Follow by Email

Τετάρτη, 12 Μαΐου 2010

Είμαστε ότι τρώμε ή τρώμε ότι είμαστε;

Το 50% των θανάτων από ασθένειες, εξαρτάται ή τουλάχιστον σχετίζετε με την διατροφή.

Σήμερα είναι σαφές ότι οι διάφορες τροφικές ουσίες που καταναλώνουμε πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, λίπη, άλατα κ.ά.εμπλέκονται σε αντιδράσεις από τις οποίες εξαρτώνται οι ισορροπίες, διεργασίες αποτοξίνωσης και τελικά η συνολική κατάσταση υγείας και ευεξίας του οργανισμού μας.

Πιο συγκεκριμένα θεωρείται ότι η συγκέντρωση στον οργανισμό κάποιων τροφικών στοιχείων π.χ. φολικό οξύ, νιασίνη, βιταμίνες Β12 και Ε κ.ά. αποτελούν ασπίδα προστασίας για την ακεραιότητα του DNA μας.
Ενώ τρία τουλάχιστον ιχνοστοιχεία που περιέχονται σε κάποιες τροφές, ριβοφλαβίνη, παντοθενικό οξύ, βιοτίνη, ίσως σε μεγάλες συγκεντρώσεις να διευκολύνουν τη συχνότητα των γονιδιακών βλαβών.

Σχετικά με τις διαιτολογικές μας συνήθειες προκύπτει ένα εύλογο αλλά βασανιστικό ερώτημα:
μέχρι που φτάνει η επιρροή και η εξουσία των γονιδίων και που αρχίζει η επιρροή του περιβάλλοντος.
Με άλλα λόγια είμαστε ότι τρώμε ή τρώμε ότι είμαστε; ΄Αρθρο του Σπύρου Μανουσέλη
Εσείς τι λέτε; Γράψτε τις απόψεις σας.

3 σχόλια:

  1. Οι άνθρωποι έχουν διαφορετικές συνήθειες στα φαγητά. Άλλοι προτιμούν τα φαγητά να τα τρώνε βραστά, άλλοι ψητά, άλλοι μαγειρευτά κ.τ.λ. Η σωστή διατροφή, όμως, θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει τρόφιμα από ολόκληρη την τροφική πυραμίδα, τα οποία περιέχουν υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, βιταμίνες και άλλα θρεπτικά συστατικά που προσφέρουν ευεξία, σωστή πνευματική λειτουργία, ψυχική ισορροπία, σωματική αντοχή και το κυριότερο, προστασία από τυχόν ασθένειες. Αντίθετα, θα πρέπει να αποφεύγουμε τροφές που περιέχουν λίπη, χρωστικές ουσίες, άλατα και χημικά, τα οποία έχουν ως αποτελέσματα την παχυσαρκία, την έλλειψη προσοχής και τη σωματική αδυναμία.
    Εκτός, όμως, από τις προτιμήσεις του κάθε ανθρώπου στο φαγητό, σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν και τα γονίδιά του. Όταν λέμε «γονίδια» εννοούμε την κληρονομικότητα του κάθε ανθρώπου. Εάν, για παράδειγμα, μια ηλικιωμένη γυναίκα είχε κατά τη διάρκεια της ζωής της ευαίσθητο στομάχι και αλλεργία στο αυγό, είναι δυνατόν η εγγονή της να παρουσιάσει την ίδια αλλεργία. Ακόμη, μπορεί, ενώ τα μέλη μιας οικογένειας είναι δυνατά και ψηλά, ο μικρός γιος να βγει παχύσαρκος και να προτιμά τα λιπαρά φαγητά, επειδή ο θείος του ήταν έτσι. Αυτή είναι η έννοια του «τρώμε ότι είμαστε».
    Σε άλλη περίπτωση, όμως, ο άνθρωπος επηρεάζεται άμεσα από τη νοοτροπία του περιβάλλοντός του. Ας παρουσιάσουμε την οικογένεια με τον παχύσαρκο γιο. Εάν η οικογένεια έχει αδυναμία στις υγιεινές τροφές, όπως φρούτα, λαχανικά, ψάρια και άλλα, θα προσπαθήσει να βοηθήσει το γιο, ώστε να καταναλώνει αυτές τις τροφές. Έτσι η δράση του αρνητικού γονιδίου θα αρχίσει να μειώνεται. Τρώμε υγιεινά, είμαστε υγιείς. Τρώμε ανθυγιεινά, κινδυνεύουμε ολικά. Αυτό σημαίνει «είμαστε ότι τρώμε».
    Συμπερασματικά η διατροφή μας εξαρτάται από τις προτιμήσεις μας, τα γονίδιά μας και τη νοοτροπία του περιβάλλοντός μας. Κάθε περίπτωση ασφαλώς έχει θετικά και αρνητικά και για να δημιουργήσουμε το σωστό συνδυασμό θα πρέπει να συνδυάσουμε και τις τρεις περιπτώσεις.
    Παπάζη θεοδώρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΤΙ ΤΡΩΜΕ Η ΤΡΩΜΕ ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ;

