Follow by Email

Τρίτη, 14 Ιουνίου 2011

"Κι αν σου μιλώ με παραμύθια και παραβολές...είναι γιατί τ' ακούς γλυκύτερα..." Γ. Σεφέρης


Η ΦΥΛΑΚΗ...ΜΕΣΑ...ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΜΑΣ...!

Ένας άνθρωπος σ' ένα κελί στα υπόγεια ενός κάστρου...πολλά χρόνια δεν έχει επαφή με άλλους ελεύθερους ανθρώπους και έχει ένα όνειρο...να ζήσει ελεύθερος...!
Κάποια στιγμή, του ήρθε μία αναλαμπή και αποφάσισε να φύγει ''γνωρίζοντας'' ότι ήταν πολύ δύσκολο...κινδύνευε...να τον πιάσουν και να μην τα καταφέρει...επίσης ήταν πολύ πιθανό να χάσει και τη ζωή του...αλλά ήταν αποφασισμένος...!
Πήγε στην πόρτα να την σπάσει...αλλά καθώς την ακούμπησε...είδε ότι ήταν ''ανοιχτή''
...βγήκε έξω και άρχισε να ανεβαίνει τις σκάλες...λίγο πιο πάνω σ' ένα πλατύσκαλο...άκουσε και ''είδε'' τούς φρουρούς του...αλλά αυτοί δεν τον είδαν...!
Συνέχισε να ανεβαίνει...έχοντας φόβο.....αλλά τον τραβούσε το όνειρό του.....
...''είδε'' κ' άλλους φύλακες, κανείς δεν με σταμάτησε.......!!!
...πήρα θάρρος...ίσως δεν με έβλεπαν...ίσως δεν...υπήρχαν.......;
Ανέβηκα μέχρι επάνω και βγήκα...έξω, στον ελεύθερο κόσμο...ήμουν ελεύθερος...

Αθλητομάνια


Την τελευταία εβδομάδα διδασκαλίας των φοιτητριών στην τάξη μας, ασχοληθήκαμε με τη διεξαγωγή ενός πρότζεκτ σχετικά με τον αθλητισμό, κάνοντας διάφορες δραστηριότητες. Ασχοληθήκαμε με τα υποθέματα: Ατομικά και ομαδικά αθλήματα, ανθρώπινο σώμα, διατροφή, αθλητισμός-πρωταθλητισμός και ανθρώπινο σώμα. Συνεργαστήκαμε, συζητήσαμε και μάθαμε πράγματα για διάφορα θέματα που έχουν σχέση με τον αθλητισμό, όπως για τον τρόπο με τον οποίο εκτελούνται κάποια ομαδικά και ατομικά αθλήματα, τη σχέση των ανθρώπων με αυτά και την αξία των ομαδικών αθλημάτων, τις κατηγορίες τροφών και τον υγιεινό τρόπο ζωής, τους μυς του ανθρώπινου σώματος και τον ανθρώπινο σκελετό. Επίσης, μάθαμε για τη διαφορά αθλητισμού-πρωταθλητισμού και τον τρόπο με τον οποίο παίζεται το σκάκι, δημιουργώντας παράλληλα ένα δικό μας σκάκι και μελετώντας το θέμα των σχολικών αυλών, κατασκευάσαμε μια μακέτα στην οποία παρουσιάζουμε τη δική μας πρόταση για την αλλαγή της αυλής του σχολείου μας.
Ως τελικό αποτέλεσμα των δραστηριοτήτων μας ήταν η δημιουργία ενός περιοδικού με τον τίτλο «Αθλητομάνια», στο οποίο περιέχονται διάφορα άρθρα, κολάζ, παιχνίδια και διάφορες άλλες δικές μας δημιουργίες. Την τελευταία μέρα, παρουσιάσαμε το περιοδικό και τα εκθέματά μας στη δασκάλα μας και στους γονείς που ήρθαν στην παρουσίαση της τάξης μας.
Παρακάτω παρουσιάζουμε κάποιες φωτογραφίες από την παρουσίασή μας!!!

«Μουσείο Σοκολάτας»!!!


