Follow by Email

Τετάρτη, 4 Απριλίου 2012

7ος μαραθωνιος Μέγας Αλέξανδρος

Υπό την αιγίδα του δήμου Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιηθεί Κυριακή 1 Απριλίου ο 7ος Διεθνής Μαραθώνιος "Μέγας Αλέξανδρος" , μία αθλητική διοργάνωση, που μέσα από τη διεθνή εμβέλεια και συμμετοχή, αναδεικνύει την πόλη της Θεσσαλονίκης, στοιχεία της ιστορίας της και του πολιτισμού της, προωθώντας τη συμμετοχή των πολιτών σε δράσεις κοινωνικής και περιβαλλοντικής ευαισθησίας. Η εντυπωσιακή και αλματώδης εξέλιξη της διοργάνωσης, που πραγματοποιείται από το 2006, διαπιστώνεται και στο εντυπωσιακό ρεκόρ συμμετοχών στο αγωνιστικό πρόγραμμα της φετινής διοργάνωσης: 1200 αθλητές -τριες στον Μαραθώνιο, 1400 αθλητές -τριες στο δρόμο των 10 χλμ, 1800 αθλητές Συνολικά 6000 δρομείς από περισσότερες από 30 χώρες και σημαντική συμμετοχή από τις χώρες των Βαλκανίων, όπως Αλβανία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Σερβία και Τουρκία, θα συμμετέχουν σε αυτή την γιορτή του αθλητισμού για την πόλη της Θεσσαλονίκης και θα τερματίσουν στο Λευκό Πύργο, κοινό σημείο τερματισμού όλων των δρόμων, την Κυριακή 1 Απριλίου του 2012. Οι διαδρομές και οι παράλληλες εκδηλώσεις, ο αγώνας δρόμου 1000 μ. που είναι αφιερωμένος στην προστασία του περιβάλλοντος, στον οποίο συμμετέχουν μαθητές δημοτικών σχολείων με το σύνθημα ο αγώνας για το περιβάλλον είναι μαραθώνιος, η κοινωνική ευθύνη και η περιβαλλοντική προσφορά, διευρύνουν περαιτέρω τη συμμετοχή των δρομέων, ευαισθητοποιούν και προβάλλουν μηνύματα και επενδύουν στο μέλλον ενεργοποιώντας τα παιδιά, ως τους μελλοντικούς πρωταγωνιστές των εξελίξεων. Ο τερματισμός του 7ου Διεθνούς Μαραθωνίου «Μέγας Αλέξανδρος» θα μεταδοθεί ζωντανά από τη Δημοτική Τηλεόραση - TV 100 από τις 08:00 έως 14:00. Μαρία Μυρ. Στ1

Aκάθιστος Ύμνος

Ακάθιστος ύμνος ονομάζεται γενικά κάθε ορθόδοξος χριστιανικός ύμνος ο οποίος ψάλλεται από τους χριστιανούς πιστούς σε όρθια στάση. Έχει επικρατήσει όμως να λέγεται έτσι ένας ύμνος (Κοντάκιο) της ορθόδοξης Εκκλησίας προς τιμήν της Θεοτοκου, ο οποίος ψάλλεται στους ναούς τις πέντε πρώτες Παρασκευές της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, τις πρώτες τέσσερις τμηματικά, και την πέμπτη ολόκληρος. Είναι ένας ύμνος που αποτελείται από προοίμιο και 24 οίκους (στροφές) σε ελληνική αλφαβητική ακροστιχίδα, από το Α ως το Ω (κάθε «οίκος» ξεκινά με το αντίστοιχο κατά σειρά ελληνικό γράμμα). Το θέμα του είναι η εξύμνηση της ενανθρώπισης του Θεού μέσω της Θεοτόκου, πράγμα που γίνεται με πολλές εκφράσεις χαράς και αγαλλίασης, οι οποίες του προσδίδουν θριαμβευτικό τόνο. ΙΣΤΟΡΙΑ Το έτος 626 και ενώ ο Αυτοκράτορας Ηράκλειος ηγούνταν εκστρατείας του βυζαντινού στρατού κατά των Περσών, η Κωνσταντινούπολη πολιορκήθηκε αιφνιδίως από τους [3Αβάρους Γνωρίζοντας την απουσία του στρατού, οι Άβαροι απέρριψαν κάθε πρόταση εκεχειρίας και την 6η Αυγούστου κατέλαβαν την Παναγιά των Βλαχερνών. Σε συνεργασία με τους Πέρσες, τη νύχτα της 7ης προς 8η Αυγούστου, ετοιμάζονταν για την τελική επίθεση, ενώ ο Πατριάρχης Σέργιος περιέτρεχε τα τείχη της Πόλης με την εικόνα της Παναγίας της Βλαχερνίτισσας και ενεθάρρυνε το λαό στην αντίσταση. Τη νύχτα εκείνη, φοβερός ανεμοστρόβιλος, που αποδόθηκε σε θεϊκή αρωγή, δημιούργησε τρικυμία και κατέστρεψε τον εχθρικό στόλο, ενώ αντεπίθεση των αμυνομένων προξένησε τεράστιες απώλειες στους Αβάρους και τους Πέρσες, οι οποίοι αναγκάστηκαν να λύσουν την πολιορκία και να αποχωρήσουν άπρακτοι. Την 8η Αυγολυστου, η Πόλη είχε σωθεί από τη μεγαλύτερη ως τότε απειλή της ιστορίας της. Ο λαός, θέλοντας να πανηγυρίσει τη σωτηρία του, την οποία απέδιδε σε συνδρομή της Θεοτόκου, συγκεντρώθηκε στο Ναό της Παναγίας των Βλαχερνών. Τότε, κατά την παράδοση, όρθιο το πλήθος έψαλε τον από τότε λεγόμενο «Ακάθιστο Ύμνο» στην Παναγία, αποδίδοντας τα «νικητήρια» και την ευγνωμοσύνη του «τῇ ὑπερμάχῳ στρατηγῷ». Τῇ ὑπερμάχῳ στρατηγῷ τὰ νικητήρια, ὡς λυτρωθεῖσα τῶν δεινῶν εὐχαριστήρια, ἀναγράφω σοι ἡ Πόλις σου Θεοτόκε. Ἀλλ' ὡς ἔχουσα τὸ κράτος ἀπροσμάχητον, ἐκ παντοίων με κινδύνων ἐλευθέρωσον, ἵνα κράζω σοι• Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε Μαρία Μυρ. ΣΤ1