    Είμαστε ότι τρώμε ή τρώμε ότι είμαστε; Η φράση αυτή αναφέρεται στη διατροφή μας. Υπάρχουν καλά και κακά πλεονεκτήματα .Tα καλά είναι ότι όταν κάνουμε μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή δεν κινδυνεύουμε από την παχυσαρκία και τις καρδιακές παθήσεις. Tο μυστικό της καλής διατροφής βρίσκεται σε πολύ απλούς κανόνες. Πρέπει να τρώμε ούτε παρά πολύ ούτε λίγο και να παίρνουμε 3 με 4 γεύματα την ημέρα: πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό .Υπάρχει όμως και μια άλλη εκδοχή: ότι το πρωί πρέπει να τρως σαν άρχοντας, το μεσημέρι σαν βασιλιάς και το βραδύ σαν φτωχός .Είναι σημαντικό να τρώμε τα γεύματα όσο πιο συχνά γίνεται μακριά από θόρυβο ή και αναστάτωση. Πρέπει να μασάμε αργά και να χωνεύουμε με ησυχία. Είναι σημαντικό αυτό. Ακόμη καλό είναι να τρώμε λαχανικά και πολλά φρούτα. Πρέπει συχνά να πίνουμε γάλα γιατί το γάλα περιέχει ασβέστιο, απαραίτητο για το σχηματισμό των οστών και των δοντιών. Επίσης πρέπει να πίνουμε νερό τουλάχιστον 1,5 λίτρο την ημέρα διότι το νερό φέρνει θρεπτικά στοιχεία. Τα κακά είναι ότι εάν ακολουθούμε κακή διατροφή τότε κινδυνεύει να καταστραφεί ο οργανισμός μας. Καραμέλες, σοκολάτες, γαριδάκια και πολλά άλλα αποτελούν τα εκρηκτικά μενού. Τι εννοώ όμως; Εννοώ ότι μέσα από αυτά κρύβονται πολλά λιπαρά. Το σώμα μας παίρνει ενέργεια από τα τρόφιμα. Το 50% των θανάτων από ασθένειες οφείλονται στην κακή διατροφή. Τέλος σας συμβουλεύω να κάνετε σωστή διατροφή και να γυμνάζεστε για το δικό σας καλό
    ΠΑΥΛΟΣ ΣΕΜΕΡΤΖΙΔΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η διατροφή μας παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην υγεία μας. Πρέπει να προσέχουμε τι τρώμε.Αν τρεφόμαστε υγιεινά και αθλούμαστε καθημερινά, η υγεία μας βρίσκεται σε αρκετά καλό δρόμο. Κατά τη γνώμη μου η φράση "Τρώμε ότι είμαστε ή είμαστε ότι τρώμε" είναι σχετική. Τι εννοώ μ' αυτό; Εννοώ ότι "είμαστε ότι τρώμε" όταν, ανάλογα με τη διατροφή μας, επηρεάζεται η υγεία μας, ενώ "Τρώμε ότι είμαστε" όταν το σωματότυπό μας επηρεάζεται απ' τα γονίδιά μας. Όμως, πάντα ο ίδιος μας ο εαυτός, επηρεάζει, έστω και σ' ένα πολύ μικρό βαθμό, την υγεία μας.

    Όλγα-Μαρία Στ. ΣΤ'2

    ΑπάντησηΔιαγραφή