Είμαστε φοιτήτριες του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής εκπαίδευσης του Αριστοτελείου πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και κάναμε την πρακτική μας στο 8ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, στην τάξη Γ1. Στα πλαίσια της πρακτικής μας άσκησης δουλέψαμε με τα παιδιά με τη Μέθοδο project. Το θέμα μας ήταν η σοκολάτα και το τελικό μας προϊόν ένα πανέμορφο «Μουσείο Σοκολάτας»!!! Το θέμα χωρίστηκε σε πέντε ενότητες και η κάθε ομάδα ανέλαβε από μια. Οι ενότητες ήταν οι εξής :
 Η ιστορία της σοκολάτας και η διαφήμιση της.
 Τα είδη της σοκολάτα- δίκαιο εμπόριο (faretrade).
 Τα θετικά και τα αρνητικά της σοκολάτας.
 Συνταγές .
 Άλλες χρήσεις της σοκολάτας.
Τα παιδιά ήταν ενθουσιασμένα κατά την διάρκεια του project. Κάναμε πολλές δραστηριότητες, χειροτεχνίες, κατασκευές και ζωγραφιές!!! Επίσης μια ομάδα έκανε δραματοποίηση με θέμα «Το δικαστήριο της σοκολάτας»!!! Αυτό όμως που άρεσε περισσότερο στα παιδιά, και σίγουρα δεν το είχαν ξανακάνει, ήταν να μαγειρέψουν!!! Ετοίμασαν πολύ ωραία γλυκά με απίστευτό κέφι και χαρά!!
Στο «Μουσείο Σοκολάτας» καλέσαμε τους γονείς και μαθητές από το σχολείο για να παρουσιάσουν τα παιδιά όλα όσα είχαν ετοιμάσει!!
Ήταν εντυπωσιακό το πόση χαρά, ζωντάνια, ευχαρίστηση και υπερηφάνεια ένιωθαν τα παιδιά για τον εαυτό τους, για την ομάδα τους και για τη τάξη τους!!
Αυτή η εμπειρία μας στην τάξη του Γ1 θα μας μείνει αξέχαστη!! Όλα τα παιδιά ήταν καταπληκτικά και συνεργάστηκαν για ένα άψογο αποτέλεσμα!! Συγχαρητήρια!!!

Σας ευχαριστούμε πολύ!!!

Παπαδογιάννη Ελένη
Παγκίδου Κική
Πετκίδου Χριστίνα
Σπάσου Γεωργία
Χαριτοπούλου Ευτυχία

Μάιος, 2011

( Τα παιδιά της χορωδίας).


Μία σημαντική δραστηριότητα της Παιδαγωγικής Σχολής του ΑΠΘ είναι η Πρακτική Άσκηση Φοιτητών. Στα πλαίσια του Προγράμματος Πρακτικής Άσκησης δίνεται η ευκαιρία στους φοιτητές του 4ου έτους να έρθουν σε άμεση επαφή με το αντικείμενο της επιστήμης τους, καθώς καλούνται να διδάξουν για διάστημα τριών εβδομάδων σε δημοτικά σχολεία εφαρμόζοντας διαφορετικές παιδαγωγικές μεθόδους ( ομαδοσυνεργατική, μετωπική και project). Ειδικότερα στη μέθοδο project, με τη βοήθεια των παιδιών έγινε επιλογή μιας θεματικής ενότητας( τέχνες) η οποία χωρίστηκε σε επιμέρους τμήματα και η κάθε φοιτήτρια ανέλαβε από μια ομάδα απ’ αυτές που είχαν σχηματίσει τα παιδιά. Αναλαμβάνοντας την υποκατηγορία της μουσικής σε συνεργασία με τα παιδιά δημιουργήσαμε κολάζ σχετικά με τα είδη μουσικής, κατασκευάσαμε μουσικά όργανα με τη χρήση καθημερινών υλικών και παρακολουθήσαμε ταινία με μουσικό θέμα ( Τα παιδιά της χορωδίας). Επίσης, ασχοληθήκαμε με βιβλία μουσικού περιεχομένου και προετοιμαστήκαμε πάνω σε διάφορα μουσικά κομμάτια ώστε όλα αυτά να τα παρουσιάσουμε και στις υπόλοιπες ομάδες την τελευταία μέρα μας στο σχολείο οργανώνοντας μια διαδραστική έκθεση. Απόρροια όλων αυτών ήταν οι μαθητές να καλλιεργήσουν τη συλλογικότητα και της συνεργασία, καθώς και να αξιοποιήσουν και να αναδείξουν τα ιδιαίτερα ταλέντα και τις δεξιότητές τους. Ταυτόχρονα, δίνοντας τους την ευκαιρία να παράξουν πρωτότυπο υλικό ενισχύθηκε η αυτοεκτίμησή και η αυτοπεποίθησή τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι μετά το πέρας της όλης δραστηριότητας ένα μεγάλο χαμόγελο ήταν σχηματισμένο στα πρόσωπα όλων των παιδιών.

Η ομάδα της μουσικής


Σας ευχαριστώ πολύ για όλες τις όμορφες και δημιουργικές στιγμές που ζήσαμε μαζί. Χάρηκα πολύ που σας γνώρισα και που συνεργαστήκαμε στην ομάδα της μουσικής. Σας εύχομαι καλή πρόοδο και να έχετε ένα πολύ όμορφο καλοκαίρι.

Με αγάπη
Δασκάλα Γεωργία