Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2015

Ο γαλάζιος ουρανός του Πλούτωνα!!


Μια αναπάντεχη έκπληξη για την ομάδα ελέγχου του New Horizons, όταν αντίκρισαν τις πρώτες έγχρωμες εικόνες της ατμόσφαιρας του Πλούτωνα.

Το γαλάζιο χρώμα στον ουρανό του νάνου πλανήτη προκαλείται από την σκέδαση του ηλιακού φωτός από τα μόρια θολίνων που βρίσκονται ψηλά στην ατμόσφαιρα. Οι θολίνες δημιουργούνται από την διάσπαση του αζώτου και του μεθανίου από την υπεριώδη ακτινοβολία και σχηματίζουν μακρομόρια τα οποία σταδιακά επικάθονται στην επιφάνεια χαρίζοντας της κοκκινωπές αποχρώσεις.
Ένας υποθετικός παρατηρητής στην επιφάνεια του Πλούτωνα δεν θα έβλεπε όμως έναν γαλάζιο ουρανό όπως στην Γη, λόγω της πολύ μικρής πυκνότητας της ατμόσφαιρας του.

Παρασκευή 2 Οκτωβρίου 2015

EUROPEAN DAY OF LANGUAGES

Η Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 26 Σεπτεμβρίου.
Δ1

Δ2

ΣΤ2
Πρόκειται για ένα θεσμό που καθιερώθηκε το Δεκέμβριο του 2001 για να τονιστεί η σημασία εκμάθησης ξένων γλωσσών, για να αναδειχθούν οι λιγότερο διαδεδομένες γλώσσες και για να προβληθεί η γλωσσική πολυμορφία ως θετικό στοιχείο μέσα στην κοινωνία της παγκοσμιοποίησης (Romaine, 2013).
Στο πλαίσιο αυτού του εορτασμού, οι μαθητές/μαθήτριες της Δ1, Δ2 και Στ2 δημιούργησαν σημαίες χωρών της Ευρώπης για να μεταφέρουν το εορταστικό κλίμα στους κόλπους του σχολείου μας. Η Γ1 τραγούδησε ένα τραγούδι που προβλήθηκε από το youtube, ενώ όλοι/ες οι μαθητές/τριες με καταγωγή από άλλες χώρες, όπως Αλβανία, Βουλγαρία, κ.λπ. είπαν «Σ’αγαπώ» και «Γεια σου!» στη μητρική τους γλώσσα.

maria emmanouilidou

Ο Δικός μου Ασημένιος δρόμος

   Θα έπρεπε να σκέφτομαι για χρόνια για το ποιος είναι ο βαθύτερος λόγος της ύπαρξής μου.
   Θα μπορούσα απλά να γράψω πως όταν μεγαλώσω θέλω να γίνω συγγραφέας. Μάλλον! Να μπορέσω να τυπώσω στο χαρτί λέξεις, σειρές σελίδες για τα πράγματα που με έναν μόνο, έναν θα είχαμε τις ίδιες ιδέες, τις ίδιες απόψεις, τα ίδια ''πιστεύω''. Για το ρατσισμό, την ξενοφοβία, το ότι τα φαινόμενα απαιτούν και πως καλύτερα είναι να μη βγάζουμε γρήγορα συμπεράσματα.
   Αλλά αν το σκεφτείς...δεν ξέρω.
   Το μόνο σίγουρο είναι πως δεν είμαι από τους ανθρώπους που κάθονται στα αυγά τους. Σίγουρα όμως όποιος με έχει γνωρίσει θα έχει σχηματίσει τη δική του γνώμη.
   Αλλά ας μη ξεφεύγουμε από το θέμα.
                               Ο Δικός μου Ασημένιος Δρόμος
                      δεν είναι σίγουρα στρωμένος με ροδοπέταλα.
                       Προτιμώ απλά να έχει καλά ηχητικά εφέ..
                                                                                          Στ 2'  Στέλλα Μπ.
<< O  δικός  μου ασημένιος δρόμος >>
  Όλοι σε αυτή τη ζωή έχουν έναν ασημένιο δρόμο. Kάποιους μπορεί  να  τους οδηγεί σε άλλη χώρα, σε άλλη ήπειρο και άλλους έως και το φεγγάρι!!!
 Ο δικός μου ασημένιος δρόμος με οδηγεί σε πολλά παιδικά χαμόγελα , τα οποία θα τα έχω βοηθήσει με τη δική μου φροντίδα. Θέλω να ταξιδεύω σε διάφορα μέρη του κόσμου που τα παιδιά δε μπορούν να έχουν πρόσβαση στη μάθηση. Σ’ αυτές τις περιοχές θα διδάξω και θα βοηθήσω τα παιδάκια να βρουν το δικό τους ασημένιο δρόμο.
Ναι, αυτός είναι ο δικός μου ασημένιος δρόμος. Να ταξιδεύω σε όλο τον κόσμο και να χαρίζω χαμόγελα.




ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ Λ.

[Ο ασημένιος δρόμος]

Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου 2015

Ολική έκλειψη σελήνης 28 Σεπτεμβρίου

Τα ξημερώματα της Δευτέρας 28 Σεπτεμβρίου θα έχουμε την τύχη να παρατηρήσουμε μια ολική έκλειψη Σελήνης.
Το γεγονός, ότι η Σελήνη θα βρίσκεται και στο περίγειό της (την κοντινότερη απόσταση από την Γη) την στιγμή της έκλειψης, θα συμβάλει στην δημιουργία του φαινομένου της υπερπανσελήνου, με την Σελήνη να εμφανίζεται 14% μεγαλύτερη σε σχέση με την διάμετρο της στο απόγειο.
Η ομάδα παρατήρησης του Ομίλου προγραμματίζει να απολαύσει το φαινόμενο με τα τηλεσκόπιά της στην παραλία της Θεσσαλονίκης και να μοιραστεί με το κοινό της πόλης που θα ξενυχτήσει, την σπάνια εμπειρία.
Λεπτομέρειες για το σημείο παρατήρησης θα ανακοινωθούν.
Παρακολουθείστε την ολική έκλειψη Σελήνης με τα τηλεσκόπια των μελών του ΟΦΑ.
Η ομάδα παρατήρησης του ΟΦΑ θα στήσει τα τηλεσκόπια της στην παραλία Θεσσαλονίκης στο ύψος του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου Θεσσαλονίκης (Μεγ. Αλεξάνδρου) για την παρακολούθηση του φαινομένου.
Θα βρίσκονται στο σημείο από τις 03.30 τα ξημερώματα μέχρι την δύση της Σελήνης στις 07:20.
Ντυθείτε ζεστά, πάρτε έναν καφέ και ελάτε να θαυμάσουμε και να φωτογραφίσουμε την ολική έκλειψη της «υπερπανσελήνου».
Σε περίπτωση κακοκαιρίας η παρατήρηση θα ματαιωθεί.
Όμιλος Φίλων Αστρονομίας

Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2015

Φθινοπωρινή Ισημερία

Φθινοπωρινή Ισημερία σήμερα (στο βόρειο ημισφαίριο), με τον Ήλιο να διασχίζει τον ουράνιο ισημερινό και να ξεκινά επίσημα το φθινόπωρο!!!

Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2015

Αστροναύτες του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού είδαν την ατμόσφαιρα της Γης να κοκκινίζει

Ένα ακόμη εντυπωσιακό φαινόμενο κατέγραψαν με τις φωτογραφικές κάμερές τους οι αστροναύτες του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού.

Η έντονη δραστηριότητα που παρουσιάζει το τελευταίο διάστημα ο Ήλιος είχε ως αποτέλεσμα να προκληθούν αλλεπάλληλες εκλάμψεις.

Αυτές οι εκλάμψεις δημιουργούν τις λεγόμενες ηλιακές καταιγίδες οι οποίες εκτοξεύουν στο Διάστημα γιγάντιες ποσότητες φορτισμένων σωματιδίων.


Όταν αυτά τα σωματίδια φτάνουν στη Γη προκαλούν το φαινόμενο του σέλαος ενώ ταυτόχρονα προκαλούν προβλήματα στους τηλεπικοινωνιακούς δορυφόρους και τα ηλεκτρικά δίκτυα.

Η έντονη δραστηριότητα του μητρικού μας άστρου των τελευταίων ημερών είχε ως αποτέλεσμα να προκληθούν πολλές καταιγίδες, τρεις εκ των οποίων «ταξίδεψαν» μέχρι τη Γη και λίγο πριν εισέλθουν στην ατμόσφαιρα του πλανήτη μας ενώθηκαν με αποτέλεσμα να δημιουργήσουν ένα σπάνιο σέλας που είχε έντονο ερυθρό χρώμα.

Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2015

Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης – Τα κεφάλαια που δεν θα αξιοποιηθούν.




Φυσικές Επιστήμες Ε΄ Δημοτικού
ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΕΡΓΕΙΑ
Φύλλο εργασίας 4: Η ενέργεια υποβαθμίζεται (σελ. 48-50)

ΕΝΟΤΗΤΑ: ΠΕΠΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Φύλλο εργασίας 2: Τα δόντια μας - Η αρχή του ταξιδιού της τροφής.
Αφαιρείται μόνο η σελίδα 62: δραστηριότητα για το εσωτερικό των δοντιών. Αφαιρείται και η εργασία 2, σελ. 63.
ΕΝΟΤΗΤΑ: ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ
Φύλλο εργασίας 2: Το ηλεκτροσκόπιο (σελ. 98-100)

Φύλλο Εργασίας 5: Το ηλεκτρικό ρεύμα (σελ. 109-111)

ΕΝΟΤΗΤΑ: ΜΗΧΑΝΙΚΗ
Φύλλο εργασίας 1: Η ταχύτητα (σελ. 162-163)
Φύλλο εργασίας 8: Η πίεση (σελ. 188-190)
Φύλλο εργασίας 9: Η υδροστατική πίεση (σελ. 191-193)
Φύλλο εργασίας 10: Η ατμοσφαιρική πίεση (σελ. 194-197)
ΕΝΟΤΗΤΑ: ΜΙΓΜΑΤΑ*
Φύλλο εργασίας 1: Μελετάμε τα μίγματα (σελ. 30-33)
Φύλλο εργασίας 2: Μελετάμε τα διαλύματα (34-37)



Φυσικές Επιστήμες ΣΤ΄ Δημοτικού
ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Φύλλο Εργασίας 1: Ερευνώντας και ανακαλύπτοντας (σελ. 12-14)
Φύλλο Εργασίας 2: Πώς μελετάμε τον κόσμο γύρω μας (σελ. 15)
Φύλλο Εργασίας 3: Ο δεκάλογος του καλού πειραματιστή (σελ. 16-17)
ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΕΡΓΕΙΑ
Φύλλο Εργασίας 4: Επεξεργασία του αργού πετρελαίου (σελ. 28-30)
Φύλλο Εργασίας 5: Το πετρέλαιο ως πηγή ενέργειας (σελ. 31-32)
Φύλλο Εργασίας 6: Το πετρέλαιο ως πρώτη ύλη (σελ. 33-34)
Φύλλο Εργασίας 8: Οι ορυκτοί άνθρακες ως πηγή ενέργειας (σελ. 37-38)
Φύλλο Εργασίας 10: Το φυσικό αέριο ως πηγή ενέργειας (σελ. 41-42)
Φύλλο Εργασίας 11: Πετρέλαιο, ορυκτοί άνθρακες ή φυσικό αέριο; (σελ. 43-44)
ΕΝΟΤΗΤΑ ΦΥΤΑ:
Φύλλο Εργασίας 2: Η φωτοσύνθεση (σελ. 72-75)





ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ε΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Κεφ.
ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ (ΒΜ)
ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
(ΤΕ)
1ο

εργασία  ε
2ο
ολόκληρο το κεφάλαιο
ολόκληρο το κεφάλαιο
3ο
εργασία 1
εργασία δ
4ο

εργασίες δ 
και ε
5ο
ολόκληρο το κεφάλαιο
ολόκληρο το κεφάλαιο
6ο

εργασία  ε
Επ. 1ο
εργασία 4
εργασία γ
9ο

εργασία δ
10ο
ολόκληρο το κεφάλαιο
ολόκληρο το κεφάλαιο
11ο

εργασία ε
Επ. 2ο
εργασία 6
εργασίες  δ, ε
15ο
εργασία 2
εργασίες β, ε
16ο
εργασία 1
εργασίες α, β, γ
17ο
εργασία 1
εργασίες α, ε
19ο
ολόκληρο το κεφάλαιο
ολόκληρο το κεφάλαιο
20ο
ολόκληρο το κεφάλαιο
ολόκληρο το κεφάλαιο
Επ. 3ο
εργασίες 1γ, ε
εργασίες δ, ε
22ο
ολόκληρο το κεφάλαιο
ολόκληρο το κεφάλαιο
23ο
ολόκληρο το κεφάλαιο
ολόκληρο το κεφάλαιο
24ο
εργασία 4
εργασία α
25ο
εργασία 1
εργασία δ
26ο

εργασία ε
27ο

Βλέπε κείμενο διαχείρισης της ύλης
28ο

εργασίες δ, ε : να γίνει μια περίπτωση σε καθένα
Επ. 4ο
εργασία  1β,γ,δ,ε

Βλέπε κείμενο διαχείρισης της ύλης.
εργασίες α, β : να μη γίνουν οι αναφορές στα ποσοστά
30ο
Εργασία  2
Βλέπε κείμενο διαχείρισης της ύλης.
εργασία β

η μισή εργασία γ
31ο
Η χρήση του μετατροπέα μήκους, προτείνεται να μην αξιοποιηθεί διδακτικά ή, εναλλακτικά, επαφίεται στη διακριτική ευχέρεια του εκπαιδευτικού
το δεύτερο ερώτημα από κάθε σκέλος της εργασίας ε.
32ο
Βλέπε κείμενο διαχείρισης της ύλης.
εργασία δ
33ο

εργασίες α, δ : από τη δ εξαιρείται το τελευταίο σκέλος
34ο

εργασίες β, γ Βλέπε κείμενο διαχείρισης της ύλης.
35ο
ολόκληρο το κεφάλαιο
ολόκληρο το κεφάλαιο
36ο
εργασία 3

37ο

εργασία 3: Καλύπτεται από τη δραστηριότητα ανακάλυψης.

39ο
αφαιρούνται οι αναφορές στα ποσοστά
Βλέπε κείμενο διαχείρισης της ύλης.
40ο
εργασία 4.
Βλέπε κείμενο διαχείρισης της ύλης.
43ο

εργασία γ
44ο

εργασία γ
45ο
εργασία 1. Βλέπε κείμενο διαχείρισης της ύλης.
εργασία δ
48ο
ολόκληρο το κεφάλαιο
ολόκληρο το κεφάλαιο
49ο

εργασία γ, το δεύτερο ερώτημα
50ο
η δραστηριότητα της σελίδας 129 Βλέπε κείμενο διαχείρισης της ύλης.

51ο

εργασία  δ
52ο
εργασία


όλες οι εργασίες.
54ο
εργασία 2
το τελευταίο ερώτημα
εργασίες γ, δ, ε.
55ο
ολόκληρο το κεφάλαιο
ολόκληρο το κεφάλαιο




ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Κεφ.
ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ (ΒΜ)
ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (ΤΕ)
1ο

