοδα λειτουργίας όπως παρκάρισμα, φόρους κλπ.
Σε πειράματα που έγιναν στην Αθήνα από το σύλλογο "Φίλοι του Ποδήλατου" σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων κάτω από καθημερινές συνθήκες κυκλοφορίας, βρέθηκε ότι το ποδήλατο, για αποστάσεις μέχρι 13 χιλιόμετρα είναι γρηγορότερο από το αυτοκίνητο. Ένας ποδηλάτης καταναλώνει 15 θερμίδες ανά χιλιόμετρο και κιλό, ένα ποσοστό που ισοδυναμεί με το 4% της ενέργειας που καταναλώνει για την κίνηση ενός αυτοκινήτου και του οδηγού του.
Το ποδήλατο στην πόλη:
- Ξεκινά αμέσως
- Είναι το πιο ευέλικτο μέσο μεταφοράς (δεν σταματά στο μποτιλιάρισμα)
- Παρκάρει παντού (10 ποδήλατα πιάνουν χώρο ίσο με ένα αυτοκίνητο)
- Μεταφέρεται εύκολα πάνω από σκάλες, πεζοδρόμια και πεζόδρομους
2. Ποδήλατο και μοτοσυκλέτα
Το ποδήλατο είναι πιο ευέλικτο μέσα στην πόλη απ’ ότι τα μηχανάκια και οι μοτοσυκλέτες. Μεταφέρει τα ίδια περίπου φορτία με τις μηχανές ενώ μπορεί να μεταφερθεί πολύ πιο εύκολα πάνω από εμπόδια. Απαιτεί μηδαμινή και απλή συντήρηση (δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα ανταλλακτικών) και αντιμετωπίζει μικρότερο κίνδυνο κλοπής απ’ ότι οι μηχανές (αποθηκεύεται εύκολα ακόμα και μέσα σε ένα διαμέρισμα). Σε μερικά από τα παραπάνω πειράματα τα ποδήλατα έκαναν παραπλήσιους ή λιγότερο μεγαλύτερους χρόνους από τις μοτοσυκλέτες.
Γ. Ποδήλατο και υγεία
Το ποδήλατο μαζί με το κολύμπι και το τρέξιμο, θεωρούνται τα πιο αερόβια αθλήματα. Με το ποδήλατο γυμνάζεται κυρίως το καρδιοαναπνευστικό σύστημα, καθώς και οι μυς των ποδιών. Μία μελέτη έδειξε ότι ακόμα και σε συνθήκες κυκλοφορίας σε μεγάλη πόλη (καυσαέρια, μποτιλιάρισμα) η συγκέντρωση μονοξειδίου του άνθρακα στο αίμα των ποδηλατιστών ήταν 10 φορές μικρότερη απ’ ότι σε επιβάτες και οδηγούς αυτοκινήτων. Ο ποδηλάτης εξάλλου, λόγω της ταχύτητάς του, παραμένει πολύ λιγότερο στην κυκλοφορία από τον οδηγό ή επιβάτη Ι.Χ., επιβάτες λεωφορείων, τρόλεϊ, ταξί και τους πεζούς (όλοι αυτοί έχουν μέση ωριαία ταχύτητα στην πόλη 5-10 χιλιόμετρα, ενώ οι ποδηλάτες περί τα 20).
Δ. Ποδήλατο και περιβάλλον
Το ποδήλατο είναι ένα φιλικό για το περιβάλλον μέσο μετακίνησης. Απαιτεί πολύ λίγες πρώτες ύλες για να κατασκευασθεί. Λειτουργεί με ανανεώσιμα καύσιμα (τροφή) και δεν μολύνει το περιβάλλον ηχητικά ή με καυσαέρια. Η χρήση του ποδηλάτου ανακουφίζει με δύο τρόπους την κυκλοφοριακή συμφόρηση. Αφενός ο ποδηλάτης δε χρησιμοποιεί άλλο όχημα και αφετέρου η μετακίνηση με ποδήλατο μπορεί να γίνει σε ένα τμήμα του δικτύου δρόμων της πόλης που οι οδηγοί αυτοκινήτων αποφεύγουν (στενοί δρόμοι με συχνές διασταυρώσεις).