ΝΑΝΤΙΑ ΚΟΜΑΝΕΤΣΙ


Η Νάντια Κομανέτσι είναι Ρουμάνα αθλήτρια της ενόργανης γυμναστικής.Γεννήθηκε στις 12 Νοεμβρίου 1961 στο Ονέστι της Ρουμανίας. Άρχισε την ενασχόληση με τη γυμναστική στα 6 της χρόνια.Στο πρώτο της Εθνικό πρωτάθλημα το 1969 τερμάτισε στην 13η θέση. Την επόμενη χρονιά, όμως, τερμάτισε πρώτη, καθιστώντας την ως τη νεαρότερη αθλήτρια που κέρδισε το Εθνικό πρωτάθλημα της χώρας της.Στα 13 της χρόνια συμμετείχε στο ΠανευρωπαΪκό Πρωτάθλημα,στο Σκίεν της Νορβηγίας,όπου και κέρδισε το χρυσό μετάλλιο σε όλα τα αθλήματα εκτός από τις ασκήσεις εδάφους,που κέρδισε το ασημένιο μετάλλιο.Στα 14 της, συμμετείχε στους Θερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του 1976 του Μόντρεαλ,όπου στις παράλληλες μπάρες σημείωσε τη μεγαλύτερη βαθμολογία όλων των εποχών στο άθλημα, δηλαδή το τέλειο 10.Στους Θερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες 1980 στην Μόσχα κέρδισε δύο χρυσά και δύο ασημένια μετάλλια. Η Κομανέτσι ανακοίνωσε την απόσυρσή της από την ενόργανη γυμναστική το 1981.
Στέλλα Δομ. ΣΤ1

H καρτ ποστάλ της ηλιακής καταιγίδας

Ισπανός φωτογράφος τράβηξε ένα καταπληκτικό «πορτρέτο» του πρόσφατου φαινομένου

Ο ισπανός φωτογράφος Χουάν Μανιουέλ Πέρεθ Ραγιέγκο ήταν ένας από τους εκατοντάδες επαγγελματίες και ερασιτέχνες φωτογράφους που μαθαίνοντας ότι ο Ηλιος βρισκόταν το πρώτο 15νθημερο του Μαρτίου σε έντονη δραστηριότητα προσπάθησαν να αποτυπώσουν το φαινόμενο.

Ο Ραγιέγκο έστησε την κάμερα του σε ένα σημείο λίγο έξω από την πόλη Μέριδα όπου οι συνθήκες, η ορατότητα και η θέση του Ηλιου, ήταν ιδανικές για τέτοιες λήψεις.

Μια απο τις φωτογραφίες που τράβηξε ο Ραγιέγκο είναι υπέροχη και μοιάζει με εικόνα που προορίζεται για καρτ ποστάλ. Ωστόσο πέρα από την ομορφιά της εικόνας, αν κάποιος κοιτάξει πιο προσεκτικά τον Ηλιο θα δει καθαρά την περιοχή 1429 στην οποία εκδηλώθηκε στις αρχές Μαρτίου μια από τις πιο ισχυρές ηλιακές εκλάμψεις των τελευταίων ετών.

Η έκλαμψη προκάλεσε μια πολύ ισχυρή καταιγίδα φορτισμένων σωματιδίων η οποία, αν και πλησίασε τη Γη, δεν προκάλεσε τελικά σοβαρά προβλήματα. Οι σκούρες κηλίδες στο πάνω δεξιά μέρος του μητρικού μας άστρου είναι η περιοχή όπου εξελισσόταν το φαινόμενο.

Από την άλλη πλευρά η NASA έδωσε χθες στη δημοσιότητα μια νέα εντυπωσιακή εικόνα του φαινομένου