4η άσκηση2ο πρόβλημα
5ο

1η ασκ.(β,δ,ε,ζ,η)
2η ασκ. (α,β,ε)
3η  ασκ. (τα 3 τελευταία)
6ο
1η δραστηριότητα
3η άσκηση, 
1ο πρόβλημα
8ο
1η δραστηριότητα, 2η εφαρμογή
1η, 3η άσκηση, 1ο πρόβλημα
9ο
ολόκληρο το κεφάλαιο
ολόκληρο το κεφάλαιο
10ο
ολόκληρο το κεφάλαιο
ολόκληρο το κεφάλαιο
11ο
ολόκληρο το κεφάλαιο
ολόκληρο το κεφάλαιο
18ο
ολόκληρο το κεφάλαιο
ολόκληρο το κεφάλαιο
21ο
εφαρμογή
1η άσκηση,
1ο πρόβλημα
22ο

2ο πρόβλημα
25ο
1η, 2η εφαρμογή, ερωτήσεις για αυτοέλεγχο και συζήτηση

26ο


27ο


28ο


29ο


ανακεφ.
ορισμοί
1ο πρόβλημα
31ο

1ο πρόβλημα
33ο
1η δραστηριότητα,         εφαρμογή
2η άσκηση
37ο
Βλέπε παρακάτω κείμενο διαχείρισης της ύλης.

38ο

2ο  πρόβλημα
39ο

2ο  πρόβλημα
42ο

3ο πρόβλημα
43ο

4ο πρόβλημα
45ο
εφαρμογή

47ο
εφαρμογή

48ο
εφαρμογή

50ο
ολόκληρο το κεφάλαιο
ολόκληρο το κεφάλαιο
51ο
ολόκληρο το κεφάλαιο
ολόκληρο το κεφάλαιο
52ο
1η δραστηριότητα,     1η,2η εφαρμογή
1ο, 2ο και 3ο πρόβλημα.
53ο
Βλέπε παρακάτω κείμενο διαχείρισης της ύλης.
Βλέπε παρακάτω κείμενο διαχείρισης της ύλης.
54ο
1η  δραστηριότητα, ο ορισμός της ακολουθίας και του όρου της ακολουθίας.

55ο
ολόκληρο το κεφάλαιο
Βλέπε παρακάτω κείμενο διαχείρισης της ύλης.
56ο
Βλέπε παρακάτω κείμενο διαχείρισης της ύλης.
Βλέπε παρακάτω κείμενο διαχείρισης της ύλης.
57ο
ολόκληρο το κεφάλαιο
ολόκληρο το κεφάλαιο
58ο
1η δραστηριότητα
2ο πρόβλημα Βλέπε κείμενο διαχείρισης της ύλης.
59ο

2η άσκηση
60ο
1η, 2η δραστηριότητα – 1η εφαρμογή
1η άσκηση, 1ο πρόβλημα
61ο

ασκήσεις 2η, 3η
62ο
Βλέπε παρακάτω κείμενο διαχείρισης της ύλης.
2η άσκηση
63ο
Βλέπε παρακάτω κείμενο διαχείρισης της ύλης.

67ο
ολόκληρο το κεφάλαιο
ολόκληρο το κεφάλαιο




Η  αναδιάρθρωση και ο εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης στη Γεωγραφία Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού προβλέπει να μην αξιοποιηθούν τα παρακάτω Κεφάλαια:
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ Ε’  ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Κεφάλαιο 6ο. (Η μορφή και το σχήμα της Ελλάδας)
Κεφάλαιο 34ο. (Τα γεωγραφικά διαμερίσματα και οι περιφέρειες της Ελλάδας)
Κεφάλαιο 42ο. (Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης)
Κεφάλαιο 43ο. (Η σημασία της Ευρωπαϊκής Ένωσης)
Κεφάλαιο 47ο. (Το ελληνικό στοιχείο στις αρχαίες ελληνικές εστίες)

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΣΤ’  ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Κεφάλαιο 3ο. (Οι γεωγραφικές συντεταγμένες της γης)
Κεφάλαιο 30ο. (Πολιτιστικά χαρακτηριστικά των λαών της Ευρώπης)
Κεφάλαιο 31ο. (Αξιοθέατα, μνημεία και ιστορική συνέχεια των λαών της Ευρώπης)
Κεφάλαιο 32ο. (Τομείς παραγωγής αγαθών και παροχής υπηρεσιών)