Ε. Ποδήλατο και ψυχαγωγία
Το ποδήλατο προσφέρεται και για ψυχαγωγία. Ετσι μπορούν να πραγματοποιηθούν βραδυνές έξοδοι με ποδήλατο, ημερήσιες εκδρομές σε αποστάσεις 10-100 χλμ., δηλαδή από ½ έως 6 ώρες ποδηλασίας χωρίς ιδιαίτερο κόπο. Μπορούν επίσης να γίνουν πολυήμερα ταξίδια σε άσφαλτο και χωματόδρομο.
Το μικρό βάρος του ποδηλάτου επιτρέπει πολύ εύκολα και ανέξοδα τον συνδυασμό του με άλλα μέσα μεταφοράς όπως το τραίνο, το πλοίο και το αεροπλάνο. Το ποδήλατο μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τα δύο φύλα και όλες τις ηλικίες.
Το πιο πάνω κείμενο συντάχτηκε από το σύλλογο Φίλοι Του Ποδήλατου
Πιθανό σημείο πρόσκρουσης του δορυφόρου και η Ελλάδα
Σύμφωνα με τους τελευταίους υπολογισμούς της NASA ο "παροπλισμένος" αμερικανικός δορυφόρος που αναμένεται να πεσει στη Γη, θα εισέλθει στη γήινη ατμόσφαιρα σήμερα Παρασκευή μετά τα μεσάνυχτα ή τα ξημερώματα Σαββάτου (ώρα Ελλάδος).
Οι ειδικοί της NASA, δηλώνουν ότι παραμένει αβέβαιο το ακριβές σημείο πτώσης, αν και οι πιο πρόσφατες εκτιμήσεις τους κάνουν λόγο για μία ζώνη από τις 57 μοίρες βόρεια ως τις 57 μοίρες νότια, ζώνη που περιλαμβάνει και την Ελλάδα και συνιστούν ψυχραιμία.
Πρόκειται για τον αμερικανικό ερευνητικό δορυφόρο UARS, ο οποίος θα εισέλθει στην ατμόσφαιρα της Γης όπου και θα καταστραφεί. Ο δορυφόρος είναι ηλικίας 20 ετών και είχε κατασκευαστεί με τα τότε πρωτόκολλα ασφάλειας, γεγονός που σημαίνει ότι η NASA δεν μπορεί να υπολογίσει ούτε το πότε ακριβώς θα εισέλθει στη Γη, ούτε τα σημεία που θα πέσουν τα συντρίμμια του προκαλώντας ανησυχία για πιθανά ατυχήματα.
Ο Δορυφόρος Έρευνας Ανώτερης Ατμόσφαιρας (UARS) έχει μέγεθος ανάλογο με εκείνο ενός λεωφορείου, μήκος 11 μέτρα και συνολικό βάρος 6 τόνων! Οπως ανακοίνωσε η NASA, ο δορυφόρος θα εισέλθει στη γήινη ατμόσφαιρα κάποια στιγμή μέσα στο διάστημα 22 με 24 Σεπτεμβρίου με πιθανότερη ημερομηνία την 23η του μήνα. Η εκτίμηση των ειδικών είναι ότι το μεγαλύτερο μέρος του δορυφόρου θα καταστραφεί από την τριβή, αλλά υπολογίζεται ότι τουλάχιστον 26 κομμάτια θα "επιβιώσουν".
Το μεγάλο ερώτημα λοιπόν είναι πού ακριβώς θα πέσουν τα συντρίμια αυτά, ανάμεσά τους και ένα όργανο 150 κιλών και τρεις μπαταρίες βάρους 50 κιλών η κάθε μία! Αυτό σημαίνει ότι η NASA αδυνατεί να λάβει τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας, αν και εκτιμά ότι οι πιθανότητες να χτυπήσει κάποιος από την πτώση των συντριμμιών, είναι 1 στις 3.200!
Δείτε το animation που ετοίμασε η NASA
Τετάρτη 2 Μαΐου 2012